آیدانیتو > بازار کار رشته مهندسی شهرسازی
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

بازار کار رشته مهندسی شهرسازی






بازار کار رشته مهندسی شهرسازی

رشته مهندسی شهرسازی به طراحی و توسعه شهرها و روابط حاکم و تنظیم برنامه های مؤثر شهری می پردازد. اما سؤالات مهمی ممکن است ذهن علاقه مندان به این رشته را به خود مشغول کرده باشد. سؤالاتی همچون بازار کار و درآمد رشته مهندسی شهرسازی چگونه است؟ موقعیت های شغلی رشته مهندسی شهرسازی چگونه است؟ گرایش های رشته مهندسی شهرسازی چندتاست؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤالات توصیه می کنیم تا پایان همراه ما باشید.

بازارکار و درآمد رشته مهندسی شهرسازی

فارغ التحصیلان  رشته مهندسی شهرسازی با توجه به ماهیت رشته خود که بررسی تحولات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فیزیکی یک شهر در شکل یک نظام هماهنگ و مدیریت و راهبری آن است، می توانند در مراکز و سازمان های معدد که وابسته به نهاد شهرهاست، فعالیت نمایند. این مراکز می تواند هم خصوص و هم دولتی باشد. آنچه که یک اصل مهم در بازار کار و درآمد رشته مهندسی شهرسازی و اکثر رشته ها می باشد، اصل مهارت و تخصص و تجربه است. از این رو ارتقای این توانمندی ها معاله موقعیت شغلی و درآمد شما را تحت تأثیر قرار می دهد و سبب تغییر جایگاه شغلی شما خواهد شد.

موقعیت های شغلی رشته مهندسی شهرسازی

موقعیت های شغلی رشته مهندسی شهرسازی طیف وسیعی از شهرداری ها، استانداری ها و وزارت کشور و مسکن را در بر می گیرد. از این رو مهندسان شهرسازی در موقعیت های زیر می توانند شاغل شوند: 1- ایجاد و طراحی، برنامه های ساختاری و جامع شهری 2- کار در شهرداری، استانداری ها و وزارت خانه ها 3- برنامه ریزی در زمینه های حمل و نقل، شبکه های زیر ساختی آب، برق و تلفن 4- اجرا و عملی کردن پروژه های طراحی محله ها، تکفیک اراض و احداث پارک ها 5- مدرس در دانشگاه

گرایش های رشته مهندسی شهرسازی

گرایش های رشته مهندسی شهرسازی در مقاطع ارشد و دکتری ایجاد می شود و علاقه مندان به این رشته می توانند در مقاطع فوق لیسانس و دکتری با توجه به علایق و استعداد خود می توانند در گرایش مورد نظر ادامه تحصیل نمایند.

گرایش های کارشناسی ارشد رشته مهندسی شهرسازی

1- مدیریت شهری 2= برنامه ریزی شهری 3- برنامه ریزی منطقه ای 4- طراحی شهری

گرایش های دکتری رشته مهندسی شهرسازی

1- شهرسازی اسلامی 2- طراحی شهری 3- شهرسازی عمومی شهرهای جهان و نیز شهرهای ایران در حال توسعه و گسترش هستند و روز به روز بر این توسعه یافتگی و نیاز به مهندسان شهرسازی متخصص و راهبر افزوده می وشد. از این رو اگر علاقه مند به رشته مهندسی شهرسازی هستید، مسیر خود را ادامه دهید و بر مهارت و حرفه ای بودن خود تمرکز نمایید.
در این مقاله به بررسی بازار کار رشته مهندسی شهرسازی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رشته های پیام نور بدون کنکور بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مهندسی شهرسازی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *