آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری 98
انتخاب رشته باستان شناسی

انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری 98






انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری 98

بعد از برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد باستان شناسی در هفته اول اردیبهشت ماه، نتایج اولیه همراه با کارنامه کتبی و انتخاب رشته در دهه دوم خردادماه انجام می شود. انتخاب رشته کارشناسی ارشد باستان شناسی واجد شرایط، نحوه و نیز اطلاع از استراتژی ها و قوانین خاص خود است. دانشگاه های سراسری و آزاد دارای کنکور ارشد ادغام شده هستند. اما در زمان انتخاب رشته، مسیر داوطلبان متقاضی دانشگاه آزاد جدا می شود که در ادامه به جزئیات مهم و دقیق آن می پردازیم.

شرایط انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری 98

برای انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری 98 لازم است داوطلبان دارای شرایط لازم برای انتخاب رشته باشند. از این رو داوطلبانی که بر طبق کارنامه کتبی اینترنتی که برای آنها صادر شده است، در هر یک از دوره های روزانه و غیر روزانه که شامل: پردیس خودگردان، پیام نور، شبانه و آزاد است، مجاز به انتخاب رشته شده اند. در واقع مقابل عنوان های نتیجه در دوره های روزانه و غیر روزانه عبارت مجاز هستید، درج شده است. این عبارت بدین معناست که متقاضی با توجه به نمره های کسب کرده در رشته آزمونی و کد ضریب آن و نیز سهمیه، موفق به انتخاب رشته شده است. در صورتی که داوطلبان کارشناسی ارشد باستان شناسی دارای این شرایط باشند، می توانند انتخاب رشته نمایند.

نحوه انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری 98

نحوه انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری 98 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. با ورود به سایت سازمان سنجش و وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی، داوطلبان به صفحه انتخاب رشته هدایت می شوند و بر اساس علاقه، توجه به سهمیه ها و ظرفیت ها و نیز آنالیز کارنامه های قبول شدگان سال های قبل، 100 کد رشته محل را به ترتیب و اولویت می بایست درج نمایند. در پایان انتخاب رشته در صورتی که درست و صحیح انجام شده باشد، هر یک از متقاضیان یک کد 15 رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته دریافت می کنند که لازم است آن را تا روز پذیرفته شدن در آزمون نگه داری کنند.

در انتخاب رشته ارشد باستان شناسی توجه و رعایت کدام نکات مهم است؟

انتخاب رشته را می باست با توجه به اصول آن انجام داد. انتخاب آگاهانه کد رشته محل ها، در نهایت یک نتیجه منطقی و درست به ارمغان خواهد آورد و داوطلب را از فرصت های احتمالی قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر بهره مند خواهد کرد. قبل از انتخاب رشته لازم است ابتدا دفترچه انتخاب رشته ارشد را به دقت مطالعه نمایند و با آنالیز کردن چند کارنامه، رشته باستان شناسی سال های قبل به شناخت درستی از محدوده رتبه ها و قبولی ها برسید. معمولاً رتبه های زیر 10 در دانشگاه های برتر کشور همچون دانشگاه تهران پذیرفته می شوند. در کنکور کارشناسی ارشد کد ضریب ها تعیین می شوند و منظور از کد ضریب همان گرایش های یک رشته است که داوطلب بر طبق درصدهایی که در هر کدام از آنها با توجه به اهمیت ضرایب دروس برای هر کدام می زند، دارای رتبه های مختلفی است. بدین معنا که مثلاً در کد ضریب پیش از تاریخ ایران رتبه داوطلب ممکن است 5 باشد اما در کد ضریب تمدن و فرهنگ اسلامی ایران و سرزمین های دیگر 18 باشد. به تبع این رتبه ها، لازم است متقاضی بعد از بررسی ظرفیت های ورودی، گرایش دارای رتبه ی بهتر را در اولویت قرار دهد. لازم است اولویت بندی های شما سنجیده باشد و به سهمیه ها نیز توجه داشته باشید. به انواع دوره های انتخاب رشته باستان شناسی سراسری نیز دقت داشته باشید. غیر از دوره روزانه، دیگر دوره ها از دانشجو، شهریه دریافت می کنند و ممکن است فاقد امکانات رفاهی و خوابگاه باشند. از این رو شرایط وضوابط دانشگاه ها را با شرایط خود بسنجید و بعداً آن ها را با اولویت بندی ها لازم در فرم انتخاب رشته قرار دهید. پذیرش با توجه به رتبه ها، هر سال ممکن است به دلیل افزایش یا کاهش ظرفیت ها کمی تغییر کند، اما در حالت کلی تفاوتی وجود ندارد.

بهترین مشاوره ارشد باستان شناسی با مشاوران آیدانیتو

آیا تمایل به انتخاب رشته باستان شناسی در مقطع ارشد را دارید اما با نحوه صحیح انتخاب این رشته در دوره ارشد آشنایی کافی ندارید؟ تا زمانی که مشاوران آیدانیتو را در کنار خود برای انتخاب رشته ارشد باستان شناسی دارید غم به دل راه ندهید. فقط کافیست با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید و مشاوره های لازم در زمینه انتخاب رشته ارشد باستان شناسی را از آن ها بخواهید. 
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله گرایش های ارشد باستان شناسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *