نظام وظیفه

استخدام نیروهای مسلح

استخدام نیروی مسلح

در این مطلب سعی داریم با پرداختن به موضوع استخدام نیروهای مسلح ، شما عزیزان را از شرایط و جزئیات استخدام نیروی مسلح مطلع کنیم. کدام ارگان ها را می توانیم برای استخدام و دوره سربازی انتخاب کنیم؟ شرایط هر یک از ارگان ها چیست و چگونه می توانیم در نیروهای مسلح استخدام شویم، برای کسب اطلاع از موارد گفته شده که قطعاً سؤال و مسئله ی مهمی برای مشمولان خدمت است، همراه آیدانیتو باشید.

همان طور که می دانید سربازی دوره ای است که انجام دادن یا ندادن آن اختیاری نیست و در واقع حق انتخابی در این گزینه برای مشمولین عزیز وجود ندارد. اما با اطلاع از برخی شرایط می توانید دوره سربازی را برای خود ساده تر و با شراط و رضایت مندی بیشتری رو به رو کنید.

مشمولین عزیزی که از شرایط کافی برخوردار باشند، می توانند با استخدام در نیروهای مسلح علاوه بر گذراندن دوره سربازی مشغول به کار شوند و از شرایط ویژه از جمله بیمه، حقوق و … برخوردار شوند. معمولاً حقوق این دسته از سربازان مانند سایر کارکنان نیروی مسلح است.

استخدام نیروی مسلح با مدرک تحصیلی

با توجه به اینکه شرایط استخدامی نیروی مسلح در ارگان های مختلف، متفاوت است، باید بگوییم، مدرکی که برای استخدام نیروی مسلح پذیرفته می شود معمولاً دیپلم است. البته شرایط سنی نیز یکی دیگر از شرایط پذیرش است. اما با توجه به افزایش درجه و سمت کار با مدارک بالاتر مانند لیسانس و فوق لیسانس معمولاً مدارک دیپلم و فوق دیپلم بیشتر پذیرش می شوند.

شرایط استخدام نیروی مسلح

همان طور که گفته شد شرایط استخدام نیروهای مسلح متفاوت است. به عنوان مثال در فراخوانی که در سال های گذشته و فرماندهی یگان های ویژه ناجا درج شده شرایط استخدام به این صورت بود.

مدرک تحصیلی دیپلم، شرایط سنی حداقل 18 و حداکثر 23، حداقل معدل 13، حداقل قد 170 سانتی متر مورد نیاز بود که با این رایط مشمول به مدت 5 سال به عنوان عضوی از نیروهای فرماندهی یگان های ویژه ناجا شناخته می شد.

همچنین گواهینامه رانندگی و مدارک اختصاصی از جمله رایانه از شرایطی است که در برخی از ارگان ها نیاز خواهید داشت.

معمولاً اکثر شاخه های سپاه با مدرک کارشناسی ( بسیاری از موارد کارشناسی برخی رشته های خاص مانند: کامپیوتر، برق – مکانیک و …) با توجه به معدل و سطح دانشگاه و … پذیرش می کنند. البته پذیرش در سپاه شرایط ویژه و سختی دارد که تعدادی محدودی از مشمولین می توانند آن را انتخاب کنند. به عنوان مثال اگر یکی از اعضای خانواده حتی پسر عمو و … مقیم کشور دیگری باشند، اقدام برای پذیرش در نیروی مقدس بی فایده است. برای کسب اطلاع از شرایط هر یک از ارگان ها بهتر است فراخوان منتشر شده هر یک را به طور کامل مشاهده کنید.

همچنین پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله استخدام نیروهای مسلح مقاله امریه و پذیرش را نیز مطالعه کنید تا از شرایط و نحوه های دیگر گذراندن سربازی مطلع شوید.

اگر سؤالی پیرامون استخدام نیروهای مسلح، انواع استخدام های نیروی مسلح و … دارید توصیه می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *