آیدانیتو > گرایش های دکتری هواشناسی
برنامه ریزی و منابع دکتری هواشناسی

گرایش های دکتری هواشناسی






گرایش های دکتری هواشناسی

رشته هواشناسی از جمله بهترین و پرکاربردترین رشته های دانشگاهی به شمار می آید. این رشته تحصیلی تا پیش از این تحت عنوان اقلیم شناسی نامیده می شد. هواشناسی علمی است که اثرات عناصر و عوامل محیطی بر فعالیت ها و زندگی انسان و همین طور محیط طبیعی را مورد مطالعه قرار می دهد. در صورتی که شما دوست عزیز نیز مهارت خوبی در زمینه محاسبه و ریاضیات دارید و علاقه شما با محیط زیست و سیستم های هواشناسی زیاد است انتخاب رشته و شغل هواشناسی بهترین گزینه برای شماست. این رشته تحصیلی بر پایه دیده بانی ها و اندازه گیری هایی است که در ایستگاه های مختلف هواشناسی صورت می گیرد. از جمله وظایف هواشناس می توان به گردآوری داده ها از رادارها، عکس های ماهواره ای، ایستگاه های هواشناسی و سنسورهای راه دور اشاره کرد. علاوه بر این، دانش آموخته رشته هواشناسی مهارت لازم را در زمینه استفاده از اصول علمی و مدل های کامپیوتری جهت پیش بینی های بلند مدت و کوتاه مدت آب و هوایی را دارد. همچنین، یک هواشناس موظف به ارائه گزارشات و اطلاعات آب و هوایی به مردم و مخاطبان نیز است. از جمله توانایی ها و مهارت های لازم جهت ورود و ادامه تحصیل در رشته هواشناسی می توان به آشنایی با زبان بین الملل انگلیسی، توانایی انجام کار گروهی، مسئولیت پذیری در کار، داشتن علاقه زیاد به محیط زیست و علوم آب و هوا شناسی اشاره کرد. رشته هواشناسی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری در ایران مورد تدریس قرار می گیرد. در این مقاله، به بحث در مورد گرایش های دکتری هواشناسی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در ارتباط با گرایش های دکتری هواشناسی بدست آورید. 

گرایش های دکتری هواشناسی

به عرض می رسانیم که رشته هواشناسی در مقطع دکتری هیچ گرایشی را شامل نمی شود.

دانشگاه های دارای دکتری هواشناسی

در این قسمت از مقاله، به ذکر اسامی دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرنده دکتری هواشناسی برای شما دوستان می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده دکتری هواشناسی

1

دانشگاه خوارزمی-تهران

2

دانشگاه حکیم سبزواری-سبزوار

3

دانشگاه یزد

4

دانشگاه محقق اردبیلی-اردبیل

5

دانشگاه شهیدبهشتی-تهران

6

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه لرستان-خرم آباد

8

دانشگاه شهید بهشتی-تهران

9

دانشگاه سیستان و بلوچستان-زاهدان

10

دانشگاه زنجان

11

دانشگاه رازی-کرمانشاه

12

دانشگاه خوارزمی-تهران

13

دانشگاه تربیت مدرس

14

دانشگاه تبریز

 

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده دکتری هواشناسی

1

دانشگاه  واحد نور

2

دانشگاه  واحد نجف آباد

3

دانشگاه  واحد مرند

4

دانشگاه  واحد علوم و تحقیقات

5

دانشگاه  واحد رشت

6

دانشگاه  واحد اهواز

7

دانشگاه  واحد اهر

منابع دکتری هواشناسی

هر داوطلب متقاضی شرکت در دکتری هواشناسی موظف به مطالعه منابع فراوانی است. از جمله این منابع می توان به اقلیم شناسی سینوپتیک، روش های تحقیق در جغرافیای انسانی، کتاب شناسی توصیفی روش تحقیق، تکنیک های اقلیم شناسی و آب و هوای ایران اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری هواشناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع دکتری آب و هواشناسی بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری هواشناسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *