آیدانیتو > گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی برق-الکترونیک

گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک






گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک

در این مقاله قصد داریم در مورد گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک صحبت کنیم و همچنین در مقالات بعدی با دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت های رشته مهندسی برق و… بیشتر آشنا میشوید ، همانطور که اطلاع دارید رشته ی برق یکی از پرطرفدار ترین رشته های مهندسی در ایران و جهان میباشد و علاقمندان زیادی در این رشته در دانشگاه های سراسر جهان مشغول به تحصیل میباشند و کشور ما هم غیر از این نیست، دانشجویان نخبه و داوطلبان تک رقمی گرایش و علاقه زیادی به رشته مهندسی برق نشان میدهند و تقریبا از آن دسته رشته هایی میباشد که در اولویت های داوطلبان مهندسی است .
تصور اشتباه مردم در مورد رشته مهندسی برق ، قدرت و جریان های بالا و مهندسی فشار میباشد اما رشته مهندسی برق دارای گرایش های متعددی است و علاوه بر قدرت  ، تخصص های دیگری نیز در این رشته وجود دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد .

گرایش های دکتری مهندسی برق

مقطع دکتری مهندسی برق دارای 4 گرایش میباشد

  • مهندسی برق – الکترونیک
  • مهندسی برق – مخابرات
  • مهندسی برق – قدرت
  • مهندسی برق – کنترل

که داوطلبان دکتری بنا بر علاقه و استعداد یکی از رشته های نام برده را انتخاب میکنند .

گرایش دکتری مهندسی برق – الکترونیک

بهتر است با گرایش های مهندسی برق – الکترونیک بیشتر آشنا شوید ، گرایش دکتری مهندسی برق – الکترونیک شامل دو زیر مجموعه میباشد :

  • مهندسی برق – الکترونیک ، گرایش الکترونیک
  • مهندسی برق – الکترونیک ، گرایش جنگ الکترونیک

بهتر است در مورد گرایش الکترونیک بیشتر بدانید :

دانشجویان رشته برق با الکترونیک کاملا آشنا هستند آموزش دانشجویان مهندسي برق – الكترونيك را مي توان به دو قسمت  تقسیم کرد : 1 . ساخت قطعه و كاربرد مداري قطعه 2 . طراحي مدار . الکترونیک به عنوان یک گرایش از مهندسی برق است که میتوان آن را به عنوان پایه سایر گرایش های رشته برق دانست . رشته الکترونیک در مورد معرفی و تشریح و ساخت مدار های الکترونیکی مختلف مانند لپ تاپ ، تلفن همراه، و سایر سیستم های پیشرفته موجود ، است. دانشجویان در طول تحصیل با اصول طراحی مدار ها و چگونگی کار آنها و همچنین با ساخت قطعات و مدار ها آشنا میشوند . در عصر امروز به علت گسترش علم الکترونیک ، این رشته به گرایش های مختلف تقسیم بندی میشود مانند :

  • الکترونیک هواپیمایی
  • الکترونیک افزاره های میکرونانو الکتریک
  • الکترونیک دیجیتال

بهتر است در مورد گرایش جنگ الکترونیک بیشتر بدانید :

بهتر است در مورد گرایش جنگ الکترونیک بیشتر بدانید ، جنگ الکترونیک که از جمله گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک است با نام دیگر جنگال که مخفف کلمه جنگ الکترونیک میباشد ، شناخته میشود، و همانطور که از نامش پیداست میتوان حدس زد اصطلاحی است که در مورد کاربرد الکترونیک و امواج الکترومغناطیسی در نبرد ها  به کار میرود ، تاثیرات مثبت و سازنده در هدایت موشک ها (راداری) دارد و همچنین برای مختل سازی و ارسال نویز ها (مخابراتی) و اختلالات رادیویی  دشمن کاربرد دارد و از این دسته کارها که بسیار وسیع و سازنده است . در سال 97 رشته جنگ الکترونیک با سه زیرگرایش مشخص شده است که در فوق به نمونه کارکرد های  و آموزش های این سه گرایش توضیح داده شده است :

  1. الکترومغناطیس
  2. راداری
  3. مخابراتی

تا به اینجا با گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک آشنا شدید و تعریفی از این زیر مجموعه ها گفته شد اما حالا بهتر است درمورد درس های کنکور دکتری مهندسی برق هم اطلاعاتی داشته باشید تا در آزمون ها موفق تر عمل کنید.

دروس امتحان دکتری مهندسی برق – الکترونیک 

  • دروس عمومی

  1. زبان انگلیسی
  2. استعداد تحصیلی
  • دروس تخصصی

  1. ریاضیات مهندسی
  2. مدارهای الکتریکی 1
  3. مدار های الکتریکی 2
  4. الکترونیک 1
  5. الکترونیک 2

ضریب درس های کنکور مهندسی برق – الکترونیک

زبان انگلیسی

ضریب در س زبان انگلیسی در تمام گرایش ها از جمله گرایش مهندسی برق – الکترونیک 2 میباشد ، و همانطور که در مقالات قبلی گفته شد تسلط بر زبان انگلیسی چه در مصاحبه دکتری و چه در آزمون نقش بسزایی در قبولی داوطلبان دارد.

استعداد تحصیلی

استعداد تحصیلی دارای ضریب 1 در تمام رشته ها میباشد.

دروس تخصصی

دروس تخصصی با ضریب 4 میباشند.
در این مقاله به بررسی گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی برق بزنید. 
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری مهندسی برق – الکترونیک ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *