انتخاب رشته دکتری مدیریت صنعتی

گرایش های دکتری مدیریت صنعتی






گرایش های دکتری مدیریت صنعتی

رشته مدیریت صنعتی از جمله شاخه های رشته مدیریت است که به ترتیب نیروی انسانی سازمان ها، شرکت  های خصوصی و دولتی و مؤسسات مختلف می پردازد. در طول تحصیل در این دوره تمامی دانشجویان آشنایی لازم را با نظریه های نوین مدیریت صنعتی پیدا خواهند کرد و به عنوان پژوهشگر و محقق دست به پژوهش می زنند. از جمله توانایی های مورد نیاز داوطلبان جهت تحصیل در رشته مدیریت صنعتی می توان به مواردی همچون آشنایی آن ها با مسائل نظری علم مدیریت صنعتی و یا زمینه های جدید این علم اشاره کرد. کلیه فارغ التحصیلان دکتری مدیریت صنعتی امکان فعالیت در بخش های مختلف برنامه ریزی تولید و مدیریت، کنترل کیفیت بالا، تعمیرات و نگهداری و همچنین حفاظت فنی را دارند. از دیگر زمینه های فعالیت فارغ التحصیلان رشته مدیریت صنعتی می توان به امور بانکداری و مالی و بهره وری و استانداردهای کیفی نیز اشاره کرد. باید بگوییم که رشته مدیریت صنعتی در مقطع دکتری 5 گرایش را در خود جای داده است. در این مقاله، به ذکر گرایش های دکتری مدیریت صنعتی و همینطور ارائه پاره ای توضیحات در مورد آن ها می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در ارتباط با گرایش های دکتری مدیریت صنعتی به دست آورید.

معرفی گرایش های دکتری مدیریت صنعتی

در این بخش، به ذکر 5 گرایش مختلف مدیریت صنعتی در مقطع دکتری برای شما دوستان می پردازیم.

  • گرایش مالی
  • گرایش استراتژی صنعتی
  • گرایش مدیریت سیستم ها
  • گرایش تحقیق در عملیات
  • گرایش تولید و عملیات

در ادامه به ارائه پاره ای توضیحات در مورد تعدادی از این 5 گرایش برای شما دوستان می پردازیم.

دکتری مدیریت صنعتی گرایش مالی

هدف اساسی از ایجاد گرایش مالی در رشته مدیریت صنعتی تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص و متبحر مورد نیاز شرکت های خصوصی و دولتی، مؤسسه ها و کارخانه های مختلف است. علاوه بر این، زمینه آشنایی دانشجویان با تئوری های نوین مدیریت صنعتی نیز در این گرایش وجود دارد از جمله دروس ارائه شده در گرایش مالی می توان به حسابداری مدیریت، تحلیل آماری، مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته، سازمان های پولی و مالی، تئوری های پیشرفته مدیریت و سمینار در مسائل مدیریت مالی اشاره کرد. از جمله مهارت های مورد نیاز جهت تحصیل در گرایش مالی مدیریت صنعتی می توان از برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل، ادراک و در نهایت حل مشکلات و مسائل مدیریتی نام برد.

دکتری مدیریت سیستم ها

گرایش مدیریت سیستم ها در حقیقت استفاده از سیستم های تکنولوژی همچون سیستم های اطلاعاتی و غیره در مدیریت و راهبری قسمت های مختلف سازمان یا شرکتی صنعتی است. محور اصلی فعالیت پژوهشی و آموزشی دانشجویان در مقطع دکتری مدیریت صنعتی گرایش مدیریت سیستم ها مباحث پیشرفته ای همچون استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت، هوشمندی کسب و کار و داده کاوی در مدیریت، بهره گیری از هوش مصنوعی در مدیریت، نظریه های سیستمی و تحقیق در عملیات را در بر می گیرد. تمامی افراد دانش آموخته در دوره دکترای مدیریت سیستم ها در کنار انجام فعالیت های مدیریتی در مراکز مختلف صنعتی امکان اشتغال در مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه ها را نیز دارند.

دکتری مدیریت صنعتی گرایش استراتژی صنعتی

هدف اصلی از ورود این گرایش به دانشگاه ها آموزش و پرورش نیروی انسانی متخصص در زمینه یکپارچه سازی مدیریت، اقتصاد و علوم مهندسی است. از جمله موارد و توانایی های مورد نیاز جهت ادامه تحصیل در این گرایش می توان به علاقه مند بودن به مباحث استقرار تکنولوژی های جدید و علوم روز، علاقه مند بودن به یادگیری و همکاری با افراد، داشتن روحیه تیمی و برخورداری از توان و قدرت تجزیه و تحلیل و ادراک مسائل و مشکلات مدیریتی اشاره کرد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری مدیریت صنعتی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری مدیریت صنعتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *