انتخاب رشته دکتری مالی

گرایش های دکتری مالی






گرایش های دکتری مالی

رشته مالی از جمله رشته هایی است که در گروه علوم انسانی مقطع دکتری قرار دارد. نکته ای که در خصوص رشته مالی وجود دارد ، این است که تمامی داوطلبان که در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، می توانند این کد رشته را انتخاب کنند.

دکتری مالی از رشته هایی است که دارای چند گرایش از شاخه های مختلف است. در ادامه گرایش های دکتری مالی را مشاهده می کنید.

  • مهندسی مالی
  • بانکداری
  • مالی بین الملل
  • بیمه
  • حقوق مالی

معرفی گرایش های دکتری مالی

دروسی که داوطلبان باید برای آزمون تخصصی مالی در هر یک از این گرایش ها مطالعه کنند را در ادامه مشاهده می کنید. آزمون دکتری دروس امتحانی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی را شامل می شود. دروس مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل: روش تحقیق و آمار- اصول و مبانی خط مشی گذاری در گردشگری- برنامه ریزی توسعه و مدیریت گردشگری می شود.

فارغ التحصیلان ارشد رشته های مختلف باید خود را در دروس معرفی شده تقویت کنند تا در آزمون دکترای مالی بهترین نتیجه را کسب کنند. در ادامه هر یک از گرایش های دکتری مالی را معرفی کرده ایم.

مهندسی مالی

یکی از سؤالات متداول داوطلبان راجع به مهندسی مالی است شاید این رشته و گرایش با رشته مدیریت مالی یکسان شناخته شود اما توجه کنید مهندسی مالی به مسائلی همچون طراحی، توسعه و نوآوری در ابزارهای سیستم های مالی و ارائه راه حل های مناسب و خلاقانه برای این مشکلات می پردازد، فارغ التحصیلان صنایع با کمی تلاش موفق تر از سایر داوطلبان خواهند بود.

بانکداری

داوطلبینی که قصد دارند در آزمون بانکداری شرکت کنند باید در خصوص مدیریت سرمایه گذاری مدیریت مالی پیشرفته، تجزیه و تحلیل صورت های مالی اطلاعات کافی داشته باشند.

( هدف از ارائه رشته مالی در گرایش، پوشش کامل بخش های مختلف علوم مالی است که با توجه به تحولات عظیم جامعه در راستای توسعه و هجوم تولید کنندگان خارجی به بازارهای داخلی مواجه با ضرورت خروج از اقتصاد تک محصولی و ارتقاء سطح عموم این رشته از رشته های حائز اهمیت است.)

مالی بین الملل

با توجه به ارتباط بین کشورهای مختلف مسائل مالی، تجاری و… این رشته در سال های اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شد، داوطلبان عزیز قبل از مشخص کردن رشته ی تحصیلی بهتر است بازار کار رشته را در کشور مورد بررسی قرار دهند.

بیمه

هدف از این رشته آشنایی بیشتر دانشجویان با مباحث پیشرفته مربوط به انواع قراردادهای مربوط به بیمه ها و کاربردهای این قرارداد و نوآوری های ایجاد شده در آن ها است.

حقوق مالی

هدف از گرایش حقوق مالی آشنایی دانشجویان با مباحث حقوق مالی، مباحث حقوقی و مقررات بازارهای سرمایه بار دیگر اسلامی و فعالیت های حقوقی در این بازارها و بازارهای بین المللی، مباحث مقررات بازارهای پولی و بانکی بار رویکرد اسلامی و فعالیت های حقوقی در این بازها است.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه گرایش های دکتری مالی مقاله معرفی منابع دکتری مالی را مطالعه کنید.
اگر سؤالی در خصوص رشته و گرایش های دکتری مالی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *