آیدانیتو > گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی
انتخاب رشته دکتری جراحی دامپزشکی

گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی






گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی

رشته دامپزشکی در مقطع دکتری تعداد زیادی رشته تحصیلی را شامل می شود که یکی از آن ها دامپزشکی رشته جراحی دامپزشکی است. در اینجا به ارائه تعریفی از این رشته و گرایش های آن می پردازیم.

 رشته جراحی دامپزشکی

رشته جراحی دامپزشکی از جمله رشته های گروه دامپزشکی به شمار می آید. یک متخصص جراحی دامپزشکی شخصی است که اصول کلی جراحی را در سطوح بالا یاد گرفته است. علاوه بر این، چنین فردی آخرین تکنیک های موجود جراحی را به صورت عملی انجام داده است. در حقیقت، وی در این رشته تحصیلی دارای تخصص و صاحب نظر شناخته می شود. هدف اصلی از تشکیل و راه اندازی رشته جراحی دامپزشکی شامل آموزش و تربیت افرادی صاحب نظر برای انجام امور تخصصی و پژوهشی به منظور برطرف کردن نیازهای جوامع و آموزش و تدریس دروس مربوط به رادیولوژی و جراحی دامپزشکی است. باید بگوییم که طول مدت تحصیل در این رشته تحصیلی حداقل 3 سال به صورت پیوسته است که یادگیری و گذراندن دروس در طی شش سال و نیم تحصیلی برنامه ریزی شده است. موضوع مورد بحث ما در این مقاله گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی است. اما در مورد گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی باید بگوییم که این رشته تحصیلی هیچ گرایشی را شامل نمی شود.

دروس تخصصی و اختیاری جراحی دامپزشکی

در این بخش از مقاله، به ذکر دروس تخصصی و اختیاری دکتری جراحی دامپزشکی برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

ردیف

دروس تخصصی دکتری جراحی دامپزشکی

1

جراحی تجربی

2

رادیولوژی تشخیصی

3

پروژه تحقیقاتی 3

4

پروژه تحقیقاتی 2

5

پروژه تحقیقاتی 1

6

سمینار

7

بحث مقالات جراحی

8

بیهوشی عمومی در حیوانات

9

پاتولوژی جراحی

10

جراحی استخوان ها و مفاصل 2

11

جراحی استخوان ها و مفاصل 1

12

جراحی بافت های نرم 2

13

جراحی بافت های نرم 1

14

کلینیکال پاتولوژی

15

تشریح کاربردی

 

ردیف

دروس اختیاری دکتری جراحی دامپزشکی

1

بیماری های درونی دامها

2

آمار حیاتی

3

بیماری های اندام های حرکتی

4

فیزیوتراپی

5

بیماری های تولید مثل دام

6

کلینیکال فارماکولوژی

تخصص های دامپزشکی در خارج از کشور

تا چندی پیش رشته دامپزشکی به عنوان رشته ای مهجور در بین رشته های دانشگاهی به حساب می آمد. اما در حال حاضر، از جایگاه نستباً خاص و ویژه ای جهت ادامه تحصیل در بین دانشجویان برخوردار است. به طوری که، بسیاری از افراد جهت دریافت آموزش های تخصصی تر و بهتر در رشته خود به فکر تحصیل در رشته دامپزشکی و در تخصص های مختلف آن در دانشگاه های خارج از کشور هستند. باید بگوییم که در میان دانشگاه های خارج از کشور پذیرنده این رشته تحصیلی دانشگاه های کشورهای فرانسه، آلمان، سوئیس، اتریش، آمریکا، انگلیس، دانمارک، فنلاند، هلند و آمریکا از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال، دانشگاه وین اتریش هر ساله پذیرای افرادی از کشورهای مختلف دنیا جهت تحصیل در رشته دامپزشکی است. طول دوره تحصیل دانشجوی دامپزشکی در این دانشگاه شش سال است و دانشجو در طول این مدت از شرایط تحصیل رایگاه بهره مند است. دقت داشته باشید که دانشجو جهت ورود به این دانشگاه مشهور و معتبر در کنار پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه ها نیاز به تسلط و داشتن مدرکی در زبان آلمانی دارد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “گرایش های دکتری جراحی دامپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *