انتخاب رشته دکتری باکتری شناسی

گرایش های دکتری باکتری شناسی






گرایش های دکتری باکتری شناسی

رشته باکتری شناسی به موضوعات مهمی همچون بررسی خصوصیات گونه های باکتریایی، طبقه بندی، شناسایی و مطالعه ساختار باکتری می پردازد. این رشته تحصیلی از جمله رشته های گنجانده شده در گروه دامپزشکی به شمار می رود. شناخت باکتری های بیماری زای حیوانی و نحوه فعالیت و درمان آن ها هدف اصلی از تشکیل و راه اندازی این رشته تحصیلی محسوب می شود. این موضوع، با عنایت به این که شمار زیادی از بیماری های عفونی به وسیله باکتری های بیماری زایی به وجود می آید که پیشگیری و درمان آنها لزوماً با شناسایی باکتری عامل بیماری میسر است اهمیتی خاص می یابد. آغاز مطالعه در زمینه باکتری شناسی به سال های بسیار دور یعنی سال 1674 باز می گردد. سالی که فردی به نام آنتوان لوون هوک دنیایی از موجودات ریز را در قطره ای آب به کمک عدسی شیشه ای خود مشاهده کرد. از آن دوران تاکنون افرادی همچون تندال پزشک انگلیسی، پاستور، فرانسکوردی و اسپالانزانی نقشی بسیار مهم و تأثیر گذار در پیشرفت این علم بازی کرده اند باید بگوییم که امکان فعالیت و اشتغال به کار دانش آموختگان رشته باکتری شناسی در مراکز و سازمان هایی همچون آزمایشگاه های پاتولوژی و میکروب شناسی بیمارستان ها، سازمان های حوزه بهداشت و درمان و سایر بخش های دیگر وجود دارد. در این مقاله، به ذکر گرایش های دکتری باکتری شناسی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات مفید و جامعی را در ارتباط با گرایش های دکتری باکتری شناسی به دست آورید.

گرایش های دکتری رشته باکتری شناسی

باید بگوییم که رشته باکتری شناسی از هیچ گرایشی تشکیل نشده است این موضوع را می توان با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری مشاهده کرد.

ظرفیت پذیرش دکتری باکتری شناسی

در مورد ظرفیت پذیرش دکتری باکتری شناسی باید گفت که کمترین ظرفیت پذیرش در این رشته تحصیلی مربوط به دانشگاه تهران و ارومیه است شاید باور نکنید اما این رشته تحصیلی در این دو دانشگاه تنها یک نفر را پذیرش می کند. اما در مقابل دانشگاه شهید چمران اهواز با داشتن ظرفیت پذیرش 5 نفر بالاترین ظرفیت پذیرش دکتری باکتری شناسی را به خود اختصاص می دهد.

دانشگاه های پذیرنده دکتری باکتری شناسی

در آخرین قسمت از مقاله حاضر به ذکر دانشگاه های سراسری پذیرنده دکتری باکتری شناسی برای شما می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده دکتری باکتری شناسی

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه ارومیه

3

دانشگاه شیراز

4

دانشگاه شهید چمران- اهواز

5

دانشگاه شهید باهنر- کرمان

منابع دکتری باکتری شناسی

باید خاطر نشان کنیم که تعداد منابع مطرح شده جهت رشته باکتری شناسی در مقطع دکتری بسیار زیاد است. از جمله این منابع می توان به ایمونولوژی در دامپزشکی، اصول باکتری شنانسی دامپزشکی، درس نامه جامع علوم پایه و پیش درمانگاهی دامپزشکی، قارچ شناسی دامپزشکی، مرور فشرده میکروب شناسی و بیماری های میکروبی دام اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات دقیق و جامع در مورد منابع دکتری باکتری شناسی می توانید با مشاوران متخصص و کار آزموده آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های دکتری باکتری شناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری باکتری شناسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *