آیدانیتو > گرایش های ارشد هنرهای موسیقی
گرایش هنرهای موسیقی

گرایش های ارشد هنرهای موسیقی





گرایش های ارشد هنرهای موسیقی

یکی از راه های برقراری ارتباط میان مردم زبان است. اما به علت نبود زبان مشترک بین تمام مردم دنیا، برقراری ارتباط مستقیم کلامی با تمام افراد دنیا غیر ممکن است. اما موسیقی زبان مشترک بین تمام مردم دنیاست و هر فرد قادر به درک موسیقی است. موسیقی در تمام مراسم و آیین ها جایگاه ویژه خود را دارد و انتقال احساسات را بر عهده دارد. از این رو این هنر به عنوان یک رشته دانشگاهی در آمده است و ما در اینجا گرایش های ارشد هنرهای موسیقی را به شما هنرمندان گرامی معرفی می کنیم. رشته هنرهای موسیقی در میان رشته های امتحانی ارشد با کد 1360 در گروه هنر قرار گرفته است. آزمون کلیه گرایش های ارشد هنرهای موسیقی منحصرا در شهر تهران برگزار می شود.

آزمون ارشد تمامی رشته و گرایش های ارشد هنرهای موسیقی دارای دو مرحله آزمون تستی و تشریحی و عملی است. داوطلبان ابتدا در آزمون تستی، تشریحی مرحله اول شرکت می کنند و در صورت مجاز شدن به مرحله دوم آزمون می روند. در ادامه رشته و گرایش های ارشد هنرهای موسیقی را معرفی می کنیم.

کارشناسی ارشد نوازندگی ساز ایرانی

یکی از گرایش های ارشد هنرهای موسیقی که به عنوان رشته ارائه شده است، نوازندگی موسیقی ایرانی است. موسیقی با روح انسان عجین شده است و موسیقی ایرانی در طی زمان برای ایرانیان آرامش بخش شده است. نوازندگی موسیقی ایرانی با هدف تربیت متخصصین و نوازندگان ساز ایرانی و موسیقی اصیل و سنتی ایرانی ایجاد شده است. دانش موسیقی ایرانی، دانشی فراتر از شناخت نت و ریتم است. بلکه علاوه بر شناخت تئوری موسیقی باید تمامی دستگاه ها و گوشه های موسیقی سنتی را درک و حس کرد تا بتوان با آن هم آوا شد. علاوه بر موسیقی ایرانی یکی از گرایش های ارشد هنرهای موسیقی، نوازندگی موسیقی جهانی است.

انسان ها به طور ذاتی از موسیقی استقبال می کنند و این امر درتمام جهان نیز صادق است. اگر بخواهیم از کشور خود فراتر رویم و سایر مردم جهان را نیز بشناسیم می توانیم به موسیقی آن ها گوش دهیم. با نوازندگی موسیقی جهانی در موسیقی نیز با زبان دیگران هم کلام می شویم.

یکی دیگر از گرایش های ارشد هنرهای موسیقی، آهنگسازی است. برای ساخت آهنگ علاوه بر خلاقیت باید از علم موسیقی نیز بهره مند بود. با خلاقیت و شناخت موسیقی می توان آثار بی نظیری ساخت که در میان آثار موسیقی جاودان بمانند. فارغ التحصیلان رشته آهنگ سازی می توانند در ساخت موسیقی فیلم ها، تئاترها و موسیقی برای کودکان و… مشغول به فعالیت شوند. برای تحصیل در رشته آهنگسازی نیز علاوه بر آزمون کتبی باید آزمون عملی را نیز پشت سر بگذارید.

در معرفی گرایش های ارشد هنرهای موسیقی به آخرین رشته، موسیقی شناسی یا اتنوموزیکولوژی می رسیم. موسیقی شنانسی در مجموعه هنرهای موسیقی دارای کد ضریب 4 است. همان طور که گفتیم موسیقی در تار و پود فرهنگ مردم تیره شده است. در موسیقی شناسی به مطالعه موسیقی در بستر فرهنگی و اجتماعی مردم می پردازیم و تغییر موسیقی را از زوایای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بررسی می کنیم.

آزمون عملی ارشد موسیقی

برای تحصیل در مقطع ارشد هنرهای موسیقی باید در دو مرحله آزمون شرکت کنید. مرحله دوم، آزمون عملی است. آزمون عملی دارای دو بخش است. بخش اول شامل سرایش و شنوایی است و بخش دوم نیز اجرای ساز است.
با شناخت رشته و گرایش ها و مطالعه همراه برنامه ریزی ارشد در آزمون ارشد نتیجه ای عالی کسب کنید.
برای اطلاع از چگونگی انتخاب رشه وثبت نام در آزمون ارشد تا چگونگی آماده شدن برای آزمون عملی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *