گرایش مهندسی معماری کشتی

گرایش های ارشد مهندسی دریا






گرایش های ارشد مهندسی دریا

رشته مهندسی دریا رشته ای است که هدف اصلی از ایجاد و راه اندازی آن در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور آموزش و تربیت کارشناسانی جهت ساخت، محاسبه و طراحی اجزایی است که اساس و پایه کارشان بر پایه حرکت در دینامیک و سیالات است. مجموعه دروس ارائه شده در این رشته تحصیلی همراه با استفاده از علوم رشته مهندسی مکانیک و تکنولوژی مرتبط با آن در زمینه ماشین آلات فرعی کشتی، اجرا، ساخت، محاسبه و طراحی سیستم های رانش کشتی کارآیی لازم را جهت نگهدای، راهبری و طراحی سیستم های فوق به تمامی دانشجویان عرضه می کند. در نتیجه، آن ها آمادگی لازم را جهت ساخت و طراحی سکوهای دریایی، شناورها، سازه های ساحلی و درون آبی، صنایع کشتی سازی پیدا می کنند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته مهندسی دریا در کنار مشاغل تخصصی خود امکان تولید، نگهداری و تعمیر را در صنایع دریایی و کارخانجات دارند. از جمله مهارت ها و توانمندی های مورد نیاز جهت تحصیل در این رشته تحصیلی می توان به آشنایی کامل با زبان انگلیسی، برخورداری از مهارت های ارتباطی و مذاکره خوب، به روز نگه داشتن اطلاعات خود از آخرین تکنولوژی های مرتبط و پیشرفت های رخ داده در زمینه مهندسی دریا اشاره کرد. باید بگوییم که رشته مهندسی دریا از جمله رشته های مجموعه مهندسی معماری کشتی به شمار می رود. از طرف دیگر، دو گرایش کاملاً مختلف نیز در این رشته تحصیلی مشاهده می شود. در این مقاله، به ذکر گرایش های ارشد مهندسی دریا برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامعی را در ارتباط با گرایش های ارشد مهندسی دریا به دست آورید.

گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی دریا

در این مقاله، به ذکر گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی دریا برای شما دوستان می پردازیم.

 

ردیف

گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی دریا

1

هیدرودینامیک و جلوبری

2

سازه های متحرک دریایی

گرایش سازه های متحرک دریایی

سازه های متحرک دریایی طیف گسترده ای از سازه ها را شامل می شود. به عنوان نمونه از میان گروه ذخیره سازی و سازه های متحرک انبارش می توان از کشتی های تا قابلیت تولید، تانکرهای شاتل، انتقال مواد گازی و نفتی نام برد. محافظت از سازه های متحرک دریایی، بهینه سازی و طراحی سازه های متحرک دریایی از جمله موضوعات مورد توجه در این گرایش محسوب می شوند.

گرایش هیدرودینامیک و جلوبری

علم هیدرودینامیک به عنوان زیر شاخه ای از مکانیک سیالات شناخته شده است. علمی که رفتار آب( هیدرو) در حال حرکت ( دینامیک) را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد علاوه بر این، جلوبری نیز موضوعی است که مسئله توربر ماشین ها، موتورهای احتراق و تجهیزات پیش برنده در آن مطرح می شود.

منابع کنکور ارشد مهندسی دریا

منابع کنکور ارشد مهندسی دریا بسیار زیاد هستند و مطالعه تمامی آن ها برای داوطلبان ارشد مهندسی دریا الزامی به نظر می رسد از جمله این کتب می توان به کتاب هیدرودینامیک و بیشرانش کشتی، دینامیک کشتی، طراحی سازه کشتی، هیدرواستاتیک و هیدرودینامیک و مقاومت مصالح اشاره کرد.

دانشگاه های پذیرنده ارشد رشته مهندسی دریا

در این بخش به ذکر دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی دریا برای شما می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده مهندسی دریا

1

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)- نوشهر

2

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی- چابهار

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد مهندسی دریا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد مهندسی دریا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *