آیدانیتو > گرایش های ارشد زبان انگلیسی
گرایش زبان انگلیسی

گرایش های ارشد زبان انگلیسی






گرایش های ارشد زبان انگلیسی

رشته زبان انگلیسی از جمله مورد توجه ترین رشته های مطرح شده در سطح دانشگاه ها به شمار می رود. رشته ای بسیار جالب و مفید که داوطلبان بسیاری را به سمت تحصیل در مقاطع مختلف آن جذب می کند. علت این موضوع را شاید بتوان در بازار کار خوب این رشته دانشگاهی یافت. باید بگوییم که رشته زبان انگلیسی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ایران قابل تدریس است. در این مقاله به ذکر گرایش های ارشد زبان انگلیسی و همین طور پاره ای توضیحات در مورد آن ها می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در ارتباط با گرایش های ارشد زبان انگلیسی به دست آورید.

گرایش های کارشناسی ارشد زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله گرایش های ارشد زبان انگلیسی را برای شما دوستان داوطلب بر می شماریم.

  • گرایش آموزش زبان انگلیسی
  • گرایش ادبیات انگلیسی
  • گرایش مترجمی زبان انگلیسی

در زیر به ارائه پاره ای از توضیحات راجع به هر کدام از این گرایش ها برای شما می پردازیم.

گرایش ارشد آموزش زبان انگلیسی

گرایش آموزش زبان انگلیسی اصلی ترین گرایش در بین گرایش های کارشناسی ارشد زبان انگلیسی محسوب می شود. این گرایش به تحقیق و بررسی راجع به مسائل مرتبط با آموزش و یادگیری زبان انگلیسی می پردازد. گرایش آموزش زبان انگلیسی موانع و مشکلات آموزش و یادگیری زبان انگلیسی را مورد بررسی قرار می دهد و راه حل هایی را نیز در این زمینه ارائه می دهد. از جمله مسائل مطرح شده در این گرایش می توان از آزمون سازی زبان انگلیسی، موضوعات مربوط به زبان شناسی، دوزبانگی، یادگیری زبان اول، زبان شناسی کاربردی، روانشناسی و جامعه شناسی نام برد. دانش آموختگان رشته آموزش زبان انگلیسی به جهت بازار کار از شرایط نسبتاً مناسبی برخوردار هستند. زمینه فعالیت این قبیل افراد مواردی همچون همکاری با روزنامه های خارجی و مجلات، تدریس در دانشگاه ها، همکاری با انواع شرکت های مسافرتی به عنوان راهنمای تور و دوبله کردن فیلم های خارجی را شامل می شود.

گرایش ارشد زبان و ادبیات انگلیسی

گرایش زبان و ادبیات انگلیسی از دیگر گرایش های رشته زبان انگلیسی محسوب می شود. یکی از سه گرایش مجموعه زبان انگلیسی که همچون دو رشته دیگر یعنی مترجمی و آموزش زبان علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. مضامین دروس مورد تدریس در این گرایش فنون و صناعات ادبی، نقد ادبی و همین طور تاریخ ادبیات را در بر می گیرند. به جهت بازار کار می توان گفت که این گرایش از جمله پر فرصت ترین گرایش های زبان انگلیسی محسوب می شود.

گرایش ارشد مترجمی زبان انگلیسی

رشته مترجمی زبان انگلیسی از جمله بهترین رشته های مجموعه زبان انگلیسی محسوب می گردد. در این گرایش، کار ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی و همین طور بر عکس به دانشجویان مقطع ارشد آموزش داده می شود. در حال حاضر، شاهد وجود این گرایش در مقطع ارشد در بسیاری از دانشگاه های ایران هستیم.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد زبان انگلیسی

در مورد ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد انواع گرایش های مجموعه زبان انگلیسی می توان گفت که به عنوان مثال در گرایش آموزش زبان انگلیسی کمترین ظرفیت پذیرش به دانشگاه تربیت مدرس با ظرفیت پذیرش تنها یک نفر اختصاص  دارد. اما بالاترین ظرفیت پذیرش در این گرایش مربوط به دانشگاه هایی همچون دانشگاه گیلان- رشت و دانشگاه علم وصنعت ایران- تهران است. مثال دیگر گرایش مترجمی زبان انگلیسی است که پایین ترین ظرفیت پذیرش به دانشگاه شهید مدنی آذربایجان- تبریز اختصاص دارد. اما در مقابل ظرفیت پذیرش 20 نفر یعنی بالاترین ظرفیت پذیرش در این گرایش به مراکز آموزشی همچون مؤسسه غیرانتفاعی مولانا- آبیک، مؤسسه غیرانتفاعی سهروردی- قزوین و مؤسسه غیرانتفاعی پیام- گلپایگان متعلق است.

کدام گرایش زبان انگلیسی بهتر است؟

در میان گرایش های ارشد مجموعه زبان انگلیسی گرایش زبان و ادبیات انگلیسی از مابقی گرایش ها بهتر است. از جمله دلایل این ادعا می توان به بازار کار بهتر این گرایش اشاره کرد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد زبان انگلیسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی ارشد بزنید.

اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد زبان انگلیسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *