آیدانیتو > گرایش های ارشد ایمنی صنعتی
گرایش مهندسی ایمنی و بازرسی صنعتی

گرایش های ارشد ایمنی صنعتی






گرایش های ارشد ایمنی صنعتی

در ابتدا شروع مقاله باید عرض کنیم که رشته ایمنی صنعتی بر طبق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد سال 98 تغییر نام داده است. در واقع در حال حاضر این رشته تحصیلی به نام ایمنی، بهداشت و محیط زیست خوانده می شود. در توضیح این رشته باید بگوییم که ایمنی، بهداشت و محیط زیست نظام واحدی است که صنایع مختلف جهت رسیدن به دیدی فراگیر و منطقی در حوزه محیط زیست، بهداشت و ایمنی و برای مدیریت و اداره این بخش مهم پیشنهاد کرده اند. همان طور که می دانید، دنیای حاضر دنیای رقابت است. مواردی همچون نیازهای بازار و ایجاد تغییر در الگوهای مصرف نرخ بالا و سریع تحولات تکنولوژیک و بالا رفتن مسئولیت های اجتماعی و انتظارات جامعه روز به روز عرصه رقابت در جامعه را برای افراد تنگ تر می کند. شرط اصلی و مهم بقاء در چنین شرایط و محیطی بهره مندی از مزایای رقابتی در سازمان های مختلف است. دستیابی به اهداف سازمان در زمینه رقابت پذیری پرداختن به موضوعاتی همچون محیط زیست، بهداشت و ایمنی را به یکی از اولویت های سازمان ها در عرصه تجارت بدل کرده است. نظام مدیریت یکپارچه ایمنی، بهداشت با ایجاد نگرشی سیسستماتیک و نو و همین طور بستر فرهنگی خلاق به تبیین تأثیر متقابل و دو جانبه عوامل محیط زیست، امینی و بهداشت می پردازد و بدین وسیله مشکلات، حوادث، مخاطرات بالقوه و نواقص را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهد. در این مقاله به ذکر گرایش های ارشد ایمنی صنعتی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا آشنایی لازم را با گرایش های ارشد ایمنی صنعتی پیدا کنید.

گرایش های ارشد ایمنی صنعتی

باید بگوییم که رشته ایمنی صنعتی یا همان ایمنی، بهداشت و محیط زیست شامل هیچ گرایشی نمی شود. در مجموعه ایمنی، بهداشت و محیط زیست تنها یک رشته به همین نام وجود دارد.

دانشگاه های پذیرنده ارشد ایمنی صنعتی

در این بخش از مقاله اسامی دانشگاه پذیرنده ایمنی صنعتی یا همان HSE را خدمت شما دوستان گرامی بر می شماریم.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده ارشد ایمنی صنعتی (HSE)

1

دانشگاه تهران (محل تحصیل پردیس خودگردان کیش)

2

دانشگاه تهران

3

موسسه غیرانتفاعی کاسپین- البرز قزوین

4

موسسه غیرانتفاعی کار

5

موسسه غیرانتفاعی تابناک- لامرد

6

دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر-یزد

7

دانشکده سلامت ایمنی و محیط زیست-دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی- تهران

ارشد ایمنی صنعتی

رشته ایمنی، بهداشت و محیط علاوه بر مقطع کارشناسی دردوره کارشناسی ارشد نیز ارائه می شود. البته امسال نخستین سالی است که رشته ایمنی صنعتی تحت عنوان ایمنی، بهداشت و محیط عرضه می گردد. عناوین دروس امتحانی جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی شامل بهداشت محیط کار، مجموعه دروس تخصصی HSE (مدیریت محیط زیست، مهندسی محیط زیست و اقتصاد مهندسی)، ایمنی محیط کار، ریاضی و آمار مهندسی و زبان تخصصی و عمومی هستند. لازم به ذکر است که هر یک از دروس یادشده ضرایب مخصوص به خود را دارند البته با توجه به محتویات دفترچه ثبت نام ارشد ضریب درس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی از بقیه دروس معرفی بیشتر است. در نتیجه، باید سعی و تلاش بیشتری جهت مطالعه کامل و دقیق این درس به عمل آورد.

بهترین دانشگاه های پذیرنده ارشد ایمنی صنعتی

آیا به دنبال انتخاب رشته ارشد ایمنی صنعتی برای ادامه تحصیل در دوره ارشد هستید؟ در این زمان شناخت بهترین دانشگاه های پذیرنده ارشد این رشته برای شما اهمیتی خاص و ویژه پیدا می کند. برای شناخت بهترین دانشگاه های پذیرنده ارشد ایمنی صنعتی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

در این مقاله به تحلیل و بررسی گرایش های ارشد ایمنی صنعتی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های ارشد ایمنی صنعتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *