آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد
انتخاب رشته تجربی

کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد

کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد

کارنامه، رتبه و تراز لازم برای قبولی در رشته داروسازی دانشگاه آزاد

با توجه به محبوبیت رشته داروسازی این مقاله را به بررسی کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد اختصاص داده ایم. داروسازی در کنار پزشکی و دندانپزشکی، از رشته های گروه علوم تجربی است که متقاضیان زیادی دارد. بازار داغ این رشته باعث شده که رقابت برای قبولی در آن هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه آزاد بسیار سخت و فشرده باشد و به تبع آن فقط رتبه های ممتاز کنکور می توانند در این رشته پذیرفته شوند. با این حال، در این چند هفته باقی مانده تا اعلام نتایج اولیه کنکور بسیاری از داوطلبانی که در گروه تجربی در آزمون سراسری شرکت کرده اند، علاوه بر دانشگاه سراسری درصدد کسب اطلاعات درباره رتبه قبولی داروسازی آزاد هستند.

ملاک امتیازبندی در دانشگاه آزاد

پیش از پرداختن به موضوع رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ، لازم است درباره تفاوت های انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد توضیح دهیم. همان طور که می دانید آزمون ورودی دانشگاه آزاد با آزمون سراسری یکجا توسط سازمان سنجش برگزار می شود. در دانشگاه سراسری انتخاب براساس رتبه شما در سهمیه منطقه انجام می شود.
در دانشگاه آزاد ملاک اصلی انتخاب رشته تراز در زیر گروه است. یعنی اگر رشته انتخابی شما زیر مجموعه زیر گروه دو گروه آزمایشی تجربی باشد، نمره آزمون شما یا همان شما در زیر گروه دو تعیین می کند که در این رشته قبول می شوید یا نه.داروسازی در کنکور تجربی جزو زیر گروه دو است، بنابراین برای ارزیابی احتمال قبولی باید به ترازی که در این زیر گروه به دست آورده اید در کارنامه اولیه توجه کنید.

برای قبولی در داروسازی دانشگاه آزاد چه رتبه ای لازم است؟

درباره رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد، به طور کلی می توان گفت داوطلبانی که رتبه کشوری شان کمتر از 9000 باشد، احتمال قبولی بالایی در رشته داروسازی دارند. در حالت خوشبینانه تا رتبه 9600 کشوری هم می تواند در رشته داروسازی دانشگاه آزاد پذیرفته شود. در پذیرش ظرفیت مازاد داروسازی آزاد تا رتبه 10800 کشوری هم در این رشته قبول شده است. در جدول زیر آخرین رتبه های قبولی در رشته داروسازی دانشگاه آزاد را بینید:
نام دانشگاهآخرین رتبه قبولی
واحد علوم داروئی9070
واحد آیت الله آملی9552
واحد دامغان9660

برای قبولی در رشته داروسازی دانشگاه آزاد حداقل تراز چقدر است؟

حداقل تراز قبولی داروسازی آزاد 9100 است. در جدول می توانید تراز آخرین رتبه های قبولی در رشته داروسازی سه واحد دانشگاه آزاد را مشاهده کنید:
نام دانشگاهآخرین تراز  قبولی
واحد دامغان9000
واحد آیت الله آملی9000
واحد علوم دارویی9200

حداقل درصدهای لازم برای پذیرش در داروسازی آزاد چقدر است؟

یکی از بخش های اصلی کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد، بررسی حداقل درصدها و میانگین درصدهای لازم برای قبولی در رشته داروسازی است. برای قبولی در این رشته میانگین شما در آزمون عمومی باید حدود 60 درصد و در آزمون اختصاصی حدود 40 درصد باشد. پیشنهاد می کنیم درباره ی تخمین رتبه کنکور بیشتر بخوانید.

بررسی کارنامه های داوطلبان پذیرفته شده در رشته داروسازی دانشگاه آزاد

آخرین بخش مقاله کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد را بررسی دو کارنامه از پذیرفته شدگان این رشته اختصاص داده ایم. در جدول می توانید درصدها، رتبه ها و ترازهای قبولی را ملاحظه کنید:
درسدرصدها
ادبیات فارسی6862
زبان عربی3023
دین و زندگی7073
زبان انگلیسی5751
زمین شناسی3816
زیست شناسی7260
ریاضی2948
فیزیک3545
شیمی5744
تراز در زیرگروه92009000
دانشگاه محل قبولیعلوم‌داروئی‌تهرانواحدآیت‌الله‌آملی

چگونه حرفه ای انتخاب رشته کنیم؟

رشته داروسازی رشته ی پرطرفداری است، چرا که هم به صورت پیوسته می توانید مدرک دکترای خود را دریافت کنید و هم در آینده می توانید داروخانه ی خود را تاسیس کنید. اما هر چه رشته ای پر طرفدارتر باشد، انتخاب رشته ی آن سخت تر است. به همین دلیل حالا که تصمیم خود را برای ادامه ی تحصیل در رشته داروسازی گرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای یک انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو با آنالیز دقیق کارنامه و رتبه شما و تراز قبولی دانشگاه ها، بهترین گزینه ها را به شما معرفی می کنند.
کارنامه داروسازی دانشگاه آزاد

اگر قبول نشوم باید به سربازی بروم؟

هجده سالتان است و هرچه کارنامه ها و رتبه ها را مورد بررسی قرار می دهید، امیدتان به قبول شدن در رشته داروسازی کمتر می شود. حتما دلشوره هم دارید که اگر قبول نشوید، تکلیف سربازی چه می شود؟ آیا باید همه چیز را رها کنید و به خدمت بروید؟
قبل از هر موضوعی پیشنهاد می کنیم که انقدر استرس نداشته باشید، برای سلامتی تان مضر است! در ضمن هنوز راه های متعددی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه تان وجود دارد. چرا زمانی که افراد زیادی در سطح جامعه تحصیلات عالیه دارند، خود را از ادامه تحصیل محروم می کنید؟ ما به شما کمک می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. خلاصه بجنبید که سربازی از رگ گردن به شما نزدیک تر است!
 بسیاری از داوطلبان از راه های متعدد برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهشان اطلاع ندارند. پیشنهاد می کنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 

اگر در کنکور قبول نشدیم چه کنیم؟

شاید پس از مشاهده آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد از خودتان بپرسید که اگر در کنکور تراز و رتبه قبولی لازم را کسب نکنم، چه کنم؟ قبل از هر سخنی، ضمن بیان ” فدای سرتان”، به شما دوستان عزیزمان پیشنهاد می کنیم که به روش های دیگر ادامه تحصیل مانند “تحصیل بدون کنکور” فکر کنید. تحصیل بدون کنکور یک شانس فوق طلایی برای شماست تا بتوانید در رشته مورد علاقه تان (البته بدون استرس از قبول شدن یا نشدن در کنکور)، ادامه تحصیل دهید. اما از آنجا که تحصیل بدون کنکور نیز تابع شرایط و قوانینی است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو مشورت کنید.
شما راه های بسیاری برای دستیابی به رویاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رویاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

به تحصیل در خارج از کشور فکر کرده اید؟

تحصیل در خارج از کشور همان شانسی است که می گویند شاید یکبار در خانه مان را بزند. رشته داروسازی رشته بسیار پرطرفداری است که البته بازار کار آن نیز بسیار داغ است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم اگر به رشته داروسازی علاقه دارید، به آسانی از ادامه تحصیل در آن دست نکشید و شانس خود را از روش های دیگری امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم که قبل از برداشتن هر گامی، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور یک فرصت استثنائی است. برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد پرداختیم، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد مراجعه کنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد و انتخاب رشته ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

48 دیدگاه در “کارنامه و رتبه قبولی داروسازی آزاد

  1. ليلا گفت:

    سلام لطفا بفرماييد با رتبه ١٥٨٠ ميتونم داروسازى ازاد تهران قبول بِشم ؟ممنونم راهنماييم كنين

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، احتمال قبولی شما در داروسازی دانشگاه ازاد تهران وجود دارد.

  2. نازنین گفت:

    سلام.با رتبه کشوری ۸۸۰۰ و تراز ۹۲۶۰ احتمال قبولیم در داروسازی ازاد چقدره؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز احتمال قبولی شما در رشته داروسازی دانشگاه ازاد متوسط است.

  3. علی گفت:

    با سلام با رتبه ۴۳۰۰ زیر گروه ۲ در منطقه دو میتونم دارو آزاد بیارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، احتمال قبولی شما در دانشگاه آزاد به علت ظرفیت پایین این رشته ، کم است اما این احتمال برای قبولی در پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی زنجان وجود دارد.

  4. مينو گفت:

    سلام با رتبه ٢٦٠٠ منطقه ١ و تراز ٩٥٥٠ ممكن هست دارو دانشگاه آزاد تهران قبول بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، طبق نتایج سال های گذشته احتمال قبولی شما در رشته داروسازی دانشگاه ازاد تهران وجود دارد.

  5. رقیه گفت:

    ایا با تراز زیرگروه ۲ ۹۱۹۳ داروی خودگردان املی میارم؟؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . طبق کارنامه پذیرفته شدگان پارسال بله

  6. محمد گفت:

    سلام احتمال قبولي دارو ازاد املي هست؟ سهميه عادي منطقه 2 رتبه زيركروه 2 4600 و تراز زيركروه 2 9100 وترازكلي 9500 ورتبه كشوري 7900

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام .بله

  7. حدیث گفت:

    سلام من با رتبه ۴۵۹۶ و تراز ۹۴۰۶ احتمال قبولی داروسازی آزاد در هر جای کشور رو میتونم داشته باشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. شهرهای حومه ایران شانس دارید

  8. هومن گفت:

    سلام خسته نباشید.می خواستم چند تا سوال بپرسم.
    با رتبه ی 5000 زیرگروه یک و نراز 8950 و رتبه ی 5300 زیرگروه 2 و تراز 8750 منطقه 1 و بومی تهران:
    1.هیچ شانسی برای دندون…پزشکی….دارو دانشگاه های پردیس آزاد ظرفیت مازاد و… دارم؟
    2.برای فیزیو تراپی پردیس و یا بینایی سنجی پردیس چطور؟
    ممنون میشم به ترتیب جواب بدین.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. برای بینایی سنجی و فیزیوتراپی شانس دارید ولی برای پزشکی خیر

  9. کبیری گفت:

    سلام با تراز 9235 زیر گروه 2 منطقه سچشانس قبولی داروسازی آزاد دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . شانس خیلی کمی دارید . به این دلیل که امسال مقداری ظرفیت دانشگاه ها برای رشته های پزشکی ودندانپزشکی و داروسازی مقداری کاهش پیدا کرده ولی بازم دقیق مشخص نیست

  10. احمدرضا خاتمی مهر گفت:

    سلام با عرض ادب خدمت شما
    رتبه ی زیر گروه دو من در کنکور 98عبارت است درسهمیه 5درصدی 1519است رتبه ی منطقه در منطقه سه2559 رتبه ی کشوری 10728است وتراز زیر گروه دو 9128 است رتبه کل کشوری بدون سهمیه 7977 است رتبه کل با سهمیه 5 درصدی1092است رتبه کل درمنطقه سه 1843است
    آیا من رشته داروسازی روزانه قبول می شوم لطفا پاسخ دهید . دیگه استرس نابودم کرده لطفا راهنمایی فرمائید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . دوست عزیز اگه طبق واقعیت و منطقی بخوام بگم بله قبول میشید ولی متاسفانه این یکی دوسال اخیر خیلی ها بودن که با چنین رتبه ای پرستاری هم قبول نشدن . بازم توکلتون به خدا انشااله قبول می شید.

  11. مهدی گفت:

    سلام و ادب رتبه در زیرگروه ۱ ، ۳۸۵۴ و در زیر گروه ۲، ۴۷۳۶ منطقه ۲ هستم و سهمیه ۵ درصد هم دارم تراز زیرگروه۱ ، ۹۴۸۹ و در زیرگروه ۲ ، ۹۱۵۰ به نظرتون دارو یا پزشکی آزاد یا پردیس خودگردان چقدر شانس دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . آقا مهدی پزشکی احتمالش خیلی کمه ولی داروسازی شدنیه

  12. مهدیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر با تراز ۹۳۴۷ زیرگروه ۲ شانس قبولی داروسازی ازاد یا مازاد ازاد تهران رو دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . طبق کارنامه قبولی های پارسال میشه تخمین زد که میشه

  13. مهدیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر با تراز ۹۳۴۷ زیرگروه ۲ شانس قبولی داروسازی ازاد یا مازاد ازاد تهران رو دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . دوست عزیز نمیشه اینجوری گفت . اول باید رتبتونو بدونم .. بعد اینکه اگه طبق قبولی پارسال نگاه کنیم بله میشه

  14. مهدیه گفت:

    با رتبه ی ۸۰۰۰ سهمیه ۵ درصد و تراز ۷۷۰۰ میتونم داروی آزاد تهران یا ظرفیت مازادش رو بیارم؟
    تو رو خدا جوابمو بدین دارم از استرس میمیرم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . احتمالش خیلی کمه ولی شاید شهرستان بیارید

  15. نیلوفر گفت:

    سلام باتراز زیرگروه 9224 ورتبه زیرگروه دو 4200 منطقه دو امیدی به داروی آزاد یا مازاد آزاد هست

    1. آیدانیتو گفت:

      سللام . احتمالش کمه

  16. مریممم گفت:

    سلام ایا با رتبه ۱۳۰۰۰ ایثارگران ۵ درصد و تراز ۷۰۰۰ میتونم دارو سازی ازاد قبول شم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. خیر . ولی احتمال قبولی در رشته هایی مثل هوشبری و تکنسین اتاق عمل برای شما وجود داره

  17. مریم گفت:

    سلام ، من با رتبه زیر گروه 8772 و ماکزيمم نمره کل زير گروه ها۸۹۴۸ در دانشگاه آزاد مردود اعلام شدم

    ایا ظرفیت ذخیره امسال هست و ایا احتمال قبولی دارم در ذخیره ها؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. براساس تجربه میشه گفت که شانس خیلی کمی دارید ولی باز شانستونو امتحان کنید. اگرم نشد میتونید کارشناسی بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد بدون کنکور انتخاب کنید و از کارشناسی ارشد وارد وزارت بهداشت بشید و وارد رشته های پزشکی و حوزه دارویی بشید. مثل بیوتکنولوژی پزشکی و بیوتکنولوژی دارویی

  18. شقایق گفت:

    سلام با رتبه کشوری ۸۰۰۰
    رتبه منطقه دو ۳۶۸۸ و تراز کل ۹۵۵۰
    رتبه زیرگروه دو ۵۱۰۰ و تراز زیرگروه دو ۹۰۸۸
    میشه تکمیل ظرفیت دارو آزاد جایی قبول شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. خیر مشخص نیست

  19. مینا گفت:

    سلام باتراز ۹۱۹۳ زیرگروهه۲ ورتبه زیرگروهه۲ منطقه ۲. ۴۴۷۰ داروی مازاد برای تکمیل میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. خیلی احتمالش بالاس

  20. ارشیا گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ببخشید با رتبه 4500 منطقه زیرکروه 2 و9801کشوری زیرکروه 2 وتراز ریرگروه 2 برابر9197 امکان پذیرش در دارو ازاد تکمیل ظرفیت هست؟
    منطقه 2 هستم
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. طبق سابقه ای که هست بله امکانش وجود داره ولی بازم نمیشه قطعی گفت . از طرفی امسال سازمان سنجش و دانشگاه ازاد برای بحث تکمیل ظرفیت به مشکل خوردن و احتمال پذیرش داوطلبان در تکمیل ظرفیت کمی کاهش یافته

  21. عماد گفت:

    سلام با تراز زیر گروه دو ۹۱۹۳ منطقه دو دارو ازاد مازاد میاره اصلا ؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. احتمالش بالاس

  22. اسی گفت:

    سلام با رتبه ی 3400 زیرگروه 2 در منطقه 2 داروسازی تهران ازاد میشه؟

  23. عرفان گفت:

    با ۴۶۰۲ منطقه دو زیرگروه دو شانس آزاد مازاد آمل و دامغان هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *