کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی

کاردانی علمی کاربردی شهرسازی





کاردانی علمی کاربردی شهرسازی

امروزه تمایل به شهرنشینی بسیار افزایش یافته است و به واسطه آن شهرها گسترده شده اند و در برخی از نواحی شهرک های جدید احداث شده اند. با توجه به این که برای ایجاد یک شهر با شهرک به بررسی های پیچیده و بسیاری نیاز است علوم شهرسازی شکل گرفته است. در این مقاله علاوه بر آشنا کردن شما با رشته شهرسازی، شما را با نحوه، زمان و شرایط ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی آشنا می کنیم.

کاردانی شهرسازی

همان طور که گفتیم با گسترش شهرنشینی و ایجاد شهرهای جدید نیاز به حضور علم شهرسازی احساس شد و تحصیل دانشگاهی شهرسازی آغاز شد. دانش شهرسازی به بررسی تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فیزیک یک شهر می پردازد و تلاش می کند تا روابط موجود در یک شهر را هماهنگ و مدیریت کند. مهندسین شهرسازی باید مطالعه و دانش کافی پیرامون روابط اجتماعی و اقتصادی داشته باشند تا بتواند با طراحی و برنامه ریزی شهری را مسیر توسعه شهر را هموار کنند.

بازار کار کاردانی شهرسازی

فارغ التحصیلان کاردانی فنی شهرسازی علمی کاربردی می توانند در وزارت راه و شهرسازی، شرکت های عمرانی، شهرداری ها و بنیاد مسکن مشغول به کار شوند. وظیفه کاری این افراد طراحی شهری و برنامه ریزی شهری است. برنامه ریزی شهری بر روی کاربری زمین و اختصاص دادن فضاهای مختلف شهر به مراکز صنعتی، مسکونی و تجاری تمرکز دارد. همچنین زیر ساخت های شهری به مانند حمل و نقل، آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، حفظ محیط زیست و خطرات محیط زیست را مورد بررسی قرار می دهد.

ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی

برای ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی باید در زمان مقرر به صورت اینترنتی برای ثبت نام اقدام کنید. ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی از طریق سایت سنجش انجام می شود. وارد سایت سنجش شوید و  دانشگاه های علمی کاربردی را از منوی سمت راست انتخاب کنید. سپس برای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنید.

قبل از انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی شهرسازی دفترچه را راهنما را مطالعه کنید و نوع سهمیه خود ( آزاد یا شاغل ) را بررسی کنید.

زمان ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی

ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی در هر دو نیمسال اول و دوم امکان پذیر است. زمان ثبت نام نیمسال اول نیمه دوم مرداد ماه است. برای ثبت نام در نیمسال دوم کاردانی علمی کاربردی شهرسازی نیمه دوم دی ماه و اوایل بهمن ماه در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

سهمیه کاردانی علمی کاربردی شهرسازی

در ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی به سهمیه آزاد و شاغل توجه کنید. داوطلبانی که از سهمیه شاغل استفاده می کنند. می توانند ساعت کلاس های خود را بعدظهر انتخاب کنند. البته استفاده از سهمیه شاغل به شرط آن است که بتوانید کد اشتغال را دریافت کنید برای اطلاع از شرایط اخذ کد اشتغال می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اگر از زمان ثبت نام جامانده اید می توانید در تکمیل ظرفیت علمی کاربردی شرکت کنید.

اگر سؤالی در زمینه ثبت نام کاردانی علمی کاربردی شهرسازی دارید و یا می خواهید که اشتغال خود را دریافت کنید و همچنین جهت اطلاع از چارت درسی کاردانی علمی کاربردی شهرسازی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *