کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات





کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات

رشته شیلات و آبزیان یکی از رشته های دانشگاه های علمی کاربردی است که در گروه کشاورزی ارائه شده است. این رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود. در این مقاله شما را با زمان، نحوه ثبت نام و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات آشنا خواهیم کرد.

معرفی رشته شیلات

رشته شیلات یکی از رشته های گروه کشاورزی دانشگاه جامع علمی کاربردی است که در آزمون کارشناسی با کد 709 ارائه شده است. شیلات – تکثیر و پرورش آبزیان، یک رشته کاربردی محسوب می شود. در این رشته با انواع آبزیان آشنا خواهند شد. روش تکثیر و رشد هر کدام را یاد خواهند گرفت. همچنین با انواع غذاهای آبزیان و ویتامین ها، املاح و مواد تأثیر گزار بر رشد آن ها آشنا خواهند شد. در نهایت فارغ التحصیلان رشته مهندسی فناوری شیلات یاد خواهند گرفت چگونه یک استخر پرورش ماهی را راه اندازی، مدیریت و بهره برداری کنند. همچنین با نحوه تکثیر و پرورش آبزیان نیز آشنا می شوند. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته شیلات دانشگاه علمی کاربردی هستند می توانند این رشته را در مقطع کاردانی و سپس کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات مطالعه کنند.

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات

کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات دو بار در سال برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در هر یک از دو نیمسال به انتخاب رشته بپردازند.

زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات نیمسال اول اواخر مرداد ماه است و به طور معمول تا هفته اول شهریور ماه نیز ادامه می یابد. پذیرش و ثبت نام نیمسال دوم کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات نیز در دی ماه و بهمن ماه آغاز می شود.

نحوه ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات

برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات لازم است مدرک کاردانی خود را کسب کرده باشید و یا تا زمان مقرر شده در دفترچه آن را کسب کنید. مدت مشخص شده در دفترچه برای نیمسال اول آخر شهریور ماه برای نیمسال دوم آخر بهمن ماه است.

بعد از کسب مدرک کاردانی در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه و دفترچه راهنما را دریافت کنید. شرایط دفترچه و واحدهای ارائه دهنده کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات را بررسی کنید و واحدهای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مورد دیگری در هنگام ثبت نام کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات باید مورد توجه قرار دهید وضعیت پذیرش آزاد و یا مشاغل شماست. داوطلبینی که می توانند به عنوان شاغل در دانشگاه علمی کاربردی به تحصیل بپردازند می توانند از مزایای موجود نیز ( ارائه کلاس بعد از زمان اداری و کاری) استفاده کنند. البته برای استفاده از سهمیه شاغل باید دارای یک سال سابقه کاری مرتبط باشید و بتوانید کد اشتغال را دریافت نمایید. کد اشتغال هر واحد آموزشی در دفترچه راهنما آمده است. همچنین می توانید با مشاوران آیدانیتو نیز تماس بگیرید و کد اشتغال خود را دریافت نمایید.

واحدهای ارائه دهنده کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات

واحدهای ارائه دهنده کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات بسیار محدود است در جدول زیر برخی از واحدهای پذیرنده کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات و تعداد پذیرش هر یک را آورده ایم.

محل پذیرش کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات

ظرفیت پذیرش  

شهرکرد

مرکزآموزش علمی کاربردی شرکت پرورش ماهی نگین چهارمحال  

20

کردکوی

مرکزآموزش علمی کاربردی جهادکشاورزی گلستان

20

بندرعباس

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی هرمزگان

20

در این مقاله به موضوع کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات پرداختیم. پیشنهاد میکنیم مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی شیلات را مطالعه نمایید.

برای اطلاع از تمامی واحدهای ارائه دهنده کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی شیلات خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *