آیدانیتو > پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای
ثبت نام کاردانی

پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای





پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای

پذیرش دانشجویان کاردانی فنی و حرفه ای در سال های گذشته،  از طریق کسب حد نصاب قبولی در آزمون امکان پذیر بود و داوطلبان با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام و مدارک موردنیاز برای ثبت نام در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای، در آزمون کاردانی فنی حرفه ای شرکت می کردند. اما بنا بر اطلاعیه مندرج در سایت سازمان سنجش، این آزمون لغو گردیده است و داوطلبان صرفاً بر اساس معدل یا همان سوابق تحصیلی سنجش می شوند و می توانند وارد مقطع کاردانی دانشگاه های فنی و حرفه ای و غیر انتفاعی – غیر دولتی  شوند. به زمان ثبت نام، نحوه ثبت نام و مدارک لازم در ادامه اشاره می کنیم:

زمان ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 

زمان ثبت نام برای پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای در روزهای ششم خرداد لغایت دوازدهم خردادماه خواهد بود. در واقع داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته به منظور پذیرش در دوره کاردانی فنی و حرفه ای یک هفته فرصت دارند تا با ارائه مدارک و ارسال آنها، ثبت نام خود را انجام دهند.

نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای

بعد از باز شدن منوی ثبت نام کاردانی بدون کنکور فنی و حرفه ای  در زمان های مقرر، در سایت سازمان سنجش لازم است داوطلبان ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته را از سایت سازمان سنجش دانلود کنند و بعد از مطالعه ی دقیق آن، مدارک و اطلاعات مورد نیاز را ارسال کنند تا ثبت نام اینترنتی آنها انجام شود. قبل از ثبت نام، خرید کارت اعتباری به مبلغ 22 هزار تومان لازم است و این مبلغ برای ثبت نام در دانشگاه های غیر انتفاعی و غیر دولتی نیز می بایست جداگانه پرداخت شود و مبلغ 5 هزار و پانصد تومان نیز برای اعلام علاقه مندی برای ثبت نام و انتخاب رشته در این دانشگاه ها علاوه بر هزینه ثبت نام لازم است، توسط داوطلبان پرداخت شود. این مبالغ بعد از پرداخت در صورتی که اشتباه پرداخت شوند یا متقاضی قصد شرکت در ثبت نام را نداشته باشد  برگردانده نخواهند شد.

مدارک لازم برای پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای 

شرایط و مدارک لازم به منظور پذیرش دانشجویان کاردانی فنی و حرفه ای 97 نظام جدید هنوز مشخص نشده است. اما با توجه به اینکه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است، داشتن مدرک فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام جدید لازم است و متقاضیان می بایست تا شهریورماه فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم خود را دریافت نمایند. داشتن این مدارک و شرایط در زمان ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای 97 ضروری است و داوطلبان می بایست شرایط خود را سنجیده و در صورتی که دارای شرایط خاص هستند، قوانین و دستورالعمل های آن را در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای جست و جو نمایند. پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای 97 بر اساس معدل دیپلم یا همان سوابق تحصیلی است و بنابراین برای ورود به این مقطع، برای دانشگاه های فنی و حرفه ای و غیر انتفاعی – غیر دولتی آزمونی برگزار نمی شود.


0 دیدگاه در “پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای

  1. مهدي اكبري گفت:

    سلام در صورت كامل نبودن مدرك شرايط چيه بدون كنكور ميتونم ثبت نام كنم و بعد ارائه بدم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      در صورت تاییدیه دانشگاه امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *