آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98
کارشناسی بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98






پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98

در سال‌های اخیر شرایطی برای متقاضیان ورود به دانشگاه فراهم شده که بدون شرکت در کنکور، بتوانند در دانشگاه تحصیل کنند. داوطلبانی که سد کنکور مانع برایشان مانع بزرگی برای ورود به دانشگاه محسوب می‌شد، از این طرح به گرمی استقبال کرده‌اند. امسال هم مانند هر سال در نیمه‌ی تابستان فراخوان پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98  دانشگاه‌ها اعلام می‌شود و داوطلبان قبل از این زمان وقت زیادی را صرف جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری اطلاعات درباره‌ی نحوه‌ی پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌های مختلف می‌کنند. در مطلب پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98 ، نکته‌های کاربردی و مهمی را در زمینه‌ی پذیرش این دوره‌ها در دانشگاه‌های مختلف به داوطلبان عزیز انتقال خواهیم داد. با ما همراه باشید.

کدام دانشگاه‌‌ها در مقطع کارشناسی بدون کنکور 98 دانشجو می‌پذیرند؟

در دانشگاه‌های سراسری (روزانه و نوبت دوم)، آزاد، غیرانتفاعی، پیام‌نور و علمی و کاربردی امکان تحصیل در مقطع کارشناسی بدون شرکت در آزمون سراسری وجود دارد. پذیرش در دوره‌های کنکور براساس سوابق تحصیلی متقاضیان در دوره‌ی متوسطه انجام می‌شود. داشتن دیپلم یکی از شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش، مدرک دوره‌ی پیش‌دانشگاهی، مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای و یا کاردانی ناپیوسته موسسات آموزش عالی برای ثبت‌نام در این دوره ضروری است.
برای آگاهی از لیست دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشجو می پذیرند، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در دانشگاه‌های سراسری پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98  به چه صورت است؟

همان‌طور که گفتیم در دانشگاه‌های سراسری، سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) داوطلبان معیار پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98 است. در نیمه‌ی مرداد دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام و پذیرش دانشجو بر پایه‌ی سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و شرایط و مقررات ثبت‌نام در این دوره و جدول‌های کد رشته‌‌محل‌هایی که در آنها دانشجو جذب می‌شود به داوطلبان اعلام می‌شود. در تاریخ تعیین شده، داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و پس از مطالعه‌ی دقیق دفترچه راهنما و انجام مراحل ثبت‌نام، 150 کدرشته‌ را براساس اولویت‌بندی موردنظرشان در فرم انتخاب رشته در سایت وارد کنند.   
پیشنهاد می‌کنیم داوطلبان عزیز از کد پیگیری 16 رقمی و کد ثبت‌نام 7 رقمی که پس از انجام مراحل ثبت‌نام دریافت‌ می‌کنند و همین‌طور فرم انتخاب رشته تکمیل شده، یک نسخه پرینت کرده و نزد خودشان نگهداری کنند. هر داوطلب پذیرش در رشته‌های بدون کنکور سراسری فقط می‌تواند در یک گروه آزمایشی اصلی(ریاضی، تجربی، انسانی) و دو گروه آزمایشی غیراصلی هنر یا زبان خارجی انتخاب رشته کند. داوطلبان گرامی این موضوع را در نظر داشته باشند  در صورتی  که در شرکت در آزمون سراسری شرکت کرده باشند و مجاز به انتخاب رشته نشده باشند و یا در آزمون شرکت نکرده باشند، می‌توانند متقاضی رشته‌های کارشناسی بدون کنکور باشند ولی فقط می‌توانند رشته‌هایی را انتخاب کنند که گزینش آنها براساس سوابق تحصیلی است.

شیوه‌ی جذب دانشجو در دوره‌ی کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد 98

دانشگاه آزاد اسلامی در دو نوبت مهر و بهمن از متقاضیان ورود به دوره‌های بدون کنکور ثبت‌نام می‌کند. پذیرش در دوره‌ی بدون کنکور دانشگاه آزاد هم براساس سوابق تحصیلی دوره‌ی متوسطه‌ی متقاضیان انجام می‌شود. داوطلبان در مدت زمانی که برای ثبت‌نام تعیین شده باشد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بروند و پس از خرید کارت اعتباری می‌توانند انتخاب رشته کنند. داوطلبان فقط می‌توانند 10 کد رشته از یک گروه آزمایشی را در فرم انتخاب رشته وارد کنند و اگر قصد داشته باشند از گروه‌های آزمایشی دیگر رشته انتخاب کنند باید یک کارت اعتباری دیگر خریداری کنند. پس از اعلام نتایج نهایی بدون کنکور کارشناسی، داوطلبان با مدارک خود به واحد دانشگاهی مورد نظر برای ثبت‌نام نهایی مراجعه کنند.

روش پذیرش متقاضیان در کارشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور 98

پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98 در دانشگاه پیام نور هم براساس سوابق تحصیلی است. دانشگاه پیام نور، مانند دانشگاه آزاد، برای ورودی‌های مهر و بهمن ماه از متقاضیان ورود بدون کنکور به این دانشگاه ثبت‌نام می‌کند. ثبت‌نام در این دانشگاه و برای تحصیل بدون کنکور کارشناسی از اسفند ماه سال گذشته یعنی سال 97 آغاز شده است و تا چند ماه دیگر یعنی تا شهریور ماه ادامه دارد. شرایط ثبت‌نام مانند دانشگاه‌های آزاد و سراسری، داشتن دیپلم متوسطه، مدرک پایان دوره پیش‌دانشگاهی، کاردانی پیوسته و ناپیوسته است و نداشتن منع خدمت نظام وظیفه برای آقایان است. لیست رشته‌های بدون کنکور در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اعلام می‌شود.

پذیرفته شدن در کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی 98

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98 در دانشگاه غیرانتفاعی کاملا مشابه دانشگاه پیام نور است. داوطلبان ورود به دوره‌های بدون کنکور دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند در گروه آزمایشی خود 150 رشته که صرفا براساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌کنند را انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش وارد کنند. پس از طی مراحل ثبت‌نام، داوطلبان کد ثبت‌نام و کد پیگیری دریافت می‌کنند و ضروری در زمانی که برای ثبت‌نام تعیین شده اطلاعات ورودی‌شان را بررسی کنند و در صورتی که اشتباه یا کمبودی وجود داشت ان را تصحیح کنند. در همین زمینه، مطالعه مطالب شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور و مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98 مفید خواهد بود. 
برای آگاهی از زمان، نحوه و شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98 می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *