آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی
پزشکی بدون آزمون

پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی

پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی 98

پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی 

رشته پیراپزشکی در ردیف رشته‌هایی است که طرفداران خاص خود را داشته و ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های این مجموعه آرزوی بسیاری از افراد است. مهم‌ترین علت این امر، حقوق فوق‌العاده عالی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف این مجموعه بوده که موجب جذب و افزایش تقاضا برای تحصیل در آنهاست. بر طبق طرح چند سال اخیر دانشگاه‌ها، دیگر افراد جهت ادامه تحصیل در یکی از رشته‌های پیراپزشکی نیازی به شرکت در آزمون سراسری ندارند. بدین صورت که هر فرد با توجه به سوابق تحصیلی دوران سوم متوسطه اقدام به ثبت نام و پذیرش در یکی از رشته‌های مورد علاقه‌اش از مجموعه پیراپزشکی می‌کند. در نتیجه، دغدغه‌های ناشی از نداشتن وقت برای مطالعه دروس مورد نیاز برای ورود به دانشگاه‌ها از بین می‌رود.
در این مقاله، به بیان توضیحات هر چند مختصر در مورد پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی برای شما داوطلبان گرامی پرداخته و علاوه بر آن مواردی همچون معرفی کلی رشته پیراپزشکی، تفاوت رشته پیراپزشکی و پزشکی، آینده کاری این رشته و شرایط پذیرش بدون آزمون رشته پیراپزشکی دانشگاه‌های مختلف را خدمتتان توضیح می‌دهیم. با مطالعه این مبحث، به کلیه اطلاعات ضروری در زمینه پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی دست پیدا می‌کنید. و اگر سوالی در زمینه ی پذیرش پیراپزشکی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

معرفی رشته های پیراپزشکی

به طور کلی می‌توان گفت که رشته پیراپزشکی در ردیف رشته‌های مربوط به درمان بیماری و حفظ سلامت فردی قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، این رشته فنونی را شامل می‌شود که به کمک آن‌ها می‌توان به اهداف گفته شده جامه عمل پوشاند. البته این امر از طریق مشورت با پزشکان و تحت نظارت مستقیم آنها انجام می‌شود.
خبر خوش اینکه آینده شغلی فارغ‌التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی بسیار خوب بوده و هیچ‌کدام از آنها بیکار نمی‌مانند. زیرا در مجموع بازار کار عالی این رشته، باعث پذیرش سریع فرد فارغ‌التحصیل در یکی از مراکز مربوطه همچون درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها به عنوان فیزیوتراپیست، رادیوگرافی و تکنسین، دیالیز تراپیست و غیره می‌شود.
به طور کلی، 5 رشته تحصیلی در گروه پیراپزشکی جای می گیرند که در زیر عناوین آن ها را خدمت شما عنوان می کنیم.
. کاردانی علوم آزمایشگاهی
. کاردانی بهداشت محیط
. کاردانی هوشبری
. کاردانی بهداشت عمومی- بهداشت خانواده
. کاردانی بهداشت عمومی- مبارزه با بیماری ها
در میان دانشگاه های پذیرنده رشته های پیراپزشکی می توان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان کهنوج)، دانشگاه علوم پزشکی تبریز ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت مرند) و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ( محل تحصیل مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان نیکشهر) را نام برد.

فرق بین رشته پیراپزشکی و پزشکی

همان‌طور که می‌دانیم هدف از رشته پزشکی، بازگرداندن سلامتی به افراد آسیب دیده، درمان بیماری‌های مختلف در افراد و بالا بردن سطح سلامتی در مردم و حفظ آن است. باید بگوییم که دست‌یابی به اهداف ذکر شده به وسیله درمان پیشگیری و تشخیص انواع بیماری‌ها میسر می‌شود. اما رشته پیراپزشکی وظیفه بازیابی سلامت در فرد بیمار و حفظ آن را برعهده داشته و به عنوان تکمیل‌ کننده کاردرمانی در هر یک از مراکز شناخته می‌شود.

شرایط پذیرش بدون کنکور رشته پیراپزشکی

هر یک از داوطلبان، برای پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی در سال 97 باید از دو شرط عمومی و اختصاصی برخوردار می بودند. در مورد شرایط عمومی بایدگفت که دارا بودن مدارک معتبر پیش دانشگاهی و دیپلم از ضروریات پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی 97 به حساب می آمد. ولی شرایط اختصاصی مواردی همچون داشتن ایمان و باور قلبی به دین اسلام و یا یکی از دین های نام برده شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی کامل، انجام واجبات تعریف شده در دین هر داوطلب و پرهیز از انجام محرمات، پرهیز از عدم انجام اعمالی مخالف با شئونات تحصیلی، شغلی و اسلامی را شامل می شد.
از سال 97 پردیس های خودگردان پذیرش دانشجویان بدون کنکور در رشته های وزارت بهداشت را متوقف نمودند به همین منظور از سال 97 پذیرش بدون کنکور در رشته های گروه علوم پزشکی امکان پذیر نیست و شما می توانید برای تحصیل بدون کنکور در این رشته ها از دانشگاه های خارج از کشور پذیرش اخذ نمایید.

دیگر نمی توانید به تحصیل پیراپزشکی بدون کنکور در ایران بپردازید

باید به اطلاع شما برسانیم که دیگر امکان تحصیل پیراپزشکی بدون آزمون در ایران و در دانشگاه های ذکر شده در بالا یعنی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و یا دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای داوطلبان وجود ندارد و فقط به شکل با آزمون می توان در رشته های پیراپزشکی درس خواند و مدرک گرفت.
درپایان مقاله، آشنایی لازم را در رابطه با پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی بدست آورید. در صورت تمایل، می توانید مقاله شرایط ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور را نیز مطالعه بفرمایید.
اگر سؤالی در زمینه پذیرش بدون کنکور پیراپزشکی دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *