آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور ارشد 98
ارشد بدون آزمون

پذیرش بدون کنکور ارشد 98

پذیرش بدون کنکور ارشد 98

در عصر حاضر افراد بسیاری به دنبال داشتن تحصیلات دانشگاهی بالاتر و رسیدن به مدارج علمی هستند. یکی از علت های این موضوع می تواند داشتن شغل مناسب تر و درآمد بهتر برای هر فرد باشد. به طوری که استخدام در مشاغل متعددی تنها با دارا بودن مدرک کارشناسی امکان پذیر نیست. در نتیجه این روزها تلاش برای گرفتن مدرک تحصیلی همچون کارشناسی ارشد بسیار در میان مردم رواج پیدا کرده است. اما متأسفانه بسیاری از افراد جامعه به دلایل مختلفی از جمله مشغله های کاری نمی توانند زمان زیادی را برای مطالعه دروس جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد صرف نمایند. بنابراین، طرح پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون برگزاری آزمون به کمک این گونه افراد آمده و آن ها می توانند بدون هیچ دردسر و مشکلی به دنبال تحصیل در مدارج بالاتر باشند. در حال حاضر، طرح پذیرش بدون کنکور در میان کلیه دانشگاه های سراسری و آزاد تنها در دانشگاه پیام نور به مرحله اجرا درآمده است. البته دانشگاه آزاد نیز اقدام به پذیرش دانشجویان در مقطع ارشد کرده اما این طرح تنها دانشجویان استعداد درخشان را در بر می گیرد که در زیر توضیحات مختصری راجع به این طرح داده می شود. امید است در آینده ای نزدیک شاهد پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد بدون برگزاری آزمون در سایر دانشگاه های کل کشور باشیم. در این مقاله به بررسی و تحلیل پذیرش بدون کنکور ارشد تخصیص داده شده است. برای آشنایی و به دست آوردن اطلاعات لازم در زمینه پذیرش بدون کنکور ارشد این مقاله می تواند کمک مؤثر به شما باشد.

تاریخ ثبت نام  و پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی سال 98

تنها در مورد دانشجویان استعداد درخشان اجرا شده است. اما اکنون این سؤال مطرح می شود که چه کسانی در ردیف افراد دارای استعداد درخشان قرار می گیرند. برای پاسخ به این سؤال به بیان شرایط لازم جهت قرار گرفتن در گروه استعدادهای درخشان می پردازیم: 1- دانشجویانی که در جشنواره هایی همچون رازی، خوارزمی و فارابی پذیرفته شده اند، لازم به ذکر است که تنها افرادی شامل این طرح می شوند که رتبه های اول تا سوم را کسب کرده باشند. 2- افرادی که در طول 8 ترم تحصیلی موفق به کسب مدرک کارشناسی خود شده و در بین سایر هم رشته ای های خود معدل بهتری را کسب کرده باشند. همچنین رتبه های زیر صد در گروه آزمایشی تجربی و ریاضی، رتبه 20 در گروه زبان و هنر و رتبه پایین تر از 50 نیز در ردیف استعدادهای درخشان قرار می گیرند. 3- دانشجویانی که در المپیادهای مختلف دانشجویی به کسب رتبه اول تا پانزدهم نائل شده باشد. 4- دانشجویانی که به عنوان دانشجوی نمونه کشوری شناخته شده اند. شرایط ثبت نام افراد دارای استعداد درخشان در دانشگاه آزاد بدون برگزاری آزمون در این قسمت به بیان شرایط ثبت نامی افراد دارای استعداد درخشان در دانشگاه های آزاد اسلامی می پردازیم. 1- دارا بودن معدل 16 برای دانشجویان رشته های ریاضی، تجربی، زبان و هنر و معدل بیشتر از 17 جهت دانشجویان گروه علوم انسانی 2- گزینش دانشجویان استعداد درخشانی که شرایط پذیرش را دارند، تنها یک بار در هر سال امکان پذیر است. 3- عدم احتساب رتبه دوران کارشناسی در پذیرش بدون کنکور دانشجویان 5- عدم امکان تغییر محل تحصل و رشته برای دانشجویان 6- عدم احتساب ترم تابستانی و مرخصی در سنوات نیمسال تحصیلی تنها به این شرط که طول دوره کارشناسی ناپیوسته از 4 و کارشناسی پیوسته از هشت نیمسال تجاوز نکند. 7- امکان انتخاب صد رشته محل از بین لیست رشته های معرفی شده.

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور در سال 98

تنها دانشگاهی که اقدام به پذیرش دانشجو بدون برگزاری آزمون سراسری را می کند، دانشگاه پیام نور است. اما پذیرش در آن با شرکت در آزمونی مشابه با کنکور ارشد امکان پذیر بوده که به نام فراگیر و در میان مردم و دانشگاهیان شناخته می شود. باید بگوییم که سؤالات داده شده در این آزمون از دروس ترم های اول دوره کارشناسی ارشد مطرح شده و دارای نمره منفی نیز نیستند. لازم به ذکر است که تاریخ برگزاری این آزمون در ماه اسفند بوده و نتایج نهایی آن در روزهای آخر ماه اردیبهشت اعلام می گردد. باید عرض کنیم که حضور در آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور مستلزم اخذ کارت ورود به جلسه بوده که هر داوطلب می تواند در روزهای نخست ماه اسفند و از طریق ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور آن را اخذ نماید. این مطلب، به تحلیل و بررسی پذیرش بدون کنکور ارشد 98 پرداخته گردید. برای اطلاع از پذیرش بدون کنکور کاردانی 98 می‌توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *