آیدانیتو > پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان
ارشد بدون آزمون

پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان

پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان

پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 

پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98 در واقع امتیاز و سهمیه ای تشویقی برای دانشجویانی است که دوره ی کارشناسی در میان هم کلاسی های خود ممتاز بوده اند و به حداکثر میانگین نمرات و معدل برای استفاده از سهمیه ی ارشد بدون کنکور رسیده اند. اما شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98 چیست؟ نحوه ثبت نام و پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98 چگونه است؟

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان 98

احتمالاً قصد استفاده از امتیاز بدون کنکور ارشد استعدادهای درخشان 98 را دارید. تصمیمی درست و قابل تحسین است. چرا که هر کسی که تلاش می کند، باید نتیجه ی تلاش خود را نیز دریافت کند. ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد استعدادهای درخشان هر سال و با توجه به فراخوان دانشگاه های مختلف، انجام می شود. در واقع هر دانشگاه برای جذب دانشجویان بدون کنکور و بر اساس استعداد درخشان ضوابط خودش را دارد ، البته برخی از اصول و شرایط مابین همه ی آنها، مشترک است.
همچنین می‌توانید مقاله ارشد بدون کنکور پردیس را مطالعه نمایید.

پذیرش دانشجو ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان

پذیرش دانشجو ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان، فرصتی است که به دانشجویان تلاشگر و برتر در دوره ی لیسانس داده می شود. مرکز استعدادهای درخشان هر دانشگاه مطابق قوانین تصویب شده، به دانشجویانی که شرایط لازم را داشته باشند، بدون کنکور،  اجازه ورود به مقطع فوق لیسانس را می دهد تا در راستای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی ، علاوه بر تلاش برای پیشبرد اهداف خود به منظور نیل به مدارج علمی برتر، در ارتقای سطح علمی دانشگاه نیز نقشی داشته باشند.

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد های درخشان 98

دانشجویانی که می خواهند بدون کنکور ،در دانشگاه های سراسری ، وارد مقطع ارشد شوند بایستی حداکثر تا هشت ترم تحصیلی، فارغ التحصیل شوند و تا پایان ترم ششم با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای دوره ی لیسانس (از نظر میانگین) ، جزو 10% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با میانگین کل بالای 16 باشند. البته بایستی به این نکته دقت کنید که میانگین معدل برای پذیرش بدون کنکور در رشته های مختلف، با یکدیگر متفاوت است.

رشته های ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98

رشته های ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98، طیف گسترده ای از رشته های علوم انسانی و غیر علوم انسانی را در بر می گیرد. آنچه در مورد قانون پذیرش بدون کنکور استعداهای درخشان بسیار جالب است، قانونی است که شما می توانید به گرایش مرتبط با رشته ی فعلی خود نیز تغییر رشته دهید و این قانون، فرصت جدیدی را پیش روی شما برای ادامه تحصیلات در گرایش مورد علاقه تان قرار می دهد.

نحوه ثبت نام بدون آزمون استعدادهای درخشان 98

برای ثبت نام بدون آزمون استعدادهای درخشان 98، با توجه به تاریخ مقرر شده از سوی هر دانشگاه، بایستی به سایت مربوطه مراجعه نموده و نسبت به بارگذاری مدارک و ثبت نام اقدام نمایید. متقاضیان پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98 ، بایستی هنگام بارگذاری مدارک و اطلاعات، مبلغ مشخصی نیز پرداخت نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام بدون کنکور ارشد استعدادهای درخشان 98

معمولا هر دانشگاه مدارک لازم به منظور ثبت نام را طی اطلاعیه ای اعلام می دارد. اما از آنجایی که برخی از مدارک مابین تمامی دانشگاه ها، مشترک است در ذیل برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز به منظور ثبت نام در بدون کنکور ارشد استعدادهای درخشان 98 را ذکر می نماییم.
  1. فرم تایید معدل (تحت عنوان معرفی نامه داوطلبان ارشد سهمیه استعداد های درخشان) : که این فرم بایستی از طرف دفتر استعدادهای درخشان دانشکده محل تحصیل در مقطع قبلی مهر و امضا شده و به مرکز استعدادهای درخشان کل ، به منظور بررسی و تایید صلاحیت فرستاده شود.
  2. فرم تکمیل شده ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد به همراه فرم تعهد خدمت (در صورتی که در دوره روزانه اقدام به ثبت نام نمایید)
  3. گزارش ریز نمرات تایید شده توسط آموزش دانشکده در مقطع قبلی تا پایان ترم شش تحصیلی
  4. شناسنامه ، کارت ملی ، عکس پرسنلی و …
در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “پذیرش ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان

  1. حمید رضا کارساز گفت:

    سلام خسته نباشید من معدل دوره کارشناسی ام از دانشکده شهید عباسپور تهران دررشته حسابداری 17وسه دهم است درکدام دانشگاه دولتی تهران (خواجه نصیر )میتونم بدون آزمون کارشناسی ارشد بخونم باسپاس

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای پذیرش از طریق قانون استعدادهای درخشان، یکی از شرایط معدل است و اینکه شانس شما در دانشگاه خودتان بیشتر است و البته شرایط دیگری را نیز باید دارا باشيد.

  2. آمنه گفت:

    سلام وقتتون بخیر،
    من مدرک کارشناسی رو بامعدل 19 ازدانشگاه غیرانتفاعی گرفتم میتونم برای مقطع ارشد توی دانشگاه دولتی به صورت روزانه بدون کنکور ثبتنام کنم؟
    باتشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر از دانشگاه های غیرانتفاعی به دانشگاه های سراسری امکان پذیرش بدون کنکور از طریق استعدادهای درخشان وجود ندارد.

  3. صدیقع گفت:

    دانشجویانی که در دانشگاه ازاد دوره ی کارشناسی خود را تمام کرده اند میتوانند در ارشد بدون کنکور استعداد های درخشان یک دانشگاه روزانه شرکت کنند ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ خیر.

  4. نرگس گفت:

    سلام. دانشگاه پیام نور مدرک کارشناسیم را شش ترمه با معدل ۱۹.۳۸ گرفتم و بین ورودیهای خودم بین تمام دانشگاه های سطح استان نفر اول شدم، آیا میتونم بدون آزمون توی دانشگاه های دولتی روزانه پذیرفته شوم، آیا باید به سایتی مراجعه کنم، درصورتیکه دانشگاه محل تحصیلم اسم اینجانب را به سازمان سنجش اعلام نموده است و در آزمون ارشد شرکت نموده بودم ولی بدلیل عدم آمادگی مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نشدم، ولی سایر دانشگاه ها مجاز به انتخاب رشته شده ام، سپاس

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام .نرگس خانم ارشد بدون کنکور از روش استعداد درخشان خیر نمیتونید چون تجانس نوع دانشگاه کارشناسی و کارشناسی ارشد باهم ملاک اصلیه . مثلا اگه دانشگاهتون دولتی بود میشد . بهترین راه اینه که برای کنکور ارشد وزارت علوم بخونید و از اون راه قبول بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *