آیدانیتو > ویزای توریستی کانادا
مهاجرت به کانادا

ویزای توریستی کانادا






 


ویزای توریستی کانادا

کانادا کشور پهناوری، واقع در شمال قاره آمریکای شمالی است. این کشور دارای ده استان و سه قلمرو است و یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان است که بهترین انواع خدمات را به ساکنانش ارائه می دهد.
هر ساله، افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور مهاجرت یا سفر می کنند. هر انسانی، از هر نقطه ای از جهان، برای ورود به کانادا به ویزا نیاز دارد. ویزای توریستی به کسانی تعلق می گیرد که به کانادا سفر می کنند و قصد تحصیل یا کار در این کشور ندارند و به مدت مشخصی اجازه اقامت در کانادا را دارند.
در این مقاله کوشیده ایم که به شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا توسط ایرانیان بپردازیم:

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی در کانادا می تواند به صورت یک بار ورود (Single) یا چند بار ورود (Multiple) صادر شود. هر دوی این ویزاها برای مدت زمان مشخصی اعتبار دارند.
وقتی ویزای شما Single باشد فقط یک بار اجازه ورود به کشور کانادا را دارید اما اگر Multiple باشد بیشتر از یک بار اجازه دارید که وارد کانادا شوید. مدت اعتبار ویزای Multiple برای ایرانیان پنج سال است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا

وقتی یک فرد ایرانی قصد دارد از کانادا دیدن کند، علاوه بر فرم درخواست ویزا، باید مدارک زیر را هم ارائه بدهد:

  • اصل پاسپورت های جدید و قدیمی
  • شناسنامه و ترجمه شناسنامه
  • فرم درخواست ویزا و فرم اطلاعات خانوادگی
  • دو قطعه عکس 3/5*4/5 رنگی، با زمینه سفید رنگ
  • ترجمه سند ملکی در صورت موجود بودن
  • ترجمه سند ازدواج، در صورتی که زن و شوهر همراه با هم سفر می کنند
  • ترجمه مدارک شغلی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا
  • گردش سه ماهه آخر حساب
  • نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و همراه با مهر انگلیسی بانک
  • رضایت نامه کتبی والدین، در صورتی که مسافر زیر 18 سال است

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی در کانادا ، پیش نیازهایی وجود دارند و مسافر باید دارای شرایطی مثل شرایط زیر باشد:

  • عدم اشتغال به کار و تحصیل در کانادا
  • نداشتن سابقه کیفری
  • تمکن مالی و ارائه مدارکی برای اثبات توانایی مالی
  • اطمینان دادن به افسر ویزا که فرد حتماً بعد از سفر به کشورش باز خواهد گشت

 


درخواست آنلاین ویزای توریستی کانادا

یکی از شایع ترین روش های درخواست ویزای توریستی کانادا، روش آنلاین است. درخواست آنلاین این ویزا به این صورت است که فرد یک حساب کاربری در وب سایت سفارت کانادا می سازد و مدارک اسکن شده اش را در این حساب آپلود می کند. در آخر هزینه های ویزا و انگشت نگاری را به صورت آنلاین می پردازد و نامه انگشت نگاری، تاییدیه ثبت نام و شماره درخواست را دریافت می کند. با دریافت این اطلاعات، فرد متقاضی تا 30 روز فرصت دارد که برای انگشت نگاری به یکی از دفاتر مربوط مراجعه کند.

از آن جایی که کشور کانادا در ایران سفارت ندارد، ایرانیان برای انگشت نگاری باید به یکی از کشورهای اطراف مثل ترکیه، ارمنستان، آذربایجان یا امارات بروند. وقتی روند بررسی پرونده متقاضی ویزای توریستی کانادا به پایان برسد، از طریق آنلاین به او اعلام می شود که ویزای به او تعلق می گیرد یا نه.

معمولاً درخواست های آنلاین خیلی زودتر از درخواست های دستی مورد بررسی قرار می گیرند.

مشاوره مهاجرت تلفنی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلفی مثل خانواده، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، موضوعات حقوقی، کسب و کار، نظام وظیفه و… به مخاطبانشان مشاوره تلفنی بدهند.
مهاجرت یک اتفاق بسیار مهم و تأثیرگذار در زندگی هر انسانی است. وقتی کسی کشور خودش را ترک می کند و برای تحصیل، کار یا زندگی همیشگی به کشوری دیگر می رود، یعنی تصمیم گرفته است زندگی اش را در همه ابعاد تغییر بدهد. این تغییر بدون شک نیازمند آگاهی و اطلاعات در مورد شرایط مختلف مهاجرت است. به عنوان مثال کسی که می خواهد برای تحصیل به کشور دیگری برود باید از شرایط پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در آن کشور آگاه باشد، برای مهاجرت کاری باید فهمید که چطور می توان در هر کشوری کار پیدا کرد و اقامت دائم هم در هر نقطه ای از دنیا شرایط خاص خودش را دارد…
مشاوره مهاجرت فرصتی است تا افرادی که قصد مهاجرت دارند، در گفت و گو با مشاوری که در زمینه امور مهاجرت توانمند و باتجربه است، به پاسخ همه سوال هایشان برسند و با اطلاعات کامل و جامع مهاجرت کنند.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با اخذ ویزای توریستی کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه «انگشت نگاری در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا ، می توانید با مشاوران حرفه ای اخذ ویزا و مهاجرت آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *