مهاجرت به سوئد

ویزای توریستی سوئد






 


ویزای توریستی سوئد

کشور سوئد گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند. طبیعت زیبا و بکر سوئد و زندگی شهری و امکانات فوق العاده آن این کشور را به مقصدی برای توریست های مختلف، با سلایق مختلف تبدیل کرده است.

از ویژگی های طبیعی این کشور می توان به هوای تمیز، جنگل های بکر و سرسبز و چشمه ها و رودخانه های زلال آن اشاره کرد. غذاهای متنوع و خوش طعم، مکان های تاریخی و امکانات تفریحی آن فرصت سفری به یادماندنی را برای توریست ها فراهم می کند.

ما ایرانیان برای سفر به کشور سوئد به ویزا نیاز داریم و این ویزا در واقع مجوزی است که امکان حضور قانونی و محدود ما را در این کشور فراهم می کند کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند یا می خواهند با اقوام و دوستان خودشان در سوئد ملاقات کنند باید ویزای توریستی داشته باشند. ویزای توریستی سوئد در صورتی به متقاضیان تعلق می گیرد که شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشند.

در این مقاله به موضوع ویزای توریستی سوئد و مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی سوئد می پردازیم.

وقت سفارت سوئد

در اولین مرحله برای دریافت ویزای سوئد، متقاضی باید به صورت آنلاین و از طریق وبسایت سفارت سوئد برای دریافت ویزا ثبت نام کند. وقتی همه فرم ها به صورت آنلاین پر شوند، ایمیلی به فرد فرستاده می شود و در آن ایمیل وقتی برای مصاحبه به او داده می شود. متقاضی باید در تاریخ مشخص شده برای ارائه مدارک و انجام مصاحبه به سفارت سوئد در تهران مراجعه کند.

 

مدارک ویزای توریستی سوئد

بعد از این که متقاضی دریافت ویزای توریستی سوئد از سفارت سوئد وقت می گیرد، باید در روز و ساعت مشخصی که به او می دهند در سفارت سوئد حضور پیدا کند. این وقت برای ارائه مدارک، مصاحبه و انگشت نگاری در اختیار افراد قرار می گیرد.

مدارک ویزای توریستی سوئد شامل موارد زیر هستند:

  • فرم آنلاین پر شده تقاضای ویزا که چاپ و امضا شده باشد
  • پاسپورت معتبری که تا سه ماه بعد از خروج از سوئد اعتبار داشته باشد، در ده سال گذشته صادر شده باشد و دو برگ آن سفید باشد.
  • یک قطعه عکس تمام رخ و در سایر عکس پاسپورت که قدمت آن بیشتر از شش ماه نباشد
  • رسید پرداخت هزینه وقت سفارت
  • گواهی و اسناد شغلی
  • سند ملکی (در صورت وجود)
  • گزارش حساب بانکی
  • بیمه مسافرتی
  • دعوت نامه (در صورت وجود)
  • رزرو بلیط هواپیمای رفت و برگشت
  • رزرو هتل در مدت زمان اقامت

کسانی که قصد سفر به سوئد را دارند باید همه مدارک لازم را به سفارت سوئد در ایران تحویل بدهند، به سؤال های مصاحبه جواب دهند و به منظور احراز هویت انگشت نگاری بشوند. بعد از انجام همه این مراحل، معمولاً بعد از 15 روز کاری سفارت به فرد متقاضی اطلاع می دهد که با درخواست او برای سفر به سوئد موافقت شده یا نه. در صورت رد تقاضای دریافت ویزای توریستی سوئد امکان درخواست تجدید نظر وجود دارد.

در این مقاله به موضوع ویزای توریستی سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «تفریحگاه های توریستی سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ انواع ویزاهای سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *