آیدانیتو > نرم افزار تخمین رتبه
مشاوره تحصیلی

نرم افزار تخمین رتبه

نرم افزار تخمین رتبه

نرم افزار تخمین رتبه

نرم افزار تخمین رتبه ، نرم افزار طراحی شده جهت محاسبه ی تقریبی رتبه ی داوطلب با توجه به کنکورهای سال های گذشته می باشد. پس از برگزاری آزمون سراسری به فاصله ی کمتر از 24 ساعت، کلید پاسخنامه ی کنکور در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که داوطلبان می توانند طبق این پاسخنامه، درصد هر درس را محاسبه کرده و طبق درصد دروس و توسط نرم افزار، رتبه ی تقریبی خود را تخمین بزنند. قبل از استفاده از نرم افزار تخمین رتبه نیاز به دانستن مفاهیم مربوط به رتبه و سهمیه، احساس می شود. پیشنهاد می کنیم برای کسب این اطلاعات و استفاده از نرم افزار تخمین رتبه، در ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

انواع رتبه و سهمیه در کنکور

رتبه در منطقه

رتبه ی این داوطلبان در میان شرکت کنندگان در همان منطقه احتساب می شود. در کنکور سراسری، داوطلبین سراسر کشور در سه منطقه 1 الی 3 دسته بندی می شوند. منطقه 1 شامل داوطلبان ساکن کلان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز می شود. منقطه 2: مراکز استان ها و شهرستان های بزرگ استان ها در این دسته بندی قرار می گیرند. منطقه 3: شهرستان های کوچک و روستاها در این دسته بندی نهایی قرار می گیرند.

رتبه کشوری

این رتبه بر خلاف رتبه ی منطقه ای، دقیقاً رتبه ی کسب شده داوطلب در سطح کشور است.

رتبه در سهمیه

برخی از داوطلبان علاوه بر سهمیه ی منطقه، سهمیه هایی نظیر سهمیه ایثارگری دارند که رتبه ی آنان بین افراد دارای سهمیه محاسبه می شود.

رتبه های زیر گروه

هر گروه آزمایشی با توجه به ضرایب درسی در چند زیرگروه تقسیم می شود. که رتبه هر داوطلب در هر زیر گروه متفاوت است. این رتبه با توجه به رشته های هر زیر گروه متفاوت است.

انواع سهمیه ها عبارتند از :

سهمیه مناطق

همانطور که ذکر کردیم هر داوطلب با داوطلبان شرکت کننده در منطقه ی خود مقایسه می شود. مناطق کشوری به 3 دسته ی 1 الی 3 تقسیم می شوند.

سهمیه رزمندگان

داوطلبانی که بیش از 6 ماه در جبهه حضور داشته باشند، مشمول این سهمیه خواهند بود.

سهمیه ایثارگران

جانبازان (با هر درصدی)، همسر و فرزندان جانباز (با درصد بالای 25)، همسر و فرزندان آزادگان و شهدا مشمول این سهمیه هستند.

سهمیه خانواده شهدا

خانواده معظم شهدا (پدر و مادر و خواهر برادر) شامل این سهمیه می شوند.

سهمیه بهیاران

بهیاران دارنده گواهی تأیید شده برای ورود به رشته ی پرستاری می توانند از این سهمیه استفاده کنند.
جهت آگاهی از انواع رتبه و سهمیه در کنکور ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری

داوطلبان کنکور سراسری پس از برگزاری آزمون می توانند با استفاده از کلید پاسخنامه و فرمول درصد دروس خود را محاسبه کنند. پس از محاسبه ی درصد هر درس با وارد کردن اطلاعات رشته ای خود می توانید حدود تقریبی رتبه ی خود را بدست آورید.
جهت تخمین رتبه کنکور سراسری خود می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نرم افزار تخمین رتبه چه کمکی به من می کند؟

نرم افزار تخمین رتبه با مقایسه درصد دروس شما با درصد سال های گذشته قادر است رتبه شما را پیش بینی کند. البته از آنجایی که شرایط هر سال از نظر تعداد و سطح علمی شرکت کنندگان و سطح سختی سوالات متفاوت است، ممکن است، این تخمین اندکی با رتبه واقعی متفاوت باشد، اما مشاوران آیدانیتو با آنالیز دقیق رتبه می توانند این احتمال خطا را کاهش دهند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای تخمین رتبه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اگر می خواهید رتبه خود را تخمین بزنید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

آیا نرم افزار تخمین رتبه قابل اعتماد است؟

نرم افزار انتخاب رشته، نرم افزاری آماری است که مطابق با کنکور سال های گذشته طراحی شده است. با توجه به اینکه کنکور هر سال با سال قبل تفاوت هایی دارد، ممکن است اختلافاتی در تخمین این نرم افزار مشاهده شود. با توجه به اینکه تخمین رتبه به صورت کاملا دقیق غیرممکن است، نرم افزار تخمین رتبه قادر است حدود تقریبی رتبه را برآورد کند. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان، می توانند رتبه شما را تخمین زده و احتمال قبولی شما را پیشبینی کنند.
برای تحلیل درصد های دروس و تخمین رتبه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چگونه انتخاب رشته ای حرفه ای داشته باشم؟

هر چند که انتخاب رشته، فرآیندی ساده به نظر می آید، اما نکاتی دارد که بایستی حتما به آن ها دقت کنید، چرا که در سرنوشت شما تاثیر شگرفی خواهد داشت. پیشنیاز انتخاب رشته حرفه ای، تجربه و توانایی تجزیه و تحلیل دقیق کارنامه است. به همین منظور پیشنهاد ما این است که برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی نرم افزار تخمین رتبه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تخمین رتبه کنکور بزنید.

اگر سوالی در زمینه نرم افزار تخمین رتبه ، تحلیل کارنامه و انتخاب رشته ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *