کارشناسی بدون کنکور

نتایج کارشناسی بدون کنکور






نتایج کارشناسی بدون کنکور

پذیرش در دانشگاه از دو طریق با کنکور و بدون کنکور امکان پذیر است. پذیرش با کنکور بر اساس رتبه و تراز است اما پذیرش بدون کنکور چگونه صورت می گیرد؟ در پذیرش بدون کنکور نیز سوابق تحصیلی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد و لیست پذیرفته شدگان در نتایج کارشناسی بدون کنکور منتشر می شود. با انتشار نتایج کارشناسی بدون کنکور ، داوطلبین از کد رشته و محل پذیرش خود مطلع خواهند شد.

زمان اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور سراسری

داوطلبانی که رشته های بدون کنکور سراسری را انتخاب کرده اند، باید منتظر بررسی سازمان سنجش بمانند. سازمان سنجش بعد از بررسی سوابق تحصیلی داوطلبان، نتایج کارشناسی بدون کنکور سراسری را منتشر می کند. نتایج کارشناسی بدون کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش ( به نشانی Sanjesh.org) اعلام می شود. زمان اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور سراسری نیمه دوم شهریور ماه است. در سال 97، نتایج کارشناسی بدون کنکرو سراسری، 20 شهریور ماه منتشر شد.

اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور آزاد

پذیرش و ثبت نام قطعی در دانشگاه آزاد نیز نیاز به قبولی دارد. قبولی در رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین است و اسامی پذیرفته شدگان به صورت نتایج کارشناسی بدون کنکور آزاد منتشر خواهد شد.

نتایج کارشناسی بدون کنکور آزاد در اواخر شهریور ماه منتشر می شود و داوطلبین گرامی می توانند با وارد کردن کد ملی و رمز ثبت نام که همان کد کارت اعتباری است، نتایج کارشناسی بدون کنکور آزاد را مشاهده کنند.

نتایج کارشناسی بدون کنکور پیام نور و غیرانتفاعی

دانشگاه های پیام نور و موسسات غیرانتفاعی زیر مجموعه دانشگاه سراسری هستند و اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور آنها نیز از طریق سایت سنجش منتشر می شود. نحوه و زمان انتشار نتایج کارشناسی بدون کنکور پیام نور و غیرانتفاعی نیز همانند نتایج کارشناسی بدون کنکور سراسری است.

ثبت نام بعد از اعلام نتایج دانشگاه سراسری

بعد از اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور سراسری ، باید برای ثبت نام حضوری اقدام کنید. زیرا در صورتی که در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام نکنید، پذیر شما باطل و به جای شما فرد دیگری پذیرفته خواهد شد. زمان ثبت نام هر دانشگاه متفاوت است، اما معمولاً ثبت نام حضوری در اواخر شهریور ماه و چند روز پس از اعلام نتایج انجام می شود.

ثبت نام بعد از اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور آزاد

در صورتی که اسم شما در نتایج کارشناسی بدون کنکور آزاد جزو پذیرفته شدگان قرار گرفته است، بایستی برای ثبت نام غیرحضوری و حضوری اقدام کنید تا از حفظ جای خود اطمینان یابید. عدم ثبت نام شما به معنی انصراف است و دانشگاه می تواند فرد دیگری را جایگزین شما کند. توجه داشته باشید که در زمان ثبت نام بعد از اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور آزاد ، امکان گرفتن انتقالی و یا تغییر رشته بعد از ثبت نام وجود ندارد.

اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

در سال های اخیر نیز قبولی در کنکور علمی کاربردی، بدون نیاز به قبولی در کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است. اسامی پذیرفته شدگان از طریق نتایج کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی از طریق سایت سنجش منتشر می شود.

تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور

اگر بعد از اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور ، جزء پذیرفته شدگان قرار نگیرید، می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه مورد نظرتان شرکت کنید. به این منظور می توانید مقاله تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور را مطالعه کنید.

شما می توانید مشاهده نتایج خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید. همچنین برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *