آیدانیتو > نتایج دکتری بدون آزمون
دکتری بدون آزمون

نتایج دکتری بدون آزمون





 


نتایج دکتری بدون آزمون

امروزه، با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی بالاخص کارشناسی ارشد و دکتری بسیار متداول شده است. اما بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله داشتن فرصت کم، امکان مطالعه دروس و شرکت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها در مقاطع مختلف تحصیلی را ندارند. در نتیجه، طرح بدون آزمون می تواند راهگشای خوبی برای بسیاری از این قبیل افراد باشد. همان طور که می دانید طرح بدون کنکور هم در دانشگاه های سراسری و هم موسسات آموزش عالی آزاد در تعداد بسیاری از رشته های تحصیلی مقاطع مختلف اجرا می شود. یکی از این مقاطع تحصیلی مقطع دکتری بوده که هم در دانشگاه آزاد و هم سراسری پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون دارد. در این مقاله، به بحث پیرامون نتایج دکتری بدون آزمون برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهمی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با نتایج دکتری بدون آزمون به دست آورید.

زمان اعلام نتایج دکتری بدون آزمون

نتایج دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان سراسری حدوداً همزمان با اعلام نتایج دکتری سراسری منتشر می شود. دانشگاه آزاد نیز که از طریق بدون کنکور دانشجویان رتبه برتر را در مقطع دکتری مورد پذیرش قرار می دهد، در نیمه شهریور ماه، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می نماید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان دقیق اعلام نتایج دکتری بدون آزمون با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه اعلام نتایج دکتری بدون آزمون آزاد و سراسری

اعلام نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی فقط از طریق سایت این دانشگاه (به نشانی azmoon.org) قابل مشاهده است. هر یک از داوطلبان می توانند در زمان اعلام شده توسط مسئولین مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، نسبت به مشاهده نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد اقدام نمایند. اما در مورد نحوه اعلام نتایج دکتری بدون آزمون سراسری باید گفت که با توجه به پذیرش دانشجوی دکتری استعداد درخشان، نتایج دکتری بدون آزمون سراسری در سایت خود دانشگاه پذیرنده انتشار می یابد و داوطلبان جهت اطلاع از نتایج دکتری بدون آزمون خود باید به سایت مختص هر دانشگاه مراجعه نمایند.
اگر سؤالی در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج دکتری بدون آزمون دارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری بدون آزمون آزاد و سراسری

زمان بندی ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطلاع داده می شود. کلیه افراد پذیرفته شده باید در زمان های تعیین شده به مرکز آموزشی محل قبولی مراجعه کرده و ثبت نام حضوری خود را انجام دهند.

مدارک لازم ثبت نام حضوری دکتری بدون آزمون آزاد و سراسری

پس از اعلام نتایج دکتری بدون آزمون دانشگاه سراسری و آزاد، نوبت به ثبت نام حضوری می رسد. باید گفت که جهت ثبت نام حضوری در دانشگاه آزاد و در مقطع دکتری ارائه مدارکی چند ضرورت دارد. از جمله این مدارک می توان به اصل شناسنامه دانشجو و دو سری کپی از کلیه صفحات آن، هشت قطعه عکس در اندازه 4*3، اصل و یا گواهی نامه اتمام دوران کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات آن و همین طور اصل کارت ملی داوطلب و دو سری کپی تهیه شده از هر دو طرف آن اشاره کرد. در مورد دانشگاه سراسری نیز باید متذکر شویم که ارائه مدارکی همچون عکس، کارت ملی و اصل شناسنامه ( همراه با کپی این  مدارک ) جهت ثبت نام حضوری در دانشگاه ها الزامی بوده و در کنار آن ها تحویل گواهی نامه کارشناسی ارشد و اصل و کپی نظام وظیفه نیز ضرورت دارد. جهت کسب اطلاعات دقیق تر در این مورد می توانید با مشاوران محبوب آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

تکمیل ظرفیت دکتری بدون کنکور دانشگاه ها 

مرحله تکمیل ظرفیت همان طور که از اسم آن پیداست دوره ای که به هر فرد شانس دوباره ای برای ورود و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله دکتری در رشته مورد علاقه وی داده می شود. اما آیا مرحله تکمیل ظرفیت هنوز هم به قوت خود باقی است؟ در صورت وجود آیا برای دکتری بدون آزمون اجرا می شود. پاسخ این سؤالات و شاید شمار دیگری از سؤالات خود در این زمینه را از مشاوران آیدانیتو بخواهید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با نتایج دکتری بدون آزمون پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور دکتری 98 بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با نتایج دکتری بدون آزمون با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *