بدون کنکور

مهندسی پزشکی بدون کنکور

مهندسی پزشکی بدون کنکور

مهندسی پزشکی بدون کنکور

رشته مهندسی پزشکی به عنوان ترکیبی از دو گروه تجربی و ریاضی شناخته می شود. متخصصان این رشته همکاری خوب و سازنده ای در کمک به پزشکان و بیماران داشته اند و در این زمینه گام های مفیدی را برداشته اند که بسیاری از اخبار آن در رسانه ها به اطلاعتان رسیده است. وجود و تربیت نیروی انسانی متبحر و متخصص در زمینه پزشکی و بهداشتی و آشنا به تجهیزات و وسایل پزشکی به علت گسترش روز افزون انواع سیستم های مهندسی در حوزه پزشکی و بهداشتی ضروری به نظر می رسد.

در تعریفی کلی از علم مهندسی پزشکی باید بگوییم که کاربرد مهندسی در حوزه پزشکی به وسیله مطالعه عملکرد و اصول سیستم های زنده و مدل سازی کردن آن ها، استفاده از اطلاعات و نتایج به دست آمده برای تشخیص و درمان انواع بیماری ها و همین طور جایگزینی اسکلت های صدمه دیده در بدن انسان می توانند موارد مطرح شده در این رشته دانشگاهی را تشکیل دهند. رشته مهندسی پزشکی از آن دسته رشته هایی است که امکان ورود و تحصیل در آن در تعداد زیادی از دانشگاه های ایران از جمله دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت بدون کنکور برای داوطلبان فراهم است.

در این نوشته به بحث در رابطه با مهندسی پزشکی بدون کنکور برای شما عزیزان داوطلب می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و موثقی را در رابطه با مهندسی پزشکی بدون کنکور به دست آورید.

شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور سراسری

در رابطه با شرایط ثبت نام رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که جذب و پذیرش دانشجویان در مقطع روزانه این رشته تحصیلی دانشگاهی و در مقطع کارشناسی بدون آزمون فقط بر طبق سوابق تحصیلی افراد انجام می پذیرد. از جمله موارد مهم در زمان ثبت نام در رشته مهندسی پزشکی بدون کنکور داشتن دو مدرک و دیپلم و پیش دانشگاهی است که در صورت عدم وجود به هیچ وجه نمی توانید در مهندسی پزشکی بدون کنکور ثبت نام خود را انجام دهید.

زمان ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور سراسری

زمان ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور درست برعکس سال گذشته و سال های قبل در زمان متفاوتی از انتخاب رشته کنکور سراسری انجام می شود. در سال 1397 از تاریخ 15 تا 24 مرداد ماه شاهد ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور بودیم. اما برای افرادد ورودی سال 98 این زمان کاملاً فرق دارد و از اسفند 97 آغاز شده است و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در رابطه با زمان دقیق اتمام ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور سراسری

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در 17 بهمن سال 97 انتشار یافت و متقاضیان و داوطلبان در صورت برخورداری از شرایط ضروری می توانند جهت انتخاب رشته ها از جمله رشته مهندسی پزشکی بدون آزمون اقدام نمایند. نحوه ثبت نام به این صورت است داوطلب باید در ابتدا به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند و نسبت به دریافت فرم ثبت نام و همین طور تکمیل آن با اطلاعات خواسته شده اقدامات لازم را انجام دهند. باید عرض کنیم که هر داوطلب و متقاضی شرکت در رشته مهندسی پزشکی به صورت بدون آزمون در زمان انتخاب این رشته در دوره بدون کنکور مجاز به وارد کردن حداکثر 100 کد رشته در فرم انتخاب رشته تحصیلی است.

زمان ثبت نام مهندسی پزشکی بدون آزمون آزاد

ثبت نام در رشته مهندسی پزشکی بدون آزمون در دانشگاه آزاد در هر سال تحصیلی دوبار انجام می شود. سایت دانشگاه آزاد اسلامی در ماه های مرداد یا شهریور و آذر یا دی ماه برای انجام ثبت نام مهندسی پزشکی بدون آزمون باز است و داوطلبان می توانند بدون هیچ مشکلی دست به انتخاب رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی نمایند.

نحوه ثبت نام مهندسی پزشکی بدون آزمون آزاد

عملیات انتخاب رشته و ثبت نام در مهندسی پزشکی بدون آزمون آزاد در طی چند مرحله صورت می گیرد. در ابتدای ثبت نام مهندسی پزشکی بدون آزمون دانشگاه آزاد هر یک از متقاضیان و داوطلبان باید کارت اعتبار را خریداری نمایند و کلیه اقدامات لازم جهت تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی موجود در سایت و آپلود مدارک درخواستی را به انجام برسانند. کلیه داوطلبان امکان انتخاب 20 کد رشته محل در مهندسی پزشکی بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی را دارند.

شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون آزمون آزاد

همانند شرایط تعیین شده برای ثبت نام مهندسی پزشکی بدون آزمون در دانشگاه سراسری داشتن مدارکی همچون پیش دانشگاهی و  دیپلم نیز از جمله مهم ترین شروط برای شرکت در مهندسی پزشکی بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می آید. علاوه بر این، هیچ یک از داوطلبان آقا نیز برای ثبت نام در مهندسی پزشکی بدون آزمون آزاد نباید مشکلی از جهت نظام وظیفه داشته باشند.
در پایان مقاله مهندسی پزشکی بدون کنکور پیشنهاد می‌کنیم به مقاله بدون کنکور 98 هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از مهندسی پزشکی بدون کنکور و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *