آیدانیتو > منابع کنکور کارشناسی ارشد
آزمون ارشد

منابع کنکور کارشناسی ارشد

منابع کنکور کارشناسی ارشد

منابع کنکور کارشناسی ارشد برای دانشجویانی که مقطع لیسانس خود را به اتمام می رسانند و برای ادامه تحصیل اقدام می کنند بااهمیت و دارای رکن اساسی  برای قبولی و چه بسا کسب رتبه برتراست. داوطلبان معمولاً در یکی از آزمون های کنکور ارشد آزاد، کنکور ارشد پیام نور، کنکور ارشد غیر انتفاعی و یا کنکور ارشد سراسری ثبت نام می نمایند و پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها ممکن است هدف آنان باشد. بر این اساس در ادامه به بررسی منابع کنکور ارشد 98، فهرست منابع، حذفیات و برنامه ریزی برای آن می پردازیم تا شما را در دستیابی به اهدافتان کمک و یاری نماییم.

منابع کنکور کارشناسی ارشد 98

منابع کنکور کارشناسی ارشد، منابع کنکور ارشد آزاد، منابع کنکور کارشناسی ارشد پیام نور و غیر انتفاعی هر کدام دارای منابع عمومی کارشناسی ارشد و منابع تخصصی کنکور کارشناسی ارشد می باشند. در واقع داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98 را دارند در دو حوزه از منابع آزمونی خود باید در جهت تقویت و تسلط بر آن تلاش نمایند. منابع عمومی شامل دروس عمومی مرتبط با آزمون دانشگاه مربوطه است که معمولاً درس زبان های خارجی را شامل می شود و دروس تخصصی نیز مواد آزمونی و دروس دوره کارشناسی است که معمولاً درس زبان های خارجی را شامل می شود و دروس تخصصی نیز مواد آزمونی و دروس دوره کارشناسی داوطلب یا درس امتحانی رشته ی مورد نظر داوطلب در مقطع لیسانس را در بر می گیرد. ضرایب دروس عمومی کارشناسی ارشد 98 و ضرایب دروس تخصصی کارشناسی ارشد 98 با توجه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش تعیین می شود و داوطلبان باید با توجه به هدف خود و رتبه ی موردنظرشان نسبت به تعداد پاسخگویی به هر کدام از سؤالات دروس عمومی و تخصصی خود برنامه ریزی داشته باشند تا تلاش های آنها به ثمر برسد.

فهرست منابع آزمون کارشناسی ارشد 98

آزمون کنکور کارشناسی ارشد انتخاب کسانی است که بدون کنکور ارشد 98 را از زمره انتخاب های خود حذف کرده اند و قصد دارند از طریق آزمون وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند. با توجه به این هدف، پس باید ابتدا از مواد اصلی و منابع کنکور کارشناسی ارشد با خبر باشید و به خوبی بدانید که سؤالات  امتحانی شما در آزمون ارشد از کدام کتاب ها و منابع طراحی خواهد شد. فهرست منابع آزمون کارشناسی ارشد 98 هر سال از طریق سایت سازمان سنجش و در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد درج می شود که با توجه به هر رشته ی امتحانی به تفکیک دروس عمومی و دروس اختصاصی خواهد بود.

حذفیات کنکور ارشد 98

حذفیات کنکور 98 در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً از طریق اصلاحاتی در دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد 98 به داوطلبان اعلام می شود. بدین منظور متقاضیان کنکور ارشد 98 باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و از آخرین تغییرات و حذفیات کنکور ارشد 98 مطلع شوند. آنچه که اهمیت دارد این است که گاهی ممکن است اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام تنها حذفیات کنکور نباشد، بلکه مواردی همچون تغییر پذیرش از یک کد رشته به کد رشته دیگر، تغییر ضرایب و … باشد. مثلاً در کنکور ارشد 96، مجموعه امور فرهنگی به مجموعه رشته های آزمون ارشد اضافه شد و بدون اطلاع از آن از شرکت و پذیرش در این رشته، جا می ماندید! ممکن است برای چک کردن تغییرات و اصلاحات و یا حذفیات کنکور ارشد 98 فرصت نداشته باشید و روند آزمون و شرایط و ضوابط آن شما را سردرگم کند. یادتان نرود بدون اطلاع درست از حذفیات کنکور ارشد 98، زمان را صرف منابعی خواهید کرد که در واقع سؤال امتحانی از آنها طرح نخواهد شد! پس حواستان را جمع کنید!

برنامه ریزی کنکور ارشد 98

کنکور در هر مقطعی که باشد چه کنکور کارشناسی و چه کنکور ارشد و کنکور دکتری، برای آنکه به موفقیت منجر شود، نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی زمان و فرصت هاست. برنامه ریزی کنکور ارشد 98 ، باید دارای فاکتورها و معیارهای تضمینی به منظور ساندن شما به هدف مورد نظرتان باشد. قبل از برنامه ریزی کنکور ارشد 98، کمی به علایق، اصراف و خواسته هایتان فکر کنید و با خودتان روراست باشید. علاقه و هدف که مشخص باشد، نصف مسیر را رفته اید. چرا که تمرکز و کیفیت مطالعه ی شما را تضمین خواهد کرد. بدبینی ها را دو بریزید و دیدگاه مثبت را برگزینید. بهانه ها شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارند تا تلاش نکنید. چیزی عوض نخواهد شد. ساعات مطالعه در طول شبانه روز با توجه به توانایی های فردی متغیر است. این را برای خودتان روشن کنید. در کنار منابع اصلی کنکور ارشد 98 ، از منابع کمک آموزشی خوب بهره ببرید و زیاد تست بزنید و آزمون آزمایشی بروید و در کنار احاطه کامل بر منابع عمومی کنکور ارشد و منابع تخصصی کنکور ارشد از مباحث پر ضریب و پر سؤال نیز با خبر باشید. دوستان نقشه ی موفقیت تمام برندگان، همان برنامه ریزی آنها برای رسیدن به اهدافشان بوده است که به صورت عملی و مشق هر روزشان در آمده است. در واقع آهسته و پیوسته پیش رفته اند. پس به برنامه ریزی خود برای کنکور ارشد 98 عمل کنید و به آن پایبند بمانید. موفقیت شما دست خود شماست.

در این مقاله به بررسی منابع کنکور کارشناسی ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه منابع کنکور کارشناسی ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *