آیدانیتو > منابع دکتری وزارت بهداشت
دکتری وزارت بهداشت

منابع دکتری وزارت بهداشت






منابع دکتری وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، وزارت سنجش تحصیلی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت، داروسازی و دندانپزشکی است. مجموعه رشته های وزارت بهداشت، اهمیت بالایی در سلامت جامعه دارند. از این رو قبولی در آن ها نیز سخت تر است. برای قبولی در رشته های وزارت بهداشت لازم است اطلاعات و دانش جامعی داشته باشید، و این موضوع با مطالعه منابع دکتری وزارت بهداشت جامع و معتبر امکان پذیر است.

بر خلاف وزارت علوم، شرکت در هر یک از رشته های وزارت بهداشت، از طریق مدارک مورد پذیرش، محدود شده است؛ و برای تحصیل در یکی از رشته های وزارت بهداشت لازم است مدرک کارشناسی ارشد شما مطابق نظر مدرک های مورد پذیرش وزارت بهداشت باشد. قبل از بررسی منابع دکتری وزارت بهداشت نگاهی به لیست رشته های زیر نظر وزارت بهداشت می اندازیم.

آزمون دکتری وزارت بهداشت

آزمون دکتری وزارت بهداشت برای تعداد محدودی از رشته ها، یا همان رشته های زیر نظر وزارت بهداشت، برگزار می شود. در آزمون دکتری وزارت بهداشت 98-97، برخی از رشته های دکتری به مجموعه های دو و سه تایی تقسیم شده اند، که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

مجموعه شماره 1 

مجموعه شماره 2

مجموعه شماره 3

مجموعه شماره 4

مجموعه شماره 5

مجموعه شماره 6

مجموعه شماره 7

بهداشت باروری

روانشناسی بالینی

قارچ شناسی پزشکی

باکتری شناسی پزشکی

فیزیولوژی پزشکی

اقتصاد و سلامت

علوم و صنایع غذایی

مامایی

روانشناسی نظامی

انگل شناسی پزشکی

توکسین های میکروبی

فیزیولوژی ورزشی

سیاستگذاری سلامت

بهداشت و ایمنی موادغذایی

 

مشاوره توانبخشی

 

 

فارماکولوژی

مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

 

 

علاوه بر رشته هایی که تبدیل به مجموعه شده اند و در بالا آمده اند، سایر رشته ها به صورت تک رشته ای هستند و به صورت تک رشته ای نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دروس امتحانی و ضرایب آن ها و همچنین تعداد سؤالات هر درس در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت آمده است. تعداد سؤالات و ضرایب هر درس بر اهمیت انتخاب منابع و برنامه ریزی تأثیر گذار است. تعداد سؤالات آزمون دکتری وزارت بهداشت برای هر رشته، برابر 120 سؤال است که 30 سؤال آن به درس استعداد تحصیلی تعلق می گیرد. درس استعداد تحصیلی در تمام رشته های وزارت بهداشت مورد سنجش قرار می گیرد و ضریب آن نیز برابر یک است.

منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت

یکی از دروسی که به آزمون وزارت بهداشت اضافه شده است. درس استعداد تحصیلی است این درس شامل 30 سؤال است که به چهار قسمت تقسیم می شوند.

  • درک مطلب
  • استدلال منطقی
  • تحلیلی
  • کمی

استعداد تحصیلی یا همان GMAT دارای منابع مختلفی می باشد. در ادامه منابع دکتری وزارت بهداشت برای درس استعداد تحصیلی را آورده ایم.

منبع

نویسنده

ناشر

استعداد تحصیلی ویژه آزمون دکتری وزارت بهداشت

هادی مسیح خواه-وکیلی و قوی پنجه

کتابخانه فرهنگ

استعداد تحصیلی آزمون دکتری وزارت بهداشت

فلاح پور- موسوی

وزیری

 

علاوه بر استعداد تحصیلی، هر رشته شامل دو یا سه درس امتحانی دیگر است. هر رشته متناسب با مجموعه رشته دارای یک سری از دروس امتحانی است، و منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت برای هر رشته متفاوت است. اگر به دنبال جامع ترین منابع دکتری وزارت بهداشت هستید ابتدا رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. و متناسب با رشته امتحانی خود منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت را انتخاب کنید.
پیشنهاد میکنیم مقاله منابع آزمون دکتری 98 را نیز مطالعه نمایید. 
برای اطلاع از برترین و جامع ترین منابع دکتری وزارت بهداشت و رشته مد نظرتان میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *