انتخاب رشته دکتری, دکتری

گرایش های دکتری مهندسی برق

معرفی گرایش های دکتری مهندسی برق

مهندسی برق از جمله رشته های مهندسی پرطرفدار و پر کاربرد است که به طراحی و ساخت و تحلیل سیستم های انتقال انرژی و تبدیل سیگنال ها می پردازد. این رشته مهندسی در مقطع دکتری به 4 گرایش تقسیم می شود که در هر گرایش به صورت تخصصی ابعاد مختلف این علم بررسی می شود. هدف از تقسیم علوم به گرایش های مختلف، تخصصی کردن آنها و تمرکز ریزتر بوجوه آن است تا بتوان به صورت عمیق و کاربردی تر آن را بررسی کرده و در مورد آن تحقیق نمود. عصر علم هایی که یک دریا هستند و تنها یک متر عمق دارند، در واقع رو به زوال است. در این مقاله گرایش های دکتری مهندسی برق را مورد بررسی قرار می دهیم.

گرایش دکتری مهندسی برق – الکترونیک

گرایش الکترونیک در مقطع دکتری مهندسی برق، نقش الکترون ها در مواد نیمه رسانا و اثرات و کاربردهای آن ها را بررسی می کند. از این رو این گرایش به تولید قطعات الکترونیکی و کارایی آنها در مدارهای الکتریکی توجه دارد. گرایش الکترونیک از گرایش های مهم مهندسی برق است. به دلیل نقش آن در طراحی و ساخت و بررسی قطعات الکترونیکی کاربرد آن گسترده است. امکان رقابت با تولید کنندگان معتبر در این زمینه به دلیل محدود بودن تولید قطعات الکترونیک در ایران دشوار است اما باز همین فقدان فرصتی برای علاقه مندان به این گرایش است تا از خلاء موجود استفاده کنند و با توانایی و تخصص هم به لحاظ جایگاه شغلی و هم درآمد به اهداف مورد نظر خود دست یابند.
در صورت داشتن هر گونه سوالی در رابطه با گرایش های ارشد مهندسی برق، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید.

گرایش دکتری مهندسی برق – مخابرات

گرایش مخابرات رشته مهندسی برق در مقطع دکتری از گرایش های اصلی و کاربدی این رشته است. این گرایش به طراحی و تولید و بهینه سازی ارسال اطلاعات به شکل صدا، تصویر و دیتاهای رایانه ای است. در عصر کنونی مهندسان مخابرات امکان ایجاد ارتباط آسان، مطمئن و سریع را از طریق شبکه های ارتباط جمعی همچون ماهواره ها، تلویزیون و شبکه های مجازی فراهم کرده اند. با توجه به عرصه فعالیت و کاربرد قابل توجه گرایش مخابرات، کارشناسان و متخصصان این حوزه دارای امنیت و جایگاه شغلی و درآمد قابل قبولی هستند.

گرایش دکتری مهندسی برق – قدرت

گرایش برق به بررسی، تولید و طراحی سیستم ها و شیوه های تولید، انتقال و پخش و توزیع نیروی برق از مبدأ که نیروگاههاست تا مقصد که خانه های مردم و دیگر مراکز مصرف کننده است، می پردازد. از تولید تا مصرف، مسئله ی انتقال نیز وجود دارد که خلق شیوه های بهینه و امن انتقال نیز، حوزه ی کاری متخصصان گرایش قدرت است. نیروی برق از انرژی های اصلی در یک جامعه است که کلیه صنایع، کارخانه ها و زندگی مردم به آن وابسته است. از این رو گرایش قدرت در مقطع دکتری با توجه به پختگی و بالا رفتن مهارت های حرفه ای فرد هم جایگاه شغلی و هم درآمد قابل توجه برای وی خواهد داشت.

گرایش دکتری مهندسی برق- کنترل

در ابزار ها و ماشین های مکانیکی و الکتریکی، حرکت و کنترل خودکار یک اصل مهم به منظور استفاده بهینه و کارآمد از آنهاست. بنابراین مهندسان گرایش کنترل در حوزه نحوه مدل سازی و بررسی ابزارهای مکانیکی و مبانی طراحی و شیوه هیا استفاده بهینه به منظور ارتقاء رفتار این سیستم ها فعالیت می کنند. سیستم های مکانیکی و پویا در جهان امروز مورد توجه است و در حال گسترش در همه ی ابعاد زندگی بشر است. از این رو گرایش کنترل در مقطع دکتری مهندسی برق به لحاظ کاری و درآمد قابل توجه است.

بازار کار گرایش های دکتری مهندسی برق

اطلاع از بازار کار رشته های تحصیلی دانشگاهی در زمان انتخاب این رشته ها از بین لیستی طولانی از رشته های ارائه شده در دانشگاه ها کاملاٌ ضروری به نظر می رسد. رشته مهندسی برق نیز از این قضیه مستثنی نیست. آگاهی از این موضوع می تواند به شما در انتخاب رشته ای بهتر کمک کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر در این مورد می توانید با مشاوران خبره آیداینتو تماس بگیرید. مشاروان باتجربه آیدانیتو می توانند اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهند.

آِیا اطلاعی از دانشگاه های پذیرنده گرایش های دکتری برق دارید؟

از جمله موارد ضروری در زمان انتخاب یکی از گرایش های دکتری مهندسی برق شناخت دانشگاه های پذیرنده این گرایش هاست. یک داوطلب باید اطلاعات جامعی در مورد این دانشگاه ها، امکانات رفاهی آن ها و سطح علمی این دانشگاه ها داشته باشد. در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی دقیق در این مورد می توانید با مشاوران کاردان آیداینتو تماس حاصل فرمایید. مشاروان آیدانیتو می توانند بهترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.
در این مقاله به معرفی گرایش های دکتری مهندسی برق پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی برق 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری مهندسی برق ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *