انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری حسابداری

گرایش های دکتری حسابداری

گرایش های دکتری حسابداری


گرایش های دکتری حسابداری

رشته حسابداری جزء رشته هایی می باشد که از هر سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی دانشجو می پذیرد. دانشجویان این رشته باید توانایی و تحمل ساعت ها کار پشت میز و صندلی را داشته باشند. همچنین توانایی سر و کار داشتن با اعداد و ارقام و دقیق و منظم بودن را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی گرایش های دکتری حسابداری بپردازیم.

حسابداران برای تهیه گزارش کارهای خوب باید نگارش خوبی داشته باشند. و به ادبیات فارسی مسلط باشند. امروزه از یک مؤسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه های کشور حداقل برای تنظیم اظهارنامه های مالیاتی خود به یک حسابدار نیازمند هستند. بنابراین فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان رشته حسابداری بسیار گسترده می باشد. با معرفی گرایش های دکتری حسابداری، داوطلبان این رشته می توانند با دید روشنی انتخاب رشته خود را انجام دهند.

گرایش های دکترا حسابداری

حسابداری صنعتی

پس از انقلاب صنعتی حسابداری صنعتی شکل گرفت. این حسابداری برای دانستن هزینه استفاده شده برای محصولات تولید شده می باشد. در حسابداری صنعتی هدف اصلی مشخص  شدن هزینه های پرداخت شده برای یک واحد از لحاظ همه ی هزینه های صرف شده می باشد. در واقع حسابداری صنعتی گزارش هزینه های صرف شده برای فعالیت ها، خدمات و محصولات در هر واحد را دنبال می کند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شرکت های تولیدی و واحد های صنعتی مشغول به کار شوند.
شناخت گرایش های رشته حسابداری در مقطع دکتری می تواند انتخاب آگاهانه تری را پیش روی شما قرار دهد. در صورت نیاز به کمک و راهنمایی در این مورد مشاوران آیدانیتو در خدمت شما هستند.

حسابداری مالی

یکی دیگر از گرایش های دکتری حسابداری، حسابداری مالی می باشد. حسابداری مالی را می توان حسابداری گزارش نیز نامید. هدف اصلی در حسابداری صنعتی تهیه کردن صورت حساب های مالی اساسی می باشد که استفاده کنندگان  به این صورتحساب های مالی نیاز دارند. در واقع می توان گفت اصل تفکیک شخصیت دلیل اصلی ایجاد حسابداری مالی می باشد. اصل تفکیک شخصیت باعث فراهم شدن امکان مشارکت صاحبان سرمایه در تجارت شد و باعث توسعه و رشد بنگاه های تجاری نیز شد. و با افزایش شمار شرکت های سرمایه ای باعث ایجاد بازار بورس و سهام شد.

برقراری مالیات بر درآمد یکی از موضوعاتی بود که بر رشته حسابداری تأثیر اساسی گذاشت. تعیین مالیات بر درآمد باعث شناخت دقیق سود خالص می باشد. و برای این شناخت باید دفاتر و حساب ها منظم نگهداری شوند، و صورت های مالی تهیه شوند که مقدار سود را به درستی نشان دهد.

بنابراین دولت ها یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان از صورت های مالی مؤسسات هستند. و سرمایه گذاران بالقوه، کارکنان، مشتریان، کارگزاران بازار سرمایه و .. از دیگر استفاده کنندگان از صورت های مالی هستند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلیه شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر انتفاعی مشغول به کار شوند.

حسابداری دولتی

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلیه سازمان های دولتی و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا ذیحساب مشغول کار شوند.

حسابداری مدیریت

  از دیگر گرایش های دکتری حسابداری حسابداری مدیریت می باشد. به صورت خلاصه مدیریت علمی، روش برخورد منطقی و منظم با مسائل سازمان ها برای یافتن بهترین راه برای انجام هر کار می باشد و در بدست آوردن اطلاعات کامل  و دقیق درباره هر اتفاقی که می افتد. و نتایجی که بر اثر هر نوع تغییری حاصل می شود تأکید دارد. این نوع مدیریت به اطلاعات زیادی مانند: قیمت فروش محصولات و خدمات، مقدار تولید، بهای تمام شده محصولات و خدمات و … و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات نیاز دارد.

حسابداری منابع انسانی

یکی از عوامل مؤثر مولد در ایجاد درآمد موسسات نگرش نوین به منابع انسانی می باشد. در این گرایش منابع انسانی و گزارش گیری مرتبط با اشخاص ذینفع شناسایی و ارزیابی می شود.

بازار کار گرایش های حسابداری را بشناسید!

همان طور که همه می دانیم، رشته حسابداری از جمله بهترین و پردرآمدترین رشته های تحصیلی در ایران به شمار می رود. اما جهت تحصیل در دوره دکتری آن شناخت کامل گرایشهای این رشته و همینطور بازار کار آن ها از اهمیتی اساسی برخوردار است. شما دوستان در زمان انتخاب یکی از گرایش های آن در دوره دکتری باید بهترین گرایش را از نظر بازار کار انتخاب کنید. مسلماٌ این سؤال نیز در ذهن شما به عنوان داوطلب مایل به ادامه تحصیل در دوره دکتری حسابداری نیز به وجود آمده که بهترین گرایش دکتری حسابداری چه می تواند باشد؟! پاسخ این سؤال خود را می توانید از مشاوران برجسته آیدانیتو بپرسید.

در این مقاله به بررسی موضوع گرایش های دکتری حسابداری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری حسابداری بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری حسابداری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “گرایش های دکتری حسابداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *