آیدانیتو > معرفی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم
مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

معرفی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

معرفی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

در این مقاله با معرفی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم در خدمت شما هستیم و همچنین قصد داریم با منابع و عناوین دروس امتحانی این گرایش و  نیاز های علمی برای شروع مقطع دکتری بیشتر آشنا شوید. دوره دکتری (PhD) در رشته کامپیوتر دارای گرایش های مختلفی است از جمله :

  • دکتری کامپیوتر گرایش نرم افزار و الگوریتم
  • دکتری کامپیوتر گرایش معماری سیستمهای کامپیوتری
  • دکتری کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی
  • دکتری کامپیوتر گرایش شبکه و رایانش
  • دکتری کامپیوتر گرایش مهندسی فناوری اطلاعات
  • دکتری کامپیوتر گرایش علوم کامپیوتر

در رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار و الگوریتم  که از جمله رشته گروه های فنی و مهندسی میباشد ،همه ی داوطلبان دکتری در تمامی رشته ها مجاز به انتخاب این گرایش در مقطع دکتری میباشند.

گرایش های دکتری کامپیوتر

بهتر است قبل از انتخاب رشته با گرایش های دکتری کامپیوتر در رشته نرم افزار و الگوریتم آشنا شوید ، دکتری کامپیوتر در رشته ی نرم افزار و الگوریتم شامل دو رشته است :

  1. مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار
  2. الگوریتم و محاسبات
  • در گرایش نرم افزار دانشجو در زمینه های سیستم های عامل پیشرفته ، بانک های اطلاعاتی ، برنامه نویسی پیشرفته و تحت وب و … تقویت میشود.
  • گرایش الگوریتم و محاسبات که از جمله جدید ترین گرایش های رشته کامپیوتر محسوب میشود نزدیک به  گرایش نرم افزار نزدیک است.

در این گرایش دانشجویان در  زمینه های الگوریتم های توزیعی و پیشرفته و همچنین ریاضیات پیشرفته و طراحی الگوریتم ها ، ساختمان های گسسته و… تقویت خواهند شد. به دلیل توجه به گرایش های دیگر رشته کامپیوتر و عدم آشنایی کافی با گرایش الگوریتم و محاسبات  قبولی در این رشته به مراتب ساده تر میباشد. دانشجویان در رشته ی الگوریتم و محاسبات قدرت ریاضیات  و کامپیوتر پایه بهتری نسبت به دانشجویان رشته نرم افزار دارند. همچنین از فرصت های شغلی در  رشته ی الگوریتم و محاسبات میتوان به کارشناس پشتیبانی نرم افزار، استاد دانشگاه ، تحلیلگر و طراح نرم افزار، کارشناس استقرار نرم افزار، برنامه نویس و … اشاره کرد. مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر در ایران بالاترین مقطع تحصیلی به شمار می آید و شامل دو مرحله آموزشی و پژوهشی است  ، مدت دوره ای که در این مقطع سپری میشود تقریبا در هر مرحله که گفته شد حدود چهار ترم است که البته  مرحله پژوهش بر اساس نتایج و تلاش داوطلبان بر رساله و چاپ مقاله های ISI است ممکن است تا شش ترم هم ادامه پیدا کند. درصد درس هایی که در کنکور دکتری کامپیوتر–نرم افزار و الگوریتم گرفته میشود در روند تحصیل تاثیر گذار خواهد بود پس داوطلبان باید تلاش خود را به کار گیرند که نمرات بالایی کسب کنند و توجه به این نکته که رقابت در دانشگاه های سراسری بسیار زیاد است انگیزه خود را بالا ببرند.

دروس امتحانی دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

دروس که در آزمون دکتری کامپیوتر – نرم افزار و الگوریتم اهمیت دارند :

  • دروس عمومی
  1. زبان انگلیسی
  2. استعداد تحصیلی
  • دروس تخصصی در مقطع کارشناسی
  1. ساختمان داده ها
  2. طراحی الگوریتم ها
  • دروس تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد
  1. سیستم های عامل پیشرفته
  2. پایگاه داده های پیشرفته

منبع سوالات کنکور مقطع دکتری مشخص نمیباشد ، عناوین درس ها که به آنها اشاره کردیم ، شامل تعداد زیادی منبع هستند که داوطلبان نباید در انتخاب آنها سهل انگاری کنند و بهترین منبع را شناسایی و بعد تصمیم به مطالعه بگیرند. قطعا مرجع اصلی منابع در صورتی که داوطلبان تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشند بهترین و کامل ترین منبع به شمار میرود.

عناوین دروس دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

بهتر است ضریب عناوین درسی ، سوالات کنکور مقطع دکتری کامپیوتر – گرایش نرم افزار و الگوریتم را بدانید تا در  نحوه ی مطالعه و تست زنی و زمانبندی درس ها دچار مشکل نشوید.
دروس عمومی ( زبان انگلیسی ، استعداد تحصیلی ) : هر دو درس که زیر مجموعه دروس عمومی به شمار میرود دارای ضریب 1 هستند.
دروس تخصصی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (ساختمان داده ها ، طراحی الگوریتم ها ، سیستم های عامل پیشرفته ، پایگاه داده های پیشرفته) : هر کدام از چهار درس مطرح شده دارای ضریب 4 هستند.

بازار کار دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

از جمله مهم ترین موارد در زمان انتخاب هر کدام از رشته های دانشگاهی بحث بازار کار این رشته ها است. در مورد بازار کار دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم نیز این موضوع صدق می کند. شما دوست عزیزی که تصمیم به انتخاب این رشته تحصیلی در مقطع دکتری را گرفته اید می توانید اطلاعات لازم در زمینه بازار کار این رشته تحصیلی در دوره دکتری را از مشاوران آیدانیتو بدست آورید. پس حتماٌ اقام به گرفتن تماس با آن ها نمایید.

دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

شناخت دانشگاه های پذیرنده در رشته های مختلف دانشگاهی در مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری پیش از هرگونه اقدامی برای انتخاب رشته از اهمیتی اساسی برخوردار است. این موضوع از آن جایی نشأت می گیرد که هر فرد مایل است در دانشگاهی برتر و با سطح علمی بالایی تحصیلات دانشگاهی را در پیش بگیرد. این مسئله را نیز می توان به رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم نیز نسبت داد. در رابطه با این موضوع می توانید از مشاوران آیدانیتو کمک بگیرید. آن ها سعی در ارائه اطلاعات کاملی را به شما عزیزان دارند. در نتیجه،یشنهاد ما به شما برقراری تماس با آن ها و اطلاع از لیست دانشگاه های پذیرنده دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم است.
در این مقاله به معرفی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه معرفی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *