آیدانیتو > دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی
مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی

دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی

دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی

رشته مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی در مقطع دکتری به گرایش ریزتر به نام رباتیکز تبدیل می شود. در معرفی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی می توان این رشته را اینگونه تعریف کرد که به علمی اطلاق می شود که در پی هوشمند سازی سیستم های کامپیوتری برای افزایش کاربری و نزدیک کردن نقش و فعالیت آنها به انسان است. ایجاد گرایش در رشته های مختلف دانشگاهی از جمله مهندسی کامپیوتر به منظور تربیت نیروهای متخصص که بر جنبه های جزئی تر یک رشته علمی احاطه و تسلط داشته باشند، صورت می گیرد.

لیست دانشگاه های دکتری مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی

دکتری مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی در دوره های روزانه، شبانه و پردیس در سطح کشور پذیرش دانشجو دارد. در دوره شبانه دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه زنجان مجموعاً 3 نفر دانشجوی دکتری در گرایش هوش مصنوعی و رباتیکز جذب می کنند و در میان لیست دانشگاه های دارای رشته هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی شریف به نسبت بقیه دانشگاه ها از ظرفیت پذیرش بالاتری برخوردار هستند و با توجه به اینکه از رتبه علمی مطلوبی برخوردار هستند، برای متقاضیان دکتری هوش مصنوعی و رباتیکز قابل توجه هستند. در جدول زیر لیست دانشگاهها را مشاهده می کنید:

روزانه3824دانشگاه اصفهانهوش مصنوعی3
روزانه3825دانشگاه بوعلی سینا – همدانهوش مصنوعی1
روزانه3826دانشگاه ز نجانهوش مصنوعی2
روزانه3827دانشگاه سمنانهوش مصنوعی2هوش مصنوعی
روزانه3828دانشگاه شاهرودهوش مصنوعی1
روزانه3829دانشگاه شهید بهشتیهوش مصنوعی2
روزانه38330دانشگاه شیرازهوش مصنوعی2
روزانه3831دانشگاه صنعتی اصفهانهوش مصنوعی2گرایش هوش مصنوعی
روزانه3832دانشگاه صنعتی امیر کبیرهوش مصنوعی5عنوان رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
روزانه3833دانشگاه صنعتی شریفهوش مصنوعی7
روزانه3834دانشگاه علم و صنعت ایرانهوش مصنوعی3
نوبت دوم3835دانشگاه زنجانهوش مصنوعی1
نوبت دوم3836دانشگاه صنعتی امیر کبیرهوش مصنوعی2عنوان رشته مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
پردیس3837دانشگاه شیرازهوش مصنوعی3پردیس دانشگاهی شیراز
پردیس3838دانشگاه صنعتی شریفهوش مصنوعی2محل تحصیل پردیس بین المللی جزیره کیش – دانشگاه صنعتی شریف می باشد.
پردیس3839دانشگاه کاشانهوش مصنوعی1پردیس دانشگاه، شرایط در انتهای دفترچه

بازار کار دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی

رشته هوش مصنوعی زیر مجموعه مهندسی کامپیوتر است. دنیا در حال پیش رفتن به سمت استفاده هر چه بیشتر از سیستم های رایانه ای و الکترونیکی است. این رشته در ایران جدید است و با توجه به اینکه بر اهمیت و کاربرد آن هر روز افزوده می شود، زمینه های کاری آن نیز افزایش می یابد. هوش مصنوعی در علوم مختلف مانند سیستم های نظامی، هوافضا، بازی های رایانه ای، سیستم های طراحی و عکس برداری جغرافیایی به کار برده می شود و متخصصان آن با طراحی و بهبود انواع ابزارهای کاربردی در این صنایع و حوزه ها می توانند جایگاه شغلی و درآمد قابل توجه کسب کنند. در بازار کار رشته ها و به ویژه هوش مصنوعی این قانون کلی و کاربردی وجود دارد که حرفه ای ها بیکار نمی مانند. از این رو یک کارشناس یا دکتری رشته هوش مصنوعی با توجه به میزان مهارت و خلاقیت و تخصص خود جایگاه شغلی و درآمد خود را تعیین خواهند کرد. مهندسان هوش مصنوعی در علوم پزشکی زمینه کاری بالایی دارند. طراحی و ساخت یا ارتقا سیستم های پزشکی در تمام مراحل درمان به سیستم های هوشمند ، مقوله ای است که امروزه علم پزشکی به کمک متخصصان هوش مصنوعی به سمت آن پیش می رود. امروزه علم پزشکی با استفاده از دستاوردهای رشته هوش مصنوعی تحولات قابل توجهی در درمان و تشخیص بیماری ها داشته است.

دروس دکتری مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی

دانشجویان دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی دروس متنوعی را می گذرانند. دروس دکتری مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی ، شامل بینایی ماشین، پردازش زبان های طبیعی، هوش مصنوعی توزیع شده، گفتار پردازی، ساختمان داده و طراحی الگوریتم ها، شناسایی الگو و یادگیری ماشین است. این دروس پایه هستند و دانشجویان دکتری برای آنکه به سطح حرفه ای در رشته هوش مصنوعی برسند، لازم است بر دروس پایه این رشته مسلط باشند. دروس پایه به عنوان مبانی اصلی یک رشته به شمار می روند. از این رو از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری فرد باید بر تعمق و تسلط بر آنها تمرکز نماید.
در این مقاله به بررسی دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتری مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی بزنید.
اگر سوالی در زمینه دکتری رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *