آیدانیتو > مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی
مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی- بیومتریال, مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی-بیوالکتریک, مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی-بیومکانیک, مهندسی پزشکی

مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی





 
مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی از جمله رشته ای فنی و مهندسی است که در جهت طراحی و ساخت و نگه داری تجهیزات و سیستم های پزشکی و نیز کاربرد رو به افزون علم مهندسی در علم پزشکی به منظور بهبود و ارتقاء شیوه های تشخیص و درمان انواع بیماری ها توجه دارد و یک علم کاربردی و رو به گسترش در حوزه پزشکی است. این رشته دانشگاهی تا مقطع دکتری امکان جذب دانشجو دارد و داوطلبانی که در مرحله آزمون دکتری توانسته اند مجاز به انتخاب رشته شوند و حد نصاب هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد را بدست آورند، می توانند به مرحله دوم که همان مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی است، وارد شوند. مصاحبه دکتری مرحله حساس و تعیین کننده برای داوطلبان است و واجد شرایط، نحوه و دستورالعمل های ویژه خود است که در ادامه به آن ها بیشتر می پردازیم تا شما را در مسیر موفقیت در مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی کمک و یاری کنیم.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی 98

شرکت کنندگان در مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی چه کسانی هستند؟ تمامی داوطلبانی که بر طبق کارنامه کتبی و اینترنتی منتشر شده در سایت سازمان سنجش، مجاز به انتخاب رشته شده اند و حد نصاب لازم در هر یک از دانشگاه های شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خود گردان، روزانه و آزاد را کسب کرده اند، دعوت به مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی می شوند و دارای شرط شرکت در آن هستند. داوطلبان فاقد این ضابطه از شرکت در مصاحبه هر یک از واحدهای دانشگاهی مذکور باز خواهند ماند.

نحوه مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی آزاد و سراسری

نحوه مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه های سراسری تفاوت چندانی با واحدهای دانشگاه آزاد ندارد. آنچه که تفاوت محسوب می شود، روش ها و شیوه های مصاحبه اساتید هیئت ژوری هر یک از دانشگاه ها و نیز ترازهایی است که این دانشگاه ها برای جذب و دعوت متقاضیان تعیین کرده اند. معمولاً دانشگاه های سراسری کم سخت گیر تر هستند و در بررسی معیارهای لازم برای قبولی دکتری مهندسی پزشکی همچون رزومه پژوهشی و علمی و سوابق آموزشی میانگین بالاتری را در نظر می گیرند. واحدهای دانشگاه آزاد از طریق سایت مربوط به خود و دانشگاه های سراسری به صورت جداگانه و توسط هر یک از دانشگاه ها داوطلبان را برای مصاحبه فرا می خوانند. امتیازهای لازم برای مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی آزاد و سراسری چگونه است؟ هر دو دانشگاه مطابق نمودار زیر مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی را امتیاز بندی کرده اند: آزمون دکتری مهندسی پزشکی -> 50 امتیاز مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی -> 50 امتیاز
  • سوابق پژوهشی: 20 امتیاز
  • سنجش علمی و مصاحبه حضوری : 30 امتیاز
کسب حداقل امتیازهای لازم برای ورود به هر یک از این دانشگاه ها در مقطع دکتری لازم است. برای داشتن مصاحبه ای موفقت آمیز در مهندسی پزشکی فاکتورهایی زیر را مد نظر قرار دهید: 1- قبل از ثبت نام در کنکور دکتری، فکری به حال سوابق پژوهشی خود بکنید. مقطع دکتری پژوهش و تألیف و ترجمه می طلبد و اساتید هم در سنجش یک متقاضی دکتری هندسی پزشکی به آن توجه خواهند کرد. 2- از دانشگاه هایی که برای مصاحبه شما را دعوت کرده اند، شناخت کافی پیدا کنید. راههایی همچون تماس حضوری، سرچ در اینترنت و بازدید سایت این دانشگاه ها و نیز پرس و جو از دانشجویان آنها کمک کننده خواهند بود. 3- دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی یا ارشد خود را در اولویت انتخاب رشته قرار دهید. تا بعداً که برای مصاحبه دعوت شدید، شانس بیشتری نسبت به بقیه برای پذیرش داشته باشید. چرا که اساتید شما را می شناسند و سکوی پرش شما برد بیشتری دارد. 4- در روز مصاحبه صبور، آرام و متواضع باشید و از پوشش متناسب با جو علمی و آموزشی استفاده کنید. علاقه و پشتکار خود را به اساتید نشان دهید و اهداف روشن و قابل تعریف داشته باشید. مصاحبه کاملاً حضوری است و بعضی از دانشگاه ها ممکن است، آزمون کتبی نیز داشته باشند که آن نیز دارای امتیاز است. رعایت و توجه به این نکات، موفقیت شما را در مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی تضمین خواهد کرد. 

 مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی در کنار مشاوران آیدانیتو!!!!

مصاحبه کنکور دکتری مهندسی پزشکی واقعاٌ مشکل و استرس آور است. همه افراد شرکت کننده در کنکور دکتری مهندسی پزشکی بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند. اما خب از قدیم گفته اند خواستن توانستن است. فقط کافیست که از مشاوری کارکشته و آگاه برای قبولی در مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی کمک بگیرید. مشاوران آیدانیتو می توانند با دادن مشاوره و راهنمایی های لازم شما را در جهت قبولی در مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی پیش ببرند. 

در نهایت پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *