مصاحبه دکتری مهندسی نساجی

مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی سراسری 98






مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی سراسری 98

مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی به بررسی و طراحی و تولید انواع پارچه ها، فرش و موکت و نیز نخ و دستگا ها و ماشین های بافندگی می پردازد و قطعاً یک رشته کاربردی و مورد نیاز جامعه است. کسانی که در آزمون دکتری مهندسی تکنولوژی نساجی شرکت کرده اند و به مرحله انتخاب رشته رسیده اند، می بایست خود را برای مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی سراسری 98 آماده کنند. مجاز شدگان بر طبق کارنامه کتبی مشخص می شوند و آنهایی که حد نصاب هر یک از دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان) را بدست آورده اند، می توانند 50 کد رشته محل را برای دعوت به مصاحبه هر کدام از آنها انتخاب نمایند. چه کسانی می توانند در مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی سراسری 98 شرکت کنند؟ مجاز شدگان به انتخاب رشته دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی: با کسب حد نصاب هر یک از دانشگاه های سراسری، دعوت به مصاحبه می شوند و بدون مجاز شدن، امکان انتخاب رشته و در نتیجه رفتن به مصاحبه برای داوطلبان وجود ندارد.

نحوه امتیاز بندی مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی سراسری 98 چگونه است؟

کنکور 50 درصد و مصاحبه 50 درصد از مجموع 100 امتیاز برای قبولی دکتری را تشکیل می دهند. داوطلبی که رتبه و تراز خوبی به دست آورده است، 50 درصد از نمره کل را به خود اختصاص داده است و خود مصاحبه نیز به دو بخش سوابق پژوهشی و سنجش علمی تقسیم می شود. سوابق پژوهشی 20 درصد و مصاحبه حضوری و ارزیابی علمی 30 درصد امتیاز دارند. کسب حد نصاب های لازم در هر یک از این موارد برای ورود به مقطع دکتری لازم است.

در روز مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – نساجی تکنولوژی چه سؤالاتی توسط چه کسانی پرسیده می شود؟

کسانی که ازداوطلب سؤال می پرسند جزو اساتید هیئت علمی و مطرح همان رشته در دانشگاه و گروه آموزشی مربوط ه هستند و بنابه سیاست های آموزشی دانشگاه مورد نظر، ممکن است هر سال تغییر کنند یا ثابت باشند. برای اطلاع از این رویه می بایست شخصاً به دانشگاه مربوطه مراجعه کنید یا اینکه از پذیرفته شدگان سالهای گذشته پرس و جو نمایند. سؤالات مربوط به حوزه تخصصی دانشجو و نیز ایده ها و برنامه ها و اهداف فرد در صورت ورود به دوره دکتری است و می می بایست پاسخ های قابل قبول و منطقی ارائه دهید.

رزومه پژوهشی در مصاحبه دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی شامل چیست؟

روزمه علمی و پژوهشی شامل تألیف یا ترجمه انواع مقالات و کتابهای علمی – پژوهشی مرتبط با رشته و سخنرانی های علمی داخلی یا بین المللی و ثبت اختراع و اکتشافات علمی است. همچنین برگزیدگان جشنواره های علمی و المپیادها نیز جزو همین محدوده قرار می گیرند. داشتن پایان نامه خوب با نمره قابل قبول هم به عنوان سابقه علمی در نظر گرفته می شود.

زمان و نحوه مصاحبه دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی دانشگاه های سراسری شبیه هم هستند؟

هر دانشگاه با توجه به تقویم آموزشی و استراتژی های آموزشی و علمی خود متقاضیان را دعوت به مصاحبه می کند. با وجود رتبه نه چندان خوب می شود برروی مصاحبه دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی حساب باز کرد؟ بله، تجربه سالهای گذشته نشان داده است که داوطلبان دارای مصاحبه عالی بهتر از داوطلبان دارای رتبه های بالا، پذیرفته شده اند. چرا که کنکور بخشی از این پروسه است و مصاحبه در حضور اساتید و با سنجش آنها انجام می شود که به نوعی جنبه کیفی دارد و در عرصه علمی و آموزشی کیفیت، دارای جایگاه بالایی است. از این رو داوطلبانی که در آزمون دکتری به رتبه دلخواه خود نرسیده اند، هنوز می توانند بر روی مصاحبه حساب کنند و از طریق آن به قبولی و پذیرش امیدوار باشند.

نکاتی ضروری در رابطه با مصاحبه دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی

پذیرفته شدن در مصاحبه دکتری مهندسی نساجی- تکنولوژی نساجی در گرو رعایت نکاتی بسیار مهم از جمله نحوه حضور در سر جلسه مصاحبه و داشتن اطلاعات کافی در رابطه با رشته تحصیلی و پایان نامه مقطع ارشد است. برای آشنایی با نکات لازم مؤفقیت در مصاحبه دکتری مهندسی نساجی تکنولوژی نساجی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 
در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره مصاحبه دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *