مصاحبه دکتری مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی

مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98






مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98

مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی به بررسی و عملی نمودن کاربردهای علم بیوتکنولوژی در عرصه صنایع و محصوات شیمیایی می پردازد و در صنایع غذایی و دارویی، نفتی و محیط زیست کاربرد دارد. بعد از مشخص شدن نتایج کنکور دکتری، متقاضیانی که حد نصاب های مورد نیاز برای پذیرش در یک رشته را مطابق کارنامه زیر کسب کرده اند، بعد از انتخاب رشته با توجه به این میانگین ها، وارد مرحله مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98 می شوند. الف) مشخصات ثبت نامی
شماره پروندهنام و نام خانوادگیجنسشماره شناسنامهسال تولدسهمیه ثبت نامیکد ارگان سهمیه رزمندگی یا ایثارگری
  زن 68آزاد 

 

معدل کارشناسیمعدل کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ایماه و سال اخذ مدرک کارشناسیماه و سال اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه اینام  رشته کارشناسینام رشته کارشناسی ارشدنام مؤسسه فارغ التحصیلی کارشناسینام مؤسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشدفارغ التحصیلی کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای
19.0418.8590.292.11روانشناسی بالینیمجموعه روانشناسی / 1دانشگاه اصفهاندانشگاه تهرانخیر

  د) اطلاعات رشته آزمونی:

نمرات اکتسابی شماره داوطلبگروه آزمایشیکد رشته امتحانینام رشته امتحانیمعدل مؤثر
نام درسنمره به درصد 121366 2133 20
زبان انگلیسی60       
استعداد تحصیلی18.89       
مجموعه دروس تخصصی کارشناسی و کارشناسی ارشد64.04       

  ج) وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه

مجاز روزانهمجاز سایر دوره (نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان)
می باشیدمی باشید

د) وضعیت علمی داوطلب در بین 5204 نفر حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی

سهمیهنمره کلرتبه در سهمیهآخرین رتبه مجاز دوره روزانهآخرین رتبه مجاز  سایر دوره ها نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان)
آزاد93803212698
  مصاحبه گام دوم و در عین حال آخرین تلاش داوطلبان برای پذیرش در دوره دکتری است. به دلیل حساسیت های این مرحله، این مطلب را به بررسی شرایط و نحوه مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98 اختصاص می دهیم.

شرایط مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98

هر آزمون واجد شرایط و ضوابط خاص خود است و کسانی که دارای ضوابط آن باشند، امکان شرکت در آن را خواهند داشت. از این رو کسانی امکان ورود به مرحله مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98 را دارند که در آزمون دکتری شرکت کرده باشند و بر اساس کارنامه کتبی مجاز به انتخاب رشته شده باشند. کسانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، بر طبق معیار کسب حد نصاب لازم، این فرصت را به دست آورده اند. از این رو بدیهی است که برای کسانی که نمی توانند انتخاب رشته کنند، دعوت به مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98 وجود ندارد. این شرایط برای علاقه مندان به پذیرش در دانشگاه آزاد نیز وجود دارد.

نحوه مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98

حتی قبل از انتخاب رشته دکتری، بسیاری از داوطلبان با سؤال چگونگی انجام مصاحبه دکتری مهندسی شیمی بیوتکنولوژی سراسری در دانشگاه های سراسری مورد نظر خود مواجه هستند. برای رفع ابهام به نکات مهم و ضروری آن اشاره می کنیم. آزمون کتبی 50 درصد و مصاحبه 50 درصد از کل امتیازهای لازم برای ورود به مقطع دکتری را به خود اختصاص داده اند که در واقع سهمی یکسان دارند. خود مصاحبه نیز از دو بخش مصاحبه حضوری و سنجش علمی 30 درصد و سوابق علمی 20 درصد تشکیل شده است. در واقع مطابق نمودار خوشه ای زیر است: کنکور دکتری: 1- آزمون کتبی : 50 درصد 2- مصاحبه: 50 درصد :
  • سوابق علمی : 20 درصد
  • سنجش علمی: 30 درصد
  برای گرفتن نظر مثبت اساتید هیئت ژوری لازم است پژوهش، تألیف یا ترجمه در مجلات معتبر داخلی و یا خارجی داشته باشید. چرا که بخش عمده ای از یک رشته علمی به پژوهش و تحقیق اختصاص دارد و کسانی که وارد مقطع دکتری می شوند، می بایتسد ر این زمینه کاری قابل قبول انجام داده باشند. در کنار این موارد برای طی کردن بهتر و موفقیت آمیز مصاحبه دکتری مهندسی بیوتکنولوژی به موارد زیر نیز توجه کافی داشته باشید:
1- کسب شناخت کامل از دانشگاه مربوطه و اساتید آن (حضوری بروید و یا اینکه از قبول شدگان سالهای گذشته کمک بگیرید)

2- به ظرفیت های ورودی در زمان انتخاب رشته دقت کنید و دانشگاه های دارای ظرفیت متناسب با رتبه و تراز علمی خود را در اولویت قرار دهید.
3- از پوشش مناسب با جو علمی در روز مصاحبه استفاده کنید و متواضع باشید و به خود اعتماد داشته باشید.
4- علاقه و انگیزه خود را به اساتید نشان دهید. با رعایت تمامی این نکات و استراتژی ها در مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98 ،  اگر تراز قابل قبول کسب کرده باشید، قطعاً تأیید اساتید را کسب می کنید و می توانید وارد مقطع دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری 98 شوید. باور کنید قبولی آسان است اگر هدف واحدی داشته باشید و برای رسیدن به آن حاضر باشید تلاش کنید هیچ چیزی جلودار شما نخواهد بود.

در این مقاله به بررسی مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *