آیدانیتو > مصاحبه دکتری عمران آزاد
دکتری

مصاحبه دکتری عمران آزاد






مصاحبه دکتری عمران آزاد

همزمان با اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی و سپری شدن زمان اختصاص داده شده به داوطلبان برای انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاهی در این دوره قدم بعدی یعنی شرکت در جلسه مصاحبه دکتری و تحلیل و بررسی سوابق پژوهشی و علمی فرد داوطلب از سمت مؤسسات آموزش عالی منتخب آغاز می گردد. در این مقاله منحصراً قصد بحث در رابطه با مصاحبه دکتری عمران آزاد را برای شما داریم. آیا شما دوست عزیز داوطلب از زمان و نحوه مصاحبه دکتری عمران آزاد اطلاعات کافی را دارید؟ آزمون دکتری از بسیاری جهات با کنکور کارشناسی ارشد و کارشناسی تفاوت دارد و کلیه داوطلبان کنکور مقطع دکتری ملزم به توجه به نکات فراوانی در این رابطه دارند کنکور دکتری عمران آزاد نیز از این جهت استثنا نیست. واضح تر بگوییم کنکور دکتری عمران آزاد از دو مرحله فرایند آزمون و انتخاب کد رشته های تحصیلی و مصاحبه تشکیل شده است که به وسیله مراکز مختلف دانشگاهی به شکل حضوری از داوطلبان و متقاضیان انجام می گیرد موضوع بسیار مهمی که در رابطه با آزمون دکتری آزاد ذهن داوطلبان گرامی را به خود مشغول می کند مصاحبه دکتری عمران آزاد است. با ما همراه باشید تا نکات و موارد ضروری را در رابطه با مصاحبه دکتری عمران آزاد برایتان بیان کنیم.

زمان و نحوه مصاحبه دکتری عمران آزاد

باید به عرض برسانیم که زمان مصاحبه دکتری عمران آزاد پس از اعلام اسامی افراد پذیرفته شده و دارای حد نصاب نمره علمی لازم به وسیله دانشگاه های مجری در ماه خرداد به اطلاع داوطلبان می رسد. اسامی پذیرفته شده ها برای مصاحبه دکتری عمران به وسیله پایگاه اینترنتی سازمان سنجش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس Azmoon.org منتشر می شود.

مدارک مصاحبه دکتری عمران آزاد

در این بخش به ذکر بخشی از مدارک لازم برای شرکت در مصاحبه دکتری عمران آزاد برای شما می پردازیم. برای اطلاع از لیست کامل مدارک مصاحبه دکتری عمران با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

  • ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی شرکت در مصاحبه دکتری عمران آزاد جهت تطبیق مدارک ارسالی
  • ارائه کلیه کتب ترجمه شده، کتاب های تألیفی، تمامی مقاله ها و همین طور اختراعات ثبت شده و هر چیزی که می تواند به عنوان یک امتیاز مثبت برای فرد متقاضی شرکت در مصاحبه دکتری عمران آزاد تلقی شود.
  • تحویل اصل مدرک فوق لیسانس و یا ریز نمرات فرد متقاضی شرکت در مصاحبه دکتری عمران آزاد
  • رزومه و سوابق اجرایی، پژوهشی و علمی متقاضی شرکت در مصاحبه دکتری عمران آزاد

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری عمران آزاد

در شماری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مصاحبه دکتری عمران آزاد به شکل کاملاً مفصل و در دو قسمت شفاهی و کتبی برگزار می گردد. در یک نوبت ممکن است سؤالات کتبی مطرح گردند و در نوبت بعدی بر طبق نمرات به دست آمده در این دوره از متقاضیان و داوطلبان مصاحبه شفاهی به عمل آید. اما در شمار زیادی از دانشگاه ها مصاحبه صرفاً به شکل شفاهی است و می تواند مواردی همچون پرسش های در رابطه با پایان نامه و سؤال های علمی و تخصصی را شامل شود. علاوه بر این امکان پرسیدن سؤالاتی به زبان انگلیسی نیز از شما زیاد است یا حتی ممکن است از شما بخواهند که به زبان انگلیسی حرف بزنید. برای این که بتوانید از عهده آن به خوبی برآیید پیشنهاد می کنیم که متون کوتاهی را با تسلط کامل در حوزه پایان نامه، فعالیت هایی که تا به حال انجام داده اید و یا مقایسه دانشگاه هایی که در طول مقاطع مختلف تحصیلی در آن ها درس خوانده اید را به شکلی عالی آماده نمایید.

چگونه در جلسه شفاهی مصاحبه دکتری عمران آزاد ظاهر شویم؟

در زمان حضور در جلسه شفاهی مصاحبه دکتری عمران آزاد خوشبو، آراسته و رسمی باشید. البته نباید در این موضوع افراط کنید. به یاد داشته باشید که مسائل مهم روانشناختی همچون قدرت بیان و زبان بدن سهمی به سزا در موفقیت شما دارند. سعی کنید که با لبخند و اعتماد به نفس به جلسه مصاحبه وارد شوید و از نگاه مکرر به ساعت، جویدن ناخن ها، خاراندن پشت گردن و تکان دادن پی در پی پاها به شدت خودداری نمایید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی مصاحبه دکتری عمران آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نحوه مصاحبه دکتری آزاد 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه مصاحبه دکتری عمران آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *