آیدانیتو > مشق نوشتن کلاس اولی ها
کودک

مشق نوشتن کلاس اولی ها

مشق نوشتن کلاس اولی ها

مشق نوشتن کلاس اولی ها یکی از شایع ترین مشکلات خانواده ها و معلم ها است. کودکی که تا قبل از ورود به کلاس اول از قید و بند زندگی جدی رها بوده و تکلیفی بر عهده نداشته، حالا وارد مدرسه و کلاس درس می شود و از او انتظار می رود که درس بخواند، مشق بنویسد، چیزهایی را از بر کند و…

بهتر است به عنوان والدین و آموزگاران، کودکان کلاس اولی را درک کنیم. تغییری که در زندگی آن ها ایجاد شده اصلاً چیز کمی نیست و سازگاری با شرایط جدید و به عهده گرفتن مسئولیت هایی که قبلاً هیچ حضوری در زندگی کودک نداشته اند کار راحتی نیست.

برای بعضی کلاس اولی ها هیچ کاری سخت تر از مشق نوشتن نیست و می تواند موجب کشمکش هایی میان کودک و پدر و مادرش بشود. اما والدین می توانند با استفاده از راهکارهایی کم کم عادت مشق نوشتن و مشق نوشتنِ درست را در کودکان درونی کنند. در این مقاله به راهکارهایی برای انجام تکالیف کلاس اولی ها می پردازیم:

بهتر است کودک بعضی مهارت ها را قبل از ورود به مدرسه یاد بگیرد

تجربه ثابت کرده است که کودکانی که به پیش دبستانی می روند، نسبت به کودکانی که اولین حضورشان در محیط های آموزشی به واسطه رفتن به مدرسه انجام می شود، راحت تر مشق می نویسند.

بهتر است کودکان با شرکت در کلاس های پیش دبستانی یا یادگیری مهارت هایی در محیط خانه، قبل از ورود به مدرسه برای انجام تکالیف مدرسه آماده شوند.

بدانید که فرزند شما برای نوشتن تکلیف به چقدر زمان نیاز دارد

متخصصان معتقدند که کودکان در مقطع پیش دبستانی تا کلاس دوم دبستان به 10 تا 20 دقیقه زمان و در پایه های بعدی به 30 تا 60 دقیقه زمان برای انجام تکالیف نیاز دارند.

بهتر است کودک را بیشتر از این زمان مشغول نوشتن و خواندن نکنید. چون او نمی تواند تمرکز کند.

کودک را تشویق کنید

تشویق شدن در هر شرایطی به انسان حس خوبی می دهد و موجب افزایش انگیزه او می شود. وقتی فرزندتان تکالیفش را به موقع انجام می دهد او را تشویق کنید.

لازم نیست این تشویق حتماً ارزش مادی داشته باشد. شما با یک تشویق زبانی می توانید تأثیر بسیار مثبتی بر او بگذارید و مشق نوشتن کلاس اولی ها را در آن ها درونی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *