آیدانیتو > مشاوره تلفنی آزمون های زبان
زبان

مشاوره تلفنی آزمون های زبان

موضوع مشاوره تلفنی آزمون های زبان محدوده ی گسترده ای دارد که آزمون های بیشماری را در بر میگیرد که شماری از آنها در داخل کشور معتبر می باشند و تعدادی دیگر مانند آزمون های تافل و آیلتس دارای اعتباری بین المللی و فراتر از مرزها می باشند به این معنا که در همه ی کشورها و دانشگاه های آنها معتبر می باشند. ثبت نام و شرکت در این نوع آزمون ها بسته به نوع آن مزایای متعددی برای نام نویسان آن در بردارد؛ شایان ذکر است که تنوع و سطح این آزمون ها با توجه به سطح توانایی زبان آموزان شرکت کننده می باشد که بایستی زبان آموزان هنگام نام نویسی آن را مد نظر خود قرار دهند.

امروزه با توجه به تعدد و کثرت آزمون های زبان انگلیسی در سطح کشور، همچنین گستردگی منابع این آزمون ها و تعداد بالای کانون ها و موسسات آموزش زبان، زبان آموزان و متقاضیان شرکت در آزمون های بین المللی زبان دچار نوعی سردرگمی و آشفتگی شده اند، به طوری که آنها در اتخاذ یک تصمیم درست و انتخاب نوع آزمون متناسب با حرفه و فعالیت خود و همچنین منابع و کلاس های هماهنگ با آن دچار تردید و شده اند. در چنین شرایطی بهترین انتخاب رجوع زبان آموزان و دانشجویان به مشاور تحصیلی متخصص در حوزه زبان های بین المللی به صورت حضوری یا استفاده از مشاوره تلفنی آزمون های زبان می باشد؛ که در ادامه محتوای زیر به بررسی فرایند مشاوره تلفنی آزمون های زبان و کم و کیف آن خواهیم پرداخت.

 مشاوره تلفنی آزمون های زبان آیلتس

مهمترین موضوعاتی که در مشاوره تلفنی آزمون های زبان در مورد آزمون آیلتس مطرح خواهد شد موارد زیر خواهد بود : بیان چرایی اهمیت آزمون آیلتس (IELTS)، بررسی و توضیح هر دو بخش جنرال (عمومی) و آکادمیک آن، چگونگی کسب مهارت های لازم جهت آزمون آیلتس نظیر شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتاری، نحوه تهیه منابع آزمون و چگونگی مطالعه آن ها، سطح اعتبار مدرک آزمون در نزد دانشگاه های معتبر دنیا، نحوه نمره دهی آزمون آیلتس و … .

مشاوره تلفنی آزمون های زبان تافل (TOEFL)

کلمه انگلیسی تافل (TOEFL) مخفف عبارت انگلیسی ( Test of English as Foreign Language) است، که آزمون آن در دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور آمریکا معتبر و به نوعی یکی از شرط های لازم جهت ورود به آنها می باشد، که در حین مشاوره تلفنی آزمون های زبان نیز توسط کارشناسان و متخصصان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نکات ضروری پیرامون آن به زبان آموزان گوشزد خواهد شد.

یکی از موضوعات مهم مشاوره تلفنی آزمون های زبان، پرداختن به آزمون آیلتس (IELTS) که یکی از آزمون های بین المللی زبان است، می باشد. آزمونی که یکی از پر متقاضی ترین آزمون ها در نزد زبان آموزان کشور می باشد که از اعتبار ویژه ای در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی دنیا برخوردار است و به نوعی یکی از شرط های ضروری جهت اخذ بورسیه و ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان دنیا می باشد. مدرک آیلتس با وجود اینکه یکی از آزمون های مورد تایید دانشگاه های کشورهای اروپایی با مرکزیت انگلیس می باشد، اما در دانشگاه های دیگر کشورها از جمله آمریکا هم که مدرک تافل برایشان ملاک می باشد، نیز رایج است.

واژه آیلتس در واقع مخفف عبارت انگلیسی (International English Language Testing System) می باشد که در مشاوره تلفنی آزمون های زبان به کم و کیف فرایند برگزاری، نحوه ثبت نام و نام نویسی، شرایط لازم شرکت در این آزمون، چگونگی تهیه، مطالعه و یادداشت برداری و استفاده از منابع آن و مراحل و بخش های برگزاری آن و … پرداخته می شود؛ همچنین مشاوران تحصیلی در فرایند مشاوره تلفنی آزمون های زبان آماده پاسخگویی به کلیه سوالات و دغدغه های زبان آموزان در این زمینه ها خواهند بود.

 

در فرایند مشاوره تلفنی آزمون های زبان به چگونگی پروسه برگزاری این آزمون، شیوه ثبت نام، شرایط و ضوابط ضروری جهت شرکت در آن، نحوه یافتن منابع آن و مراحل و بخش های برگزاری آن، چگونگی کسب نمرات لازم، چگونگی کسب مهارت های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتاری مورد نیاز آزمون تافل و … پرداخته می شود؛ افزون بر آن در فرایند مشاوره تلفنی آزمون های زبان کارشناسان تحصیلی متخصص در زمینه آزمون های بین المللی مهیای جواب دادن به تمامی پرسش های زبان آموزان و متقاضیان شرکت در آزمون تافل می باشند.

پرسش و پاسخ

آیا آزمون تافل در ایران برگزار می شود؟

خیر. در حال حاضر در ایران امکان برگزاری آزمون تافل وجود ندارد. کشور های ترکیه و امارات نزدیکترین مراکز برگزار کننده آزمون تافل هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *