مشاوره تحصیلی

مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته

مرحله انتخاب رشته، مرحله ای است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که حتی ارزش آن را می توان معادل کنکور دانست. به طور معمول، هر چه رتبه داوطلب بیشتر باشد. انتخاب رشته به همان میزان مهم تر و حساس تر تلقی می شود. در هر سال برگزاری کنکور سراسری شاهد نگرانی و استرس داوطلبان جهت قبولی در این دوره هستیم.

شاید حساسیت این موضوع به این دلیل است که نحوه انتخاب داوطلبان در مرحله انتخاب رشته بر شغل و آینده آن ها اثری مستقیم دارد. به دلیل اهمیت این موضوع سعی در دادن مشاوره انتخاب رشته را در این مقاله به شما دوستان گرامی داریم. پس با ما همراه باشید تا با دریافت مشاوره انتخاب رشته از طریق این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

بعضی از دانشجویان و دانش آموزان تصور می کنند که برخورداری از رتبه و کارنامه خوب در کنکور ملاک داشتن انتخاب رشته خوب محسوب می شود. این گونه افراد به نظر افراد دیگر و میزان اهمیت آن ها برای رشته های مختلف دانشگاهی ارزش بیشتری نسبت به زندگی آینده و اهدافشان قائل هستند. اما در واقع، موضوع مهم و اصلی برای  داشتن یک انتخاب رشته منطقی و درست شناخت اهداف و از همه مهم تر شناخت خود است.

از این رو هر گونه انتخاب نادرست و غیر منطقی از جمله مشاوره انتخاب رشته ناصحیح می تواند آینده فرد را به نابودی بکشاند و عواقب جبران ناپذیری را برای وی به همراه داشته باشد. متأسفانه بارها و بارها دیده شده که بسیاری از افراد از رشته و دانشگاه محل قبولی رضایت چندانی ندارند و در نتیجه مجبور به انصراف می شوند.

به همین دلیل مشاوره انتخاب رشته تلفنی می تواند نقشی بسیار مهم در آینده روحی و مادی تمامی دانشجویان و دانش آموزان ایفا نماید. بدین منظور مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور توسط مشاور تحصیلی خبره می تواند نقشی مؤثر و اجتناب ناپذیر در عرصه مشاوره تحصیلی برای داوطلبان ایفا نماید.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه

انتخاب رشته کنکور سراسری جهت ورود به دانشگاه آخرین گامی است که هر دانش آموز یا دانشجو در فرآیند ورود به دانشگاه بر می دارد. در واقع، حاصل این فرآیند سخت و پرتلاش داوطلب به انتخاب رشته کنکور بستگی مستقیمی دارد. از دیدگاه بسیاری از مشاوران تحصیلی، اساسی ترین و مهم ترین قدم نیز همین انتخاب رشته کنکور به شمار می آید.

به بیان دیگر، یک انتخاب غلط و بدون فکر می توانند زحمات یک ساله داوطلب را به باد دهد. اما از طرف دیگر، به کمک مشاوره انتخاب رشته مناسب می توان داوطلب را به تحصیل در رشته مورد علاقه اش رساند و این موضوع نهایتاً منجر به افزایش بهره وری شغلی، کاهش نرخ بیکاری، اشتغال هدفمند و رضایت شغلی وی می شود.

مشاوران تحصیلی همواره باید این نکته را مد نظر داشته باشند و آن را نیز به داوطلبان متذکر شوند که یک رشته خاص به تنهایی نمی تواند خوب یا بد باشد. چون اگر فردی استعداد تحصیل در یک رشته را داشته باشد و به آن علاقه نشان دهد، نتیجه کار مناسب است و وی می تواند فردی مؤفق در آن زمینه شود. اما در صورت عدم علاقه داوطلب به رشته ای (حتی در صورت پر مخاطب بودن) نمی توان به تربیت نیروی کارآمد در آن امیدوار بود.

مشاوره انتخاب رشته ارشد

داوطلبان گرامی شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد مرحله سخت آزمون را سپری کرده اند. اما حساس ترین و سرنوشت سازترین مرحله، مرحله انتخاب رشته است. زیرا در صورت بروز کوچکترین اشتباه در انتخاب رشته ارشد نمی توان از عهده جبران آن برآمد. مشاوران تحصیلی خبره با ارائه بهترین مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد یاری گر شما در این امر هستند.

مشاوره انتخاب رشته دکتری

هر چند داوطلبان تا رسیدن به مقطع تحصیلی دکتری چندین بار در موقعیت انتخاب رشته قرار گرفته اند. اما با توجه به اهمیت این مسئله هر فرد نیاز به افزایش اطلاعات خود در این زمینه برای رسیدن به نتیجه مطلوب را دارد. بدین منظور و جهت کسب آگاهی بیشتر از مشاوره انتخاب رشته دکتری مشاوری برجسته در زمینه تحصیلی کمک بگیرید.

مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه

انتخاب رشته کنکور سراسری در مقاطع مختلف از جمله ارشد، دکتری و کارشناسی برای داوطلب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو، کمک گرفتن از مشاوری آگاه در زمینه انتخاب رشته کنکور می تواند فرد را در انتخاب رشته ای هر چه بهتر جهت قبولی در دانشگاه و رشته تحصیلی مورد علاقه در هر کدام از مقاطع تحصیلی ارشد، کارشناسی و دکتری یاری کند.

متأسفانه، همه داوطلبان بنا به دلایلی نمی توانند از وجود مشاوری باتجربه و فردی که راه درست و صحیح را به آن ها نشان بدهد نهایت استفاده را ببرند. اما باید عرض کنیم که استفاده از مشاوره تلفنی انتخاب رشته دانشگاه می تواند این مشکل را برای داوطلب حل کند. هر داوطلب، در هر شهری که اقامت داشته باشد فقط با یک تلفن می تواند بهترین مشاوره ها را برای انتخاب رشته در مقاطع مختلف تحصیلی دریافت نماید.

مشاوره انتخاب رشته تلفنی کنکور 98

کنکور سراسری 98 هم همچون سال های قبل در تمامی مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی برای متقاضیان برگزار شد. در این میان، افراد بسیاری بودند که بر حسب شرایط خود و یا هر دلیل دیگری امکان استفاده از مشاوره حضوری انتخاب رشته را نداشتند و از مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور 98 استفاده کردند. این گونه، دیگر نگرانی بابت دوری راه و یا کمبود وقت جت انجام مشاوره حضوری را به هیچ وجه نداشتند. شما دوست عزیز به عنوان یک داوطلب کنکور 99 می توانید از خدمات مشاوره تلفنی جهت انتخاب رشته استفاده نمایید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی مشاوره انتخاب رشته پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله آموزش انتخاب رشته کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه مشاوره انتخاب رشته ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *