مشکلات زناشویی, منتخب خانواده

مشاوره مشکلات زناشویی

 

 

مشاوره زناشویی

وقتی یکی زندگی مشترک آغاز می شود، دو انسان با ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد در کنار هم قرار می گیرند. در نتیجه عدم تفاهم در مورد بعضی مسائل و اختلافات زناشویی کاملاً طبیعی هستند.

نمی توان انتظار داشت دو انسانی که از نظر خصوصیات ژنتیکی با هم تفاوت دارند و در دو محیط متفاوت رشد کرده اند بتوانند در مورد هر مسئله ای تفاهم داشته باشند. اما اگر اختلافات بیش از حد باشند و بیشتر وقت همسران صرف تنش و درگیری شود، کیفیت زندگی زناشویی شدیداً کاهش پیدا می کند، همسران انرژی خود را از دست می دهند و در صورتی که حل مشکلات جدی گرفته نشود آسیب هایی مثل خیانت، طلاق عاطفی و حتی طلاق رسمی اتفاق بعیدی نیست.

در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک متخصص در زمینه مشکلات زناشویی و خانوادگی و استفاده از خدمات مشاوره زناشویی می تواند بسیار مفید باشد.

چرا مشاوره زناشویی اهمیت دارد؟

مشکلات زناشویی یک شبه به وجود نمی آیند. هر تعارضی در میان زن و مرد، از قبل وجود داشته. ممکن است همسران قبل از ازدواج این تعارض ها را جدی نگرفته باشند و بعداً تأثیر آن را ببینند یا اینکه در صورت بروز مشکلی بعد از ازدواج به آن رسیدگی نکنند و مشکل رفته رفته عمیق تر بشود.

اگر فرهنگ استفاده از خدمات روانشناختی و مشاوره ای در جامعه ما جا بی افتد، همسران می توانند به محض مواجهه با مشکلی در زندگی مشترک از راهکارهای مشاوره خانواده زناشویی کمک بگیرند و قبل از فرسوده شدن رابطه زناشویی، با استفاده از خدمات مشاوره ای مشکل را حل کنند.

مشاوره اختلافات زناشویی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. در اینجا به خدمات مشاوره اختلافات زناشویی در آیدانیتو اشاره می کنیم:

مشکلات جنسی

مشکلات جنسی در صدر دلایل طلاق ها در ایران هستند. عدم آگاهی از مسائل جنسی، ناهماهنگی های جنسی، مشکلاتی مثل ناتوانی جنسی، اختلال نعوظ، دیر انزالی، زودانزالی، سردمزاجی و … این قابلیت را دارند که در صورت درمان نشدن به جدایی همسران ختم شوند.

این یک واقعیت است که نیاز جنسی یکی از مهم ترین نیازهای انسانی است و آدم ها انتظار دارند که با ازدواج کردن به آرامش جنسی برسند. در صورتی که نزدیکی جنسی برای همسران لذت بخش نباشد، رابطه عاطفی شان هم صدمه می بیند و صمیمت شان از دست می رود.

 

نارضایتی جنسی از اصلی ترین ریشه های اختلافات زناشویی است. مشاوره زناشویی به همسران کمک می کند تا با راهکارها و روش های علمی صمیمت جنسی را به زندگی زناشویی بازگردانند.

مسائل عاطفی

ممکن است همسران به دلایل مختلفی نتوانند به هم ابراز علاقه کنند یا نیازهای عاطفی همدیگر را بر طرف کنند. مشکلات عاطفی بدون شک برمسائل جنسی هم تأثیر می گذارند و همسران را از همدیگر دور می کنند.

دلخوری، عدم تفاهم، مشکلات جنسی، دغدغه های مالی، اختلالات روانی و … این قابلیت را دارند که همسران را از نظر عاطفی از هم جدا کنند.

مشکلات ارتباطی

گاهی اوقات علت اصلی اختلافات زناشویی این است که یکی از همسران یا هر دو از مهارت های ارتباطی بی بهره اند، نمی توانند گفت و گوی مفیدی داشته باشند، به همدیگر گوش بدهند و با هم فکری از بحران ها عبور کنند.

مشاوران خانواده در آیدانیتو می توانند با آموزش مهارت های ارتباطی به همسران از تبدیل شدن مشکلات ارتباطی به اختلافات عمیق زناشویی جلوگیری کنند.

دخالت خانواده ها

یکی از حوزه های مهم مشاوره خانواده زناشویی ، مشاوره در زمینه دخالت خانواده های همسران است. گاهی اوقات همسران با همدیگر مشکلی جدی ندارند و این خانواده ها هستند که با دخالت های بی جا و غیری منطقی به زندگی مشترک فرزندانشان اضطراب و تنش وارد می کنند.

همسران می توانند با استفاده از خدمات مشاوره ای بهترین روش های مواجهه با دخالت خانواده ها را یاد بگیرند.

در این مقاله به موضوع مشاوره زناشویی پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله مشاوره خانواده تلفنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر احساس می کنید که اختلافات زناشویی زندگی مشترک شما را به خطر انداخته‌اند، با مشاوران حرفه ای و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *