معافیت ایثارگران

مراحل معافیت ایثارگران






مراحل معافیت ایثارگران

در مقاله پیش رو به موضوع مراحل معافیت ایثارگران خواهیم پرداخت. اگر مقاله شرایط معافیت ایثارگران که در آیدانیتو درج شده است را مطالعه کرده باشید، از شرایط اخذ معافیت ایثارگران مطلع شده اید. اگر شما هم از شرایط اخذ معافیت ایثارگران برخوردار هستید، لازم است از مراحل معافیت ایثارگران آگاه باشید ، ما در این مقاله هر مرحله را به طور کامل توضیح داده ایم. تا دچار سردرگمی نشوید. بنابراین پیشنهاد می کنیم با مقاله مراحل معافیت ایثارگران همراه ما باشید.

مراحل معافیت ایثارگری

مشمولین عزیزی که قصد دارید از معافیت ایثارگری و جبهه پدر استفاده کنید، در این مرحله به بررسی اقداماتی که لازم است انجام دهید تا کارت معافیت برای شما صادر شود، می پردازیم:

  • اولین فعالیت و اقدام لازم در این زمینه دریافت نسخه اول برگه شماره 1 ایثارگران است. شما عزیزان برای دریافت این برگ باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنید و برگه موردنظر را دریافت کنید و بعد دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را دریافت و مبحث مربوط به ایثارگران را به طور کامل مطالعه کنید و فرم مخصوص به این معافیت را تکمیل کنید. برای دریافت دفترچه، به دفاتر پلیس +10 و یا سایت www.evazifeh.epolice.ir مراجعه و دفترچه را دانلود کنید و برگ ها و فرم های مربوط به معافیت ایثارگری را پرینت و تکمیل کنید.
  • بعد از تکمیل فرم تکمیل شده را به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و مدارک را تحویل دهید و بعد از گذشت حدود یک هفته با در دست داشتن تمامی مدارک مورد نیاز به دفتر پلیس + 10 مراجعه کنید و درخواست خود را مورد بررسی قرار دهید.
  • دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) باید مدارک دریافتی از مشمول را با 7 اصل مدارک مطابقت دهند و یا ضرب مهر روی تصویر مدارک آنان را تأیید و مدارک را در اسرع وقت به وظیفه عمومی شهرستان مربوط تحویل دهند.
  • در مرحله بعدی هم وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت بعد از دریافت مدارک از طریق سامانه گزارش گیری از شناسنامه فرد استعلام نموده و به وسیله مشمول و یا از طریق اداری به اداره ی ثبت احوال مربوطه ارسال کنند.
  • مرحله آخر وظیفه عمومی رسیدگی کننده بعد از رویت ثبت تأییدیه درخواست معافیت در سامانه و احراز شرایط معافیت، مشمول را برای آموزش مقدماتی نظامی به یکی از مراکز آموزش معرفی می کند و بعد از پایان دوره آموزشی (به مدت 2 ماه) کارت معافیت صادر می شود و درب منزل مشمول ارسال می گردد.

تمامی مراحل را از اقدامات اولیه برای ثبت درخواست تا مرحله آخر، وظیفه عمومی رسیدگی کننده و دریافت کارت معافیت را مشاهده کرید، اما توجه داشته باشید که انجام دوره آموزشی برای این دسته از افرادی حتمی است. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مراحل معافیت ایثارگران مقاله انواع معافیت ایثارگران را مطالعه کنید.
اگر سؤالی پیرامون مراحل معافیت ایثارگری دارید آن را با مشاوران آیدانیتو درمیان بگذارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *