آیدانیتو > مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره غیرانتفاعی 98
کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی

مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره غیرانتفاعی 98

مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره غیرانتفاعی 98

امروزه، سطح سواد بالا و داشتن تحصیلات دانشگاهی از جمله الویت‌های هر فردی در زندگی بوده و حتی نیازمند برنامه‌ریزی طولانی مدت و صرف زمان زیاد برای رسیدن به موفقیت در این زمینه دارد. باید بگوییم که در صورت نداشتن آگاهی و سواد کافی به سختی می توان به شغل مورد نظر خود در جامعه دست پیدا کرد و روزبه‌روز مؤفق‌تر شد. همان‌طور که می‌دانید، افراد بسیاری در جامعه مایل به ادامه تحصیل بوده اما شرایط و زمان لازم برای مطالعه دروس مربوط به کنکور را ندارند. از جمله اقدامات مفید و کمک کننده دانشگاه‌ها در طول سال‌‌های اخیر در این زمینه پذیرش دانشجویان در برخی از رشته‌‌‌های دانشگاهی بدون برگزاری کنکور سراسری است. بدین ترتیب، یکی از بزرگ‌‌ترین نگرانی‌های افراد علاقه‌مند به داشتن تحصیلات دانشگاهی نیز رفع می‌گردد. یکی از دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه دانشگاه غیرانتفاعی بوده که افراد زیادی مایل به ادامه تحصیل در آن هستند. در این مقاله، شما دوستان عزیز را از مسائلی همچون زمان و مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره غیرانتفاعی 98 و همچنین شرایط ورود به این دانشگاه معتبر مطلع می‌گردانیم.

تاریخ ثبت نام بدون آزمون کنکور دوره غیرانتفاعی سال 98

کلیه افراد متقاضی ورود به دانشگاه که مایل به شروع تحصیل از مهر 98 در دانشگاه های غیرانتفاعی هستند باید در حال حاضر و تا شهریور ماه 98 اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته در بدون آزمون غیرانتفاعی نمایند. در غیر اینصورت و تمایل به آغاز ترم تحصیلی از بهمن ماه امکان ثبت نام برای داوطلبان احتمالاٌ در آبان ماه وجود دارد. بدیهی است که انجام این امر تنها با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان‌پذیر است. نکته مورد توجه کلیه داوطلبان این‌که، انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال 98 بر طبق سوابق تحصیلی دانش‌آموز و معدل کتبی دیپلم وی است. به راحتی و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانید کد رشته محل‌های بدون آزمون را مشاهده کرده و دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که هر داوطلب می‌تواند از میان رشته‌های معرفی شده 150 کد رشته محل را بدون هیچ محدودیتی برگزیند.

مراحل ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی سال 98

هر داوطلب ورود به دانشگاه در کنار انتخاب زیر مجموعه‌های سه گروه آزمایشی انسانی، ریاضی و تجربی می‌تواند از بین رشته‌های گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر نیز چندین انتخاب را داشته باشد. نکته ضروری در زمان ثبت نام در کنکور بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی، به همراه داشتن کد سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی و دیپلم بوده که داوطلبان گرامی باید به آن توجه کنند. پیش از طی مراحل لازم برای ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه غیرانتفاعی، ابتدا کارت اعتباری مربوط به این دانشگاه را به صورت اینترنتی و با پرداخت مبلغی تهیه بفرمایید. پس از طی مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره غیرانتفاعی 98یادداشت کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 6 رقمی اعلام شده توسط سیستم را هرگز فراموش نکنید. شما دوستان گرامی باید این دو شماره را تا زمان قبولی قطعی دررشته و دانشگاه مورد علاقه در نزد خود حفظ نمایید.

شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور دوره غیرانتفاعی سال 98

هر یک از داوطلبان، در صورت عدم حضور در جلسه کنکور سراسری دانشگاه‌ها و یا مجاز شدن به انتخاب رشته‌های با آزمون بدون هیچ نگرانی و محدودیتی می‌توانند مطابق معدل کتبی دیپلم خود اقدام به ثبت نام بدون کنکور در یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی سراسر کشور کنند. نکته قابل ذکر این‌که، متقاضیان ثبت نام در دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید یک از این سه مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و مدرک دیپلم رشته‌های فنی و حرفه ای را داشته باشند. در این مقاله، توضیحات لازم در رابطه با مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره غیرانتفاعی 98 به شما داوطلبان گرامی داده شد. در صورت تمایل امکان مطالعه مقاله ای در مورد پاسخنامه کنکور ریاضی 98 را نیز برای شما دوستان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *