آیدانیتو > مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98
کارشناسی بدون کنکور

مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98

مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98

همان‌طور که می‌دانید، امروزه داشتن تحصیلات دانشگاهی برای افراد و خانواده‌ها اهمیتی اساسی دارد. در حقیقت، پیشرفت و ترقی جامعه در گروه پرورش افرادی تحصیلکرده می‌باشد. بنابراین، در طی چند سال اخیر دانشگاه‌های مختلف اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی کرده‌اند. این امر، بسیار مناسب داوطلبانی است که به دلایلی از جمله پرمشغله بودن امکان مطالعه برای کنکور سراسری را ندارند. در این میان، اطلاع از مسائلی نظیر شرایط پذیرش داوطلبان، زمان و مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98 برای متقاضیان ورود به دانشگاه ضروری به نظر می‌رسد. در این مقاله، به تمامی ابهامات داوطلبان در رابطه با این مسائل پاسخ داده می‌شود. در صورت تمایل افراد به ادامه تحصیل براساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور سراسری در رشته های بدون کنکور، این مطلب می‌تواند اطلاعات کامل و مفیدی را در رابطه با مراحل ثبت نام بدون کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98 اختیار آن‌ها قرار دهد.

تاریخ ثبت نام بدون آزمون کنکور سراسری سال 98

متقاضیان ورود به دانشگاه، باید بدانند که ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری سال 98 در حال حاضر و بنا به اعلام سایت سازمان سنجش آموزش کشور از اسفند ماه سال پیش آغاز شده است و تا اسفند 98 نیز به طول می انجامد . در این زمان، می‌توانید دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشجو بدون آزمون و مطابق با سوابق تحصیلی را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنید. داوطلبان می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام کرده و حداکثر 150 کد رشته را انتخاب نمایند.

مراحل ثبت نام کارشناسی بدون آزمون دانشگاه سراسری 98

افرادی که قصد ثبت نام دارند می بایست علاوه بر انتخاب یکی از رشته‌های اصلی گروه علوم انسانی، ریاضی و تجربی یکی از گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر را انتخاب کنند. کلیه دانش‌آموزان باید پیش از ثبت نام از کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم خود اطلاع داشته باشند. هر داوطلب، در زمان ثبت نام باید کارت اعتباری مورد نظر خود را مطابق با رشته و دانشگاه مورد علاقه به صورت اینترنتی خریداری نماید. باید بدانید که برای هر یک از گروه‌های آزمایشی انسانی، تجربی و ریاضی در دوره‌های روزانه و دانشگاه‌های غیر انتفاعی و پیام نور نیاز به کارت اعتباری جداگانه است. پس از خرید کارت اعتباری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سایت سازمان سنجش، هر داوطلب باید کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 6 رقمی داده شده توسط سیستم را تا زمان قبولی و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر را در نزد خود نگه دارند. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کاردانی به کارشناسی نیز مقاله ای مفید برای کسب اطلاعاتی در این زمینه می باشد.

شرایط ثبت نام کارشناسی بدون آزمون دانشگاه سراسری سال 98

باید بگوییم که داوطلبان در صورت شرکت در کنکور سراسری و مجاز شدن به انتخاب رشته و همچنین غیبت در جلسه آزمون تنها مجاز به گزینش رشته‌های بدون آزمون( مطابق سوابق تحصیلی) هستند. در نتیجه، امکان انتخاب از میان کد رشته محل‌هایی با تأثیر نمره آزمون سراسری برای آن‌ها وجود ندارند. اما در صورت عدم شرکت در کنکور سراسری داوطلب بدون هیچ مشکلی می‌تواند کد رشته‌های بدون آزمون را انتخاب و فرم انتخاب رشته را مطابق علاقمندی و الویت‌ها تکمیل نماید. لازم به ذکر است که داوطلبانی که بدون کنکور قصد تحصیل در دانشگاه را دارند، به راحتی می‌توانند در دانشگاه‌های سراسر کشور درخواست مهمانی موقت یا دائم را داشته باشند. در این مطلب، به بیان مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98 پرداختیم. در صورت تمایل می‌توانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی زبان و ادبیات فارسی 98 را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *