آیدانیتو > مراحل ثبت نام بدون کنکور 98
بدون کنکور

مراحل ثبت نام بدون کنکور 98





مراحل ثبت نام بدون کنکور 98

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه امکان قابل توجهی است که ورود علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی به موسسات آموزش عالی را تسهیل کرده است.  ورود بدون کنکور به دانشگاه برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه که به دلایل مختلف تمایل ندارند در کنکور سراسری شرکت کنند و یا مایلند در کنار شرکت در آزمون سراسری از امکانات ورود بدون کنکور هم استفاده کنند فرصت مغتنمی است. تمام داوطلبان در آستانه زمان ثبت نام دوره های بدون کنکور درباره مراحلی که باید طی کنند سوالات بسیاری در ذهن دارند. در مقاله مراحل ثبت نام بدون کنکور 98  قصد داریم به این سوألات پاسخ دهیم و ابهامات داوطلبان را برطرف کنیم.

ثبت نام در دوره بدون کنکور 98 چه شرایط و مقرراتی دارد؟

ملاک ثبت نام در دوره بدون کنکور 98 فقط سوابق تحصیلی یا همان معدل کتبی دیپلم داوطلبان است. پذیرش دوره‌های بدون کنکور متمرکز است یعنی اسامی قبولی‌ها  در یک مرحله اعلام می‌شود. در روش پذیرش متمرکز متقاضیان ورود به این دوره با توجه به وضعیت سهمیه، محل زندگی و معدل کتبی دیپلم به اولین کد رشته انتخابی که ظرفیت دارد، معرفی می‌شوند. البته معرفی متقاضی به کد رشته‌ای انجام می شود که در نسبت به سایر متقاضیان در وضعیت مشابه خود در آن رشته، برتری علمی داشته باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری 98 شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته نشده اند هم می توانند برای ثبت نام در دوره بدون کنکور 98 اقدام کنند و رشته های مورد نظر خود را صرفا از بین رشته-محل هایی که پذیرش برمبنای سوابق تحصیلی دارند، انتخاب کنند. داوطلبانی که در جلسه آزمون 98 غایب بوده اند هم مجاز به ثبت نام در دوره بدون کنکور 98 هستند ولی »فقط» می توانند کدرشته‌محل‌هایی را انتخاب کنند که ملاک پذیرش آنها سوابق تحصیلی است. متقاضیان در کدرشته‌محل‌هایی که با معیار سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کنند، فقط مجازند از یک گروه آزمایشی اصلی(ریاضی، تجربی، انسانی) و دو گروه آزمایشی فرعی(هنر و زبان های خارجی) رشته های مدنظرشان را انتخاب کنند.

پذیرش بدون کنکور 98 در چه دوره هایی صورت می گیرد؟

در کدرشته‌محل‌هایی که در دفترچه های انتخاب رشته گروه های آزمایشی مختلف که در کنار آنها عبارت «پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی» قید شده است، متقاضیان در دوره های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، پیام نور،  موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و ….با ملاک معدل کتبی دیپلم پذیرش می شوند.

برای ثبت نام بدون کنکور 98 چه مراحلی را باید طی کنید؟

اگر متقاضی ثبت نام در دوره های بدون کنکور 98 هستید، مراحل ثبت نام بدون کنکور 98 را به این ترتیب باید طی کنید:
  • به تعداد گروه یا گروه های آزمایشی که می خواهید ثبت نام و انتخاب رشته کنید باید کارت اعتباری خریداری کنید. مثلا اگر می‌خواهید در دو گروه آزمایشی تجربی و هنر ثبت نام کنید باید هر کدام یک کارت جدا خریداری کنید. برای ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور هم باید کارت های اعتباری مربوط به هر کدام را خریداری کنید در غیر این صورت هنگام انتخاب کد رشته ها با پیغام خطا مواجه خواهید شد.
  • پس از خریداری کارت و وارد کردن کد آن به صفحه انتخاب رشته وارد می شوید و می توانید از میان رشته های گروه یا گروه های آزمایشی مورد نظرتان 150 کد رشته را انتخاب کنید. پس از طی این مرحله کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 6 رقمی دریافت کنید که باید تا زمان اعلام نتایج آنها را به دقت نگهداری کنید.

چه زمانی برای ثبت نام بدون کنکور 98 اقدام کنید؟

زمان ثبت نام بدون کنکور 98 در حال حاضر و از اسفند ماه 97 آغاز شده است. در این زمان دفترچه های انتخاب رشته در پنج گروه آزمایشی در وبسایت سازمان سنجش منتشر شده اند و اگر شما متقاضی این دوره هستید باید مراحل ثبت نام بدون کنکور 98 را طبق ضوابط طی کنید.

برای ثبت نام در دوره های بدون بدون کنکور  دانشگاه آزاد چه شرایط باید داشته باشید و چه مراحلی را طی کنید؟

در دانشگاه آزاد، مانند دانشگاه سراسری، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی می توانید در دوره بدون کنکور ثبت نام کنید. مقطع کاردانی به دو صورت کاردانی پیوسته و ناپیوسته دانشجو جذب می کند. ثبت نام از متقاضیان برای دو نوبت مهر و  بهمن انجام می شود. ثبت نام اولیه دوره مهرماه در ماه مرداد انجام می شود که زمان دقیق آن را سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد کرد. ثبت نام  اینترنتی و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی امکانپذیر است. برای دوره بدون کنکور کاردانی سوابق تحصیلی شما در پذیرش‌تان نقشی ندارد و داشتن دیپلم معتبر متوسطه کفایت می کند، اما برای ثبت نام کافی است به سایت مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم رسید دریافت می کنید و روز و ساعتی که به شما اطلاع داده می شود باید به واحد دانشگاهی مربوطه بروید و ثبت نام نهایی‌تان را انجام دهید. برای ثبت نام در کاردانی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد حتما باید دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشید و امکان انتخاب رشته غیر مرتبط به دیپلم‌تان را هم دارید. شرط ثبت نام در کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد داشتن مدرک دیپلم است اما فقط رشته هایی را می توانید انتخاب کنید که مرتبط به دیپلم تان باشند. برای ورود به مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد، اگر قصد دارید در کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنید، باید مدرک فوق دپیلم ارائه کنید و اگر قصد ثبت نام در کارشناسی پیوسته را دارید، مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی. پذیرش بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد دو نوبت انجام می شود، مهر و بهمن که مانند دوره کاردانی ثبت نام اولیه ورودی مهر در مرداد است. در کارشناسی بدون کنکور هم تمام مراحل ثبت نام بدون کنکور 98  دانشگاه آزاد اینترنتی است. در همین زمینه مطالعه مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور دوره روزانه 98 هم سودمند است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *