آیدانیتو > مدارک معافیت پزشکی
معافیت پزشکی

مدارک معافیت پزشکی

مدارک معافیت پزشکی

در این مقاله راجع به مدارک معافیت پزشکی صحبت خواهیم کرد، همان طور که می دانید یکی از راه های معافیت (دائم، موقت، خدمات رزمی) معافیت پزشکی است. در مقاله مدارک معافیت پزشکی علاوه بر عنوان مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی راجع به شرایط احراز انواع بیماری های معافیت پزشکی نیز صحبت خواهیم کرد.

البته لازم می دانیم شما عزیزان را دعوت به مطالعه مقاله انواع بیماری های معافیت پزشکی کنیم. بعد از بررسی بیماری در صورت وجود بیماری، مدارک معافیت پزشکی را آماده کنید، همراه ما باشید.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی

  • تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره 1)
  • تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاینه اول (برگ شماره 5)
  • تکمیل برگ واکسیناسیون (برگ شماره 4)
  • اصل و کپی کارت ملی مشمول
  • اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل
  • افتتاح حساب عابربانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام معافیت پزشکی و کفالت)
  • یک قطع عکس رنگی 3×4

شرایط عکس ارسالی مدارک

مشمولین باید توجه کنند عکس 3×4 معافیت پزشکی باید مو صورت و سر مشمول متعارف، عکس به صورت تمام رخ، فاقد هرگونه زیورآلات، کروات و زمینه عکس کاملاً سفید باشد.

نکات تکمیلی برگ شماره 5

در تکمیل برگ شماره مشمولین عزیز توجه کنند که عکس آن ها باید به مهر پزشکی ممهور گردد.

و هرگونه خط خوردگی باعث باطل شدن برگه است. تمامی بخش های این قسمت توسط پزشک تکمیل شود و در صورت تشخیص غیر طبیعی بودن هر یک از اندام ها توسط پزشک معاینه پرونده در چرخه معاینه پزشکی قرار می گیرد و رأی نهایی یا شورای پزشکی و نظام وظیفه عمومی است.

مدارک معافیت پزشکی

مدارک معافیت پزشکی

نکات تکمیلی برگ شماره 4

در برگ شماره 4 هدف سلامت سربازان و مشولان خدمت است، مشمولین عزیز موظف هستند قبل از ارسال مدارک برای واکسیناسیون مننژیت و چندگانه به نزدیک ترین مرکز بهداشت مراجعه کنند، زمان و نام واکسن ها توسط مراکز بهداشت در برگه ثبت می شود و در هر دو قسمت این برگه مهر واکسن و مرکز بهداشت ثبت می شود، قسمت اول این برگ همراه با مدارک ارسال می شود و قسمت دوم تا مراجعه به مرکز آموز همراه مشمول خواهد بود.

شرایط احراز بیماری های معافیت پزشکی

در مرحله او بیماری مشمول باید به تأیید پزشک اول برسد و بعد از تأیید وجود بیماری و تشخیص غیر طبیعی هر یک از اندام ها در مرحله دوم بیماری توسط شورای پزشکی بیمارستان و در نهایت به تأیید شورای پزشکی وظیفه عمومی می رسد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مدارک معافیت پزشکی مقاله انواع معافیت های پزشکی را مورد مطالعه قرار دهید.

مشمولین عزیز می توانند سؤالات خود را در خصوص مدارک معافیت پزشکی و نحوه تکمیل هر یک از برگ های معافیت و دفترچه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *