آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری
انتخاب رشته زبان

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری

رشته مترجمی زبان انگلیسی به عنوان یکی از جذاب ترین رشته های گروه منحصراً زبان جایگاه خاصی در میان علاقه مندان دارد. رشته ای که به جرأت می توان گفت بازار کار نسبتاً بیشتر و گسترده تری در مقایسه با سایر رشته های تحصیلی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دارد. شاید بتوان گفت که این موضوع از نیاز روز افزون افراد و سازمان های مختلف خصوصی و دولتی به این رشته از گروه زبان سرچشمه می گیرد. باید بگوییم که داوطلبان زیادی در گروه های آزمایشی مختلف همچون ریاضی، انسانی و تجربی علاقه مند به انتخاب این رشته تحصیلی جذاب و گذراندن دوران دانشگاه خود در این رشته تحصیلی هستند. از این رو آشنایی با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری برای این قبیل از افراد کاملاً ضروری به نظر می رسد. اما در ابتدا بهتر است اندکی رشته مترجمی زبان انگلیسی را خدمت شما دوستان عزیز داوطلب کنکور 98 معرفی نماییم.

در مورد رشته مترجمی زبان چه می دانید؟

حتماً شما داوطلب عزیز این جمله معروف را شنیده اید که می گوید هر کسی که دو زبان را بداند در حکم دو نفر به حساب می آید. به جرأت می توان گفت که اطلاع از زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری به جز زبان مادری یعنی زبان فارسی پیش از آن که در جایگاه یک رشته تحصیلی توضیح داده شود. امکان فوق العاده عالی و مناسبی است که هر فردی بتواند مقاله ها و کتب مفیدی را که به آن ها علاقه مند است را مورد مطالعه قرار دهد دروس گنجانده شده در رشته مترجمی زبان انگلیسی در سه بخش دروس تخصصی، پایه و همین طور عمومی( دروس مشترک بین کلیه رشته ها و گرایش ها) قرار داده می شوند.

دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری

با توجه به بحث مقاله حاضر یعنی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری در این بخش به ذکر اسامی دانشگاه های پذیرنده این رشته دانشگاهی برای شما داوطلبان کنکور سراسری 98 می پردازیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با دانشگاه های پذیرنده مترجمی سراسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

ردیف

دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری

1

دانشکده علوم انسانی حضرت معصومه(س) قم ویژه خواهران

2

دانشگاه اراک

3

دانشگاه اصفهان

4

دانشگاه  الزهرا- تهران (ویژه خواهران)

5

دانشگاه بوعلی سینا- همدان

6

دانشگاه بیرجند

7

دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) -قزوین

8

دانشگاه جهرم

9

دانشگاه دامغان

10

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

11

دانشگاه زابل

12

دانشگاه زنجان

13

دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان

14

دانشگاه شهرکرد

15

دانشگاه شهیدباهنر- کرمان

16

دانشگاه شهیدچمران- اهواز

17

دانشگاه علامه طباطبایی- تهران

18

دانشگاه فردوسی مشهد

19

دانشگاه کاشان

20

دانشگاه ولایت ایرانشهر

نکاتی مهم در رابطه با رشته مترجمی زبان

در این قسمت از مقاله حاضر به ذکر زیر گروه و ضرایب رشته مترجمی زبان انگلیسی برای شما دوست عزیز داوطلب می پردازیم. رشته مترجمی زبان انگلیسی در زیر گروه یک گروه زبان های خارجی جای گرفته است. ضرایب درس های تخصصی در این زیر گروه برای رشته مترجمی زبان انگلیسی به شرح زیر است.

ضریب درس های اختصاصی در زیر گروه یک گروه زبان های خارجی

زبان تخصصی انگلیسی

زبان خارجی

فرهنگ و معارف اسلامی

زبان عربی

زبان و ادبیات فارسی

4

2

3

2

4

محل قبولی مترجمی زبان انگلیسی

در بخش آخر از مقاله پیش رو به ذکر رتبه قبولی رشته مترجمی زبان انگلیسی در شماری از دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی برای شما می پردازیم.

رتبه قبولی مترجمی زبان سراسری

دانشگاه علامه طباطبایی

1 تا 200

دانشگاه اصفهان

400 تا 1200

دانشگاه شهید چمران- اهواز

2000 تا 4000

دانشگاه باهنر – کرمان

4000 تا 7000

 در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگلیسی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور زبان بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده مترجمی انگللیسی سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *