آیدانیتو > مبلغ شهریه ارشد فراگیر 98 چقدر است؟
کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

مبلغ شهریه ارشد فراگیر 98 چقدر است؟

شهریه ارشد فراگیر

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

مبلغ شهریه ارشد فراگیر چقدر است؟

از جمله شیوه های ورو به تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت در آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور است. دوره فراگیر از آن دسته رشته هایی است که هر فرد می تواند بدون توجه به رشته تحصیلی دانشگاهی خود به ادامه تحصیل در مقطع ارشد بپردازد. افراد قبول شده در این آزمون جهت ثبت نام در دانشگاه محل قبولی ملزم به پرداخت شهریه ارشد فراگیر هستند. میزان شهریه ارشد فراگیر هر ساله به وسیله هیئت امنای دانشگاه پیام نور تعیین می شود و به عرض داوطلبان و شرکت کنندگان در این آزمون می رسد. علم رغم افزایش 10 تا 15 درصدی مبلغ شهریه ارشد فراگیر در هر سال تحصیلی همچنان شاهد بالا رفتن آمار متقاضیان این آزمون مهم هستیم و این موضوع به علت ساختار متفاوت و منحصر به فرد آزمون کارشناسی ارشد فراگیر در مقایسه با کنکور ارشد دانشگاه هاست. داوطلبان و متقاضیان آزمون فراگیر ارشد بعد از مطالعه منابع مشخص و از قبل اعلام شده به سؤالات دروس امتحانی اولین ترم از رشته مورد امتحان خود جواب می دهند و در صورت قبولی در امتحان ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور می توانند بدون هیچ مشکلی در دومین ترم تحصیلی کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال یابند. اما علی رغم تمامی نوبت های این آزمون بحث شهریه ارشد فراگیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که تمامی داوطلبان باید پیش از هرگونه اقدامی برای ثبت نام در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور به بررسی آن بپردازند. از این رو بحث مقاله حاضر را به بحث راجع به شهریه ارشد فراگیر برای شما عزیزان پرداختیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در ارتباط با شهریه ارشد فراگیر به دست آورید.

شهریه فراگیر ارشد پیام نور

بعد از اعلام نتایج ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور نمره های اکتسابی کلیه شرکت کنندگان مشخص می شود و تمامی افراد پذیرفته شده باید اقدامات لازم را نسبت به ثبت نام در دانشگاه پیام نور محل قبولی خود انجام دهند شهریه فراگیر ارشد بر طبق مصوبه هیئت امنای دانشگاه پیام نور است و در زمان ثبت نام فراگیر ارشد از داوطلبان اخذ می شود در زیر به ذکر شهریه فراگیر ارشد برای شما عزیزان می پردازیم. البته با توجه به عدم انتشار شهریه فراگیر ارشد در سال تحصیلی 99-98 این مبالغ با توجه به نرخ شهریه ارشدفراگیر پیام نور در سال گذشته یعنی سال 97 نوشته شده اند.

شهریه ارشد فراگیر پیام نور

تمامی رشته ها

نرخ شهریه ثابت فراگیر

نرخ شهریه متغیر ارشد فراگیر

10.196.674

درس های نظری

درس های عملی

پایان نامه و دروس عملی پرهزینه

1.018.825

3.056.465

4.871.466

دقت داشته باشید که نرخ شهریه ارشد فراگیر پیام نور به صورت تقریبی بین 10 تا 15 درصد در هر سال تحصیلی از جمله سال 98 افزایش پیدا می کند.

شهریه دوره دانش پذیری ارشد فراگیر پیام نور

همان گونه که گفتیم تمامی داوطلبان کنکور ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور تحت عنوان دانش پذیر در آزمون فراگیر حضور پیدا می کند و به سؤالات درس های امتحانی اولین ترم تحصیلی خود جواب می دهند به بیان دیگر، فرد داوطلب بدون حاضر شدن در سر کلاس درس در امتحانات پایان ترم اول دوره کارشناسی ارشد حضور پیدا می کند. از این جهت داوطلبانی که با کسب رتبه قبولی وضعیت خود را از دانش پذیرش به دانشجویی تغییر می دهند ملزم به پرداخت مابه التفاوت شهریه ارشد فراگیر پیام نور در دوره دانش پذیرش هستند. این میزان شهریه در نخستین نیمسال دانشجویی متناسب با تعداد واحدهای انتخابی دوره دانش پذیرش از شخص داوطلب اخذ خواهد شد.
در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه ارشد فراگیر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله فراگیر پیام نور بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *