آیدانیتو > لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی
بدون کنکور, لیست دانشگاه ها, لیست دانشگاه ها, لیست دانشگاه ها کاردانی بدون کنکور مجازی, لیست دانشگاه ها کاردانی به کارشناسی بدون کنکور مجازی, لیست دانشگاه ها ی کارشناسی بدون کنکور مجازی

لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی

لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی

لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی

با توجه به پر طرفدار شدن دانشگاه های مجازی، این مقاله را به بررسی لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی اختصاص داده ایم. امروزه با ورود شبکه جهانی اینترنت، در زندگی مردم تغییرات اساسی به وجود آمده و به جرأت می توان گفت که انجام بسیاری از کارها با وجود آن راحت تر شده است. تحصیل در دانشگاه ها نیز تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته و افراد می توانند بسیار آسان تر از گذشته آموزش های خود را دریافت نمایند.

با ورود دانشگاه های مجازی به ایران این امر محقق شده و افراد می توانند بدون حضور فیزیکی در کلاس درس به تحصیل در رشته های مختلف بپردازند. با وجود این دانشگاه ها، دیگر صرف مبلغ و زمان زیاد جهت رفت و آمد معنایی نداشته و افراد نگرانی بابت این موارد ندارند.

باید بگوییم که آموزش در دانشگاه های مجازی به وسیله ابزارهایی همچون کامپیوتر، دیسک های چند رسانه ای، نشریه های الکترونیکی و خبرنامه های مجازی انجام شده و دانشگاه های بسیاری در ایران مجری این طرح هستند. توجه کنید تحصیل در دانشگاه های مجازی می تواند به دو صورت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها و بدون آزمون انجام شود. این مطلب به بحث راجع به لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی 99 برای علاقه مندان به آگاهی از این موضوع می پردازد. علاوه بر این، تاریخچه ی دانشگاه های مجازی، رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه ها و نکاتی چند در مورد دانشگاه های مجازی در این مطلب جامع دیده می شوند.

تاریخچه دانشگاه های مجازی در دنیا

جالب است بدانید که اولین کشور مؤسس دانشگاه های مجازی آمریکا بوده که در حقیقت پیشنهاد راه اندازی آن با کشور انگلستان بود. در ایران نیز دانشگاه تهران با جذب و پذیرش دانشجو به شکل مجازی در سال تحصیلی 87-86 در دوره های لیسانس و فوق لیسان نام خود را به عنوان اولین دانشگاه مجری این طرح ثبت کرد. هم اکنون شاهد افزایش تعداد رشته های دانشگاهی مجازی و بالا رفتن سطح آموزشی در دانشگاه های مجازی هستیم. پیشنهاد می کنیم درباره ی رشته های دانشگاهی بیشتر بخوانید.

برای آگاهی از لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اسامی تمامی دانشگاه های مجازی در کشور

اگر مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی هستید، لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی 99 ارائه شده در زیر کمک بسیار مفیدی برای شماست.

عنوان مرکز آموزشی
مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
مرکز آموزش‌های‌ الکترونیکی دانشگاه صنعتی اصفهان
دانشگاه الکترونیکی فاران
مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی نور طوبی
مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران
مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه علم و صنعت ایران
دانشکدۀ مجازی علوم حدیث
دانشکدۀ آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه قم
دوره‌های الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی
مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه اصفهان
دانشگاه مجازی المصطفی (ص)
مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه امیرکبیر
مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
مؤسسه آموزش عالی فارابی
واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه مجازی امام خمینی (ره)
مؤسسه غیرانتفاعی آموزش عالی رایانه‌ای تهران
دانشگاه مهر البرز
دانشکدۀ آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز
آموزش‌های مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان
مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه سهند

شروط لازم جهت تحصیلات دانشگاهی در دوره های مجازی

جالب است بدانید که دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره های مجازی، هیچ احتیاجی به ارتباط همزمان از طریق اینترنت با اساتید نداشته و محدودیت زمانی برای دریافت اینترنتی دروس و برنامه های آموزشی نخواهد داشت. تنها استثناء دراین مورد، درس های آزمایشگاهی بوده که بدون حضور همزمان دانشجویان و اساتید یاد دهی و یادگیری آن امکان پذیر نیست. باید بگوییم که تنها سه شرط جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های مجازی باید رعایت شود. وجود لپ تاپ یا کامپیوتر در منزل یا محل کار، حجم بسته اینترنتی بالا، اینترنتی با سرعت زیاد (حداقل سرعت اینترنت 256 مگابایت باشد).

لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه های مجازی ایران

تعداد رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های مجازی متعدد است واز میان مهم ترین آنها می توان به مهندسی پزشکی، علوم تربیتی، حسابداری، حقوق، مدیریت جهانگردی، شیعه شناسی، کامپیوتر، الهیات و روابط بین الملل و فقه حقوق اسلامی اشاره کرد. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های مجازی را دارید، پیشنهاد می کنیم برای انتخاب بهترین رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای آگاهی از لیست رشته های دانشگاه های مجازی و انتخاب بهترین رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

سطح علمی کدام دانشگاه بالاتر است؟

پس از آگاهی از لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی ، آگاهی از رده بندی دانشگاه ها و امکانات آن ها ضروری است. از جمله مواردی که باید در انتخاب دانشگاه به آن دقت کنید، میزان اعتبار مدرک، سطح علمی دانشگاه، میزان مسافت تا محل زندگی، امکان ارائه خوابگاه، میزان شهریه و … است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از بهترین دانشگاه با توجه به ویژگی های شخصی تان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای آگاهی از رده بندی دانشگاه های مجازی و انتخاب بهترین دانشگاه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دانشگاه های بدون کنکور مجازی

شهریه ی دانشگاه های بدون کنکور مجازی

از جمله مواردی که قبل از اقدام برای انتخاب رشته باید به آن دقت کنید، میزان شهریه است. با توجه به اینکه میزان شهریه دانشگاه های بدون کنکور مجازی در هر سال متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای آگاهی از شهریه ی دانشگاه های بدون کنکور مجازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام دانشگاه ها رشته ی مورد علاقه ام را ارائه می دهند؟

اگر به رشته ای علاقه دارید، زمان کافی برای رفتن به کلاس درسی ندارید و می خواهید در رشته مورد نظرتان ادامه تحصیل دهید، دانشگاه های مجازی از جمله بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. دانشگاه های مجازی در چند سال گذشته، بسیار توسعه یافته اند و در رشته های متعددی اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از واحدهای دانشگاهی ای که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای آگاهی از لیست دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته ی مورد علاقه تان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نکات خاص و قابل توجه در مورد تحصیل در دانشگاه های مجازی کشور

  • تمامی دانشجویان دانشگاه های مجازی امکان درخواست جهت مرخصی تحصیلی به مدت 6 ماه را دارند.
  • هیچ یک از دانشجویان این دانشگاه ها امکان گرفتن انتقالی به سایر دانشگاه های کشور را نداشته و علاوه بر آن رشته تحصیلی خود را نیز نمی توانند تغییر دهند.
  • تعدادی از دانشگاه های مجازی ایران امتحانات پایان ترم را با حضور دانشجو در دانشگاه و کلیه امتحان های میان ترم را به وسیله کامپیوتر و به صورت غیر حضوری برگزار می نمایند.

 اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی 99 ، سری هم به مقاله بدون کنکور مجازی بزنید.

38 دیدگاه در “لیست دانشگاه های بدون کنکور مجازی

  1. رضا میرزاحسینی گفت:

    با سلام بنده دیپلم کارودانش مکانیک خودرو دارم آیا امکان داره در دانشگاه مجازی در رشته حقوق مقطع کاردانی تحصیل کنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ ذکر نکردید که آیا ديپلمتان مطابق نظام 6-3-3 است؟

  2. محمد گفت:

    سلام عرض ادب میخواستم زمان ثبت نام رو بپرسم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، زمان ثبت نام برای دوره های مختلف متفاوت است.

  3. فیروز گفت:

    سلام من دیپلم برق خودرو طبق دیپلم نظام قدیمم و از دیپلم ۳_۳_۶ نیستم..میتونم از رشته های دانشگاه مجازی انتخاب رشته کنم یا باید دیپلم نظری داشته باشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ رشته های دانشگاه مجازی، کارشناسی هستند و شما به منظور ثبت نام باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید.

  4. آرزو محمدی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من ساکن روستا هستم و امکان رفتن به دانشگاه واقعا برام نیستش و دوست دارم ادامه تحصیل بدم پیش انسانی سال ۹۷ دارم و دیپلم فنی طراحی و دوخت به تربیت معلم علاقه دارم لطفا من رو راهنمایی بفرمایید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ پذیرش تربیت معلم به صورت بدون کنکور نیست و تنها از طریق آزمون سراسری می توانید در آن پذیرفته شوید. اما می توانید در دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور و مجازی ادامه تحصیل دهید.

  5. عاطفه گفت:

    با عرض سلام؛
    من امسال کنکور ارشد رشته حسابداری شرکت کردم ولی چون فکر میکردم اگر پاسخنامه را سفید بدم قبول میشم پاسخنامه رو سفید دادم. الان بخاطر شرایط شغلیم شدیدا نیاز دارم که مدرک ارشد داشته باشم. میخواستم ببینم دانشگاه مجازی هست که بدون آزمون در این رشته دانشجو بگیره؟
    البته چون کارشناسی رو از دانشگاه آزاد قزوین گرفتم و دانشجوی ممتاز بودم ارشد الان میتونم قزوین بخونم ولی اصلا شرایط شغلیم ایجاب نمیکنه که سرکلاس حضور داشته باشم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ فراگیر پیام نور هم بدون کنکور محسوب می شود و هم غیر حضوری است.

  6. Akram گفت:

    سلام آیا دوره های مجازی در حال حاضر فقط از طریق آزمون سراسری می باشد یا باید آزمون جداگانه ای داد و اینکه من مایل به تحصیل در رشته مدیریت مالی دانشگاه تهران دوره مجازی می باشم از چه طریقی باید اقدام کنم و چه رتبه ای نیاز است

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله پذیرش در دوره های مجازی فقط از طریق آزمون سراسری امکان پذیر است. رتبه مورد نیاز برای قبولی در این رشته 1500 نهایت 2000 بوده است.

  7. Naz گفت:

    سلام خارج از ايران هستم و اينجا كارشناسي ارشد دارم و دكترا دارم مي خونم، توي ايران فوق ديبلم و ليسانس دارم، مي خواستم ببينم شرايطي هست كه من به صورت مجازي ارشد بدون كنكور بخونم و فقط امتحاناتشو بيام ايران؟
    دليل اين كارم اين هست كه ودرك من از دانشگاهي هست كه ايران تاييد نميكنه.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله شما می توانید در دوره های مجازی ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنید.

  8. حسین گفت:

    سلام
    ایا دانشگاهی هست که امتحانات پایان ترم هم بصورت مجازی باشه؟
    ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      خیر.

  9. ثنا گفت:

    سلام. من میخام رشته حقوق بصورت مجازی بخونم ولی نمیدونم باید چیکارکنم و ازچه طریق اقدام کنم برا ثبت نام . لطفا راهنمایی کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . بعیده که رشته حقوق بصورت مجازی وجود داشته باشه ولی بازم دفترچه دانشگاه های مجازی در سایت http://www.sanjesh.org را مشاهده کنید. اگر هم نبود میتونید در دانشگاه آزاد بدون کنکور تحصیل کنید

  10. محمود گفت:

    با سلام
    .
    با دیپلم نظام قدیم (تجربی) الان 29 شهریور میشه در رشته های مجازی ثبت نام کرد؟

    با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بله

  11. رها گفت:

    سلام ببخشین من ارشد روانشناسی هستم و میخوام حقوق به صورت مجازی بخوانم و کنکور هم نمیخوام بدهم دانشگاهی هست تا من در این رشته بصورت مجازی شرکت کنم و درس بخوانم ؟متشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بله میشه . لیست رشته ها و دانشگاه ها را در سایت sanjesh.org در دفترچه مربوطه میتونید مشاهده کنید

  12. احمدرضا جعفرزاده گفت:

    سلام من دیپلم رشته کامپیوتر نظام جدید هستم برای ثبت نام دانشگاه مجازی کامپیوتر کجا باید برم و کی ثبت نام کنم چ شرایطی داره؟
    مرسی متشکرم

  13. فاطمه سبحانی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    می خواستم بدونم که رشته انیمیشن هم به صورت مجازی وجود داره تا ثبت نام کنم ؟

  14. فاطمه سبحانی گفت:

    سلام خسته نباشید من دیپلمم رو گرفتم و برای دانشگاه چون تو اراک زندگی می کنم ناچارم به شهر دیگه ای برای تحصیل برم می خواستم بدونم برای انیمیشن هم کلاس های مجازی وجود داره ؟

  15. فاطمه گفت:

    سلام. من پزشک هستم و دانشجوی مقطع دکترای تخصصی، به دلایلی علاقه دارم روانشناسی بخونم و بخاطر حجم بالای کاری وقت شرکت در کلاس ندارم. دیپلم تجربی سال ۸۶ و پیش دانشگاهی سال ۸۷ هستم.
    با توجه به اینکه پزشکم و در حال حاضر دانشجوی وزارت بهداشت محسوب میشم ایا امکانش هست به صورت مجازی در رشته روانشناسی پذیرفته شم؟

  16. Hasan گفت:

    سلام وقت بخیر
    دکترای اقتصاد ایا به صورت مجازی برگزار میشه

  17. نفس گفت:

    با سلام من دیپلم کامپیوتر نظام سال واحدی دارم . ۶.۳.۳ نیست .می تونم توی دانشگاه مجازی کارشناسی مدیریت مالی شرکت کنم؟

  18. حسین گفت:

    با درود خدمت مشاوران محترم
    همسر من لیسانس تاسیسات دارد،البته با دیپلم کارو دانش نظام قدیم.
    الان میخواهد در رشته نساجی ادامه تحصیل دهد.
    امکانش هست بصورت مجازی در مقطع کارشناسی رشته نساجی شرکت کند؟
    و اینکه کدام دانشگاه ها بدون کنکور دانشجو میپذیرند؟
    با تشکر از شما

  19. منا نجاتی گفت:

    با سلام
    علاقمند به تحصیل در دانشگاه مجازی هستم رشته تحصیلی علوم تجربی و دیپلمه هستم .ممکنه راهنمایی کنید البته ساکن ایران نیستم

  20. فیروزه گفت:

    با سلام
    دوست من دیپلم نظام قدیم هنرستان دارد و مدرک دوره ی پیش دانشگاهی اش را نگرفته است. میخواستم بدونم امکان پذیرش بدون کنکور او در دانشگاه های مجازی در دوره ی کارشناسی و یا کاردانی وجود دارد؟
    در صورت امکان، از کجا میتواند دانشگاه ها و رشته هایی که در آنها امکان شرکت دارد را پیدا کند. با تشکر

  21. مهسا گفت:

    سلام
    من رشته تغذیه ورزشی و زبان انگلیسی رو میخواستم به صورت مجازی در دانشگاه ها بگذرونم
    کدام دانشگاه ها این رشته رو دارند و بدون کنکور میشه اقدام کرد؟

  22. ارمیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر رشته مقطع کارشناسی ام ژنتیک بوده میخوام برای ارشد روانشناسی شرکت کنم و از طرفی قصد مهاجرت دارم ،رشته های مجازی و بدون کنکور دانشگاه ازاد مورد تایید وزارت علوم هست؟

  23. محمدعلی گفت:

    سلام بنده دارای مدرک فوق دیپلم کاردانی فنی و حرفه ای رشته چاپ از دانشگاه سراسری دارم ، میخواستم بپرسم که امکان ادامه تحصیل به صورت مجازی در رشته مدیریت بازرگانی در مقطع لیسانس را دارم ؟؟

  24. سحر گفت:

    سلام به رشته شیعه شناسی علاقه دارم در مقطع کارشناسی . کدوم دانشگاه ها بدون کنکور مجازی تدریس می کنن و امتحان میگیرند؟ می خوام حضوری امتحان پایان ترم ندم

  25. عبید گفت:

    سلام
    سال 74 با داشتن مدرک معادل وسابقه کار استخدام شدم الان برای باز نشستگی باید مدرک رسمی ارایه بدم . خرداد دیپلم فنی وحرفه ایی گردشگری راتمام می کنم . ایا بدون کنکور وبصورت مجازی می تونم در رشته نمایش ادامه بدم ودر کوتاه ترین زمان کاردانی وکارشناسی بگیرم ؟

    1. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله شما میتوانید با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید در دانشگاه های بدون کنکور 1400 مثل علمی- کاربردی و آزاد و… ادامه تحصیل بدید

Average
5 Based On 26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *