آیدانیتو > لیست دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی
بدون کنکور, لیست دانشگاه ها

لیست دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی

لیست دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی

دانشگاه بدون کنکور دامپزشکی

دامپزشکی این روزها رشته ی پرطرفداری است و متقاضی زیادی دارد و رقابت برای قبولی در آن هم بسیار فشرده و نفس گیر است. اما پذیرش بدون کنکور هم اخیرا بسیار متداول شده است و بسیاری از داوطلبان ترجیح می دهند بدون شرکت در رقابت سخت کنکور در دانشگاه تحصیل کنند. اما آیا در تمام رشته ها و از جمله رشته های پرطرفداری مانند دامپزشکی هم می توان بدون کنکور پذیرش گرفت؟ در مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید تا در مورد ارشد بدون کنکور هم اطلاعاتی به شما بدهیم.

رشته دامپزشکی بدون کنکور 

معرفی دانشگاه بدون کنکور دامپزشکی را با تأکید بر این نکته آغاز می کنیم که تحصیل در رشته دکتری دامپزشکی فقط از کانال شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است و داوطلبانی در این رشته در دانشگاه سراسری یا آزاد پذیرفته می شوند که جزو رتبه های ممتاز کنکور باشند. اما تبصره هایی هم وجود دارد. تبصره اول این است که دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته در رشته دامپزشکی بدون کنکور ثبت نام می کند. تبصره دوم این است که داوطلبان  ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی، می توانند در دانشگاه های خارج از کشور به تحصیل بپردازند .

شرایط پذیرش بدون کنکور دامپزشکی

دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور را براساس سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می دهد. برای ثبت نام کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد در رشته دامپزشکی داوطلبان باید مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی داشته باشند. در بخش قبلی مقاله دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی  گفتیم گروه دومی که می توانند از امکانات پذیرش بدون کنکور در رشته دامپزشکی استفاده کنند، دانشجویان این رشته در خارج از کشور هستند. در سال های قبل پذیرش بدون کنکور دامپزشکی تابع ضوابطی بود که عبارت بودند از:
اول اینکه دانشگاه محل تحصیل دانشجو در خارج از کشور باید از طرف وزارت علوم و وزارت بهداشت تأیید می شد.
دوم، دانشجویانی می توانستند انتقالی به داخل کشور بگیرند که 72 واحد از واحدهای الزامی رشته دامپزشکی را گذرانده بودند و معدل 72 واحد آنها بالای 15 بود. ضمن اینکه دانشجویانی که قصد انتقالی گرفتن به دانشگاه های علوم پزشکی داخل را داشتند، دیپلم دبیرستان‌شان باید در رشته های تجربی و ریاضی می بود. واحدهایی که این دسته از دانشجویان گذرانده اند را هم وزارت بهداشت و هم وزارت علوم باید تأیید می کرد. اما امسال قانون جدیدی به تصویب رسید که مطابق با این قانون داوطلبانی که برای ادامه تحصیل بدون کنکور دامپزشکی به کشورهای خارجی می روند بایستی تمامی واحدهای درسی خود را در همان کشور خارجی بگذرانند و تا زمان به اتمام رساندن واحدهای درسی و تایید مدرک توسط وزارت خانه های ایران، اجازه ادامه تحصیل در ایران را نخواهند داشت. با این حساب، می توان گفت که از سال 1397، پردیس های ایران به صورت بدین کنکور دانشجو نخواهند پذیرفت. در ادامه شما را با شرایط پذیرش دانشگاه بدون کنکور دامپزشکی آشنا میکنیم.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دامپزشکی خارج کشور

مطابق آخرین اطلاعیه ها، از سال 2019 به بعد ، دانشجویانی که در خارج از کشور در رشته دامپزشکی بدون کنکور در حال تحصیل هستند، نمی توانند مطابق شروط سال های گذشته، بعد از گذراندن 72 واحد به ایران بازگردند و ادامه واحدهای خود را در ایران بگذرانند. مطابق شرایط جدید، دانشجویان فقط می توانند از دانشگاه های خارجی پذیرش بگیرند و پس از فارغ التحصیلی در همان دانشگاه، به شرط اینکه ایران مدرکشان را مورد تایید قرار دهد و از سنجش با موفقیت بیرون بیایند، می توانند به ادامه تحصیلی در مقاطع دیگر ادامه دهند.

لیست دانشگاه های ارائه دهنده بدون کنکور رشته دامپزشکی

برخی از واحدهای پذیرنده دامپزشکی بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد عبارتند از: بابل، ساوه، فیروزآباد، کازرون، اقلید، زاهد شهر، سنندج، کرمان، لرستان، خراسان شمالی، زنجان،اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی و…..  به علاقه مندان تحصیل در رشته دامپزشکی پیشنهاد می کنیم پس از بررسی دانشگاه های بدون کنکور دامپزشکی به ظرفیت پذیرش دامپزشکی بدون کنکور سر بزنند.
چنانچه هر گونه سوالی درباره نحوه و شرایط پذیرش بدون کنکور رشته دامپزشکی دارید با مشاوران باتجربه و باسابقه آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *